0

تجارت اجتماعی ارزهای دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

تجارت اجتماعی ارزهای دیجیتال
بازدید 803

آیا معامله ارزهای دیجیتال را امتحان کرده اید؟ اگر امتحان نکردید شاید بتوانید معامله کنید اما برای انجام تحلیل های لازم وقت ندارید. پس باید شرکت در تجارت اجتماعی را در نظر بگیرید. این سرویس به شما امکان می‌دهد به صورت دستی یا خودکار افراد حرفه ای با سابقه موفقیت در معاملات دنبال کنید و نتایجی مشابه با آنها داشته باشید. 

در این مقاله توضیح خواهیم داد که تجارت اجتماعی چیست و چگونه در تجارت کریپتو کار می کند. 

 تجارت اجتماعی چیست؟ 

 تجارت اجتماعی یک روش نوآورانه است که به معامله گران بالقوه یا مبتدی اجازه می‌دهد تا با معامله گران با تجربه تر تعامل داشته باشند و از کارهای آنها کپی کنند. کپی کردن معاملات کمک می‌کند تا از بازدهی بالا و در عین حال زحمت کم لذت ببرند. 

 تجارت اجتماعی به معامله گران رمزارز اجازه می‌دهد تا با معامله گران دیگر تعامل داشته باشند و تعامل اجتماعی را با تجارت ترکیب کنند. این روش از بحث درباره معاملات و استراتژی ها در پلتفرم های اجتماعی تا کپی کردن معاملات سایر معامله‌گران را شامل می‌شود. اصطلاح “تجارت اجتماعی Social Trading” برای پوشش معاملات و فعالیت های معاملاتی استفاده می‌شود زیرا معامله گران تازه کار کارهایی را که معامله گران با تجربه انجام می‌دهند را کپی و منعکس می کنند. 

 تجارت اجتماعی ارزهای دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟ 

 پلتفرم های تجارت اجتماعی در نحوه انجام خدمات خود متفاوت هستند. با این حال، اصل اساسی یکسان است: سرمایه گذاران از معاملات معامله گران با تجربه تر تقلید می‌کنند. معامله گران با تجربه معمولا به عنوان رهبران شناخته می‌شوند، و کسانی که از معامله گران کپی می کنند، دنبال کنندگان هستند. 

 با لحاظ کردن اینکه دامنه تجارت اجتماعی گسترده است، بیایید با جزئیات بیشتر به نحوه عملکرد آن نگاه کنیم. 

 تجارت کپی 

 تجارت کپی به معامله گران اجازه می‌دهد تا معاملات افراد با تجربه تر را کپی کنند، آنها نیز به نوبه خود مبلغ یا درصدی از پیش تعیین شده را به عنوان سود کسب می‌کنند. 

در معاملات کپی، شما میزان سرمایه گذاری خود را تعیین می‌کنید، پلتفرم ها معمولاً حداقل مقدار سرمایه گذاری دارند. سپس هر کاری را که رهبران انجام می‌دهند به طور خودکار کپی می‌کنید. این سبک از تجارت اجتماعی برای کسانی مناسب است که دانش اندکی از تجارت دارند. 

 ارائه دهندگان سیگنال 

 ارائه دهندگان سیگنال، سیگنال ها و نکات تجاری را به معامله گران دیگر می‌دهند. به عنوان مثال، آنها گاهی اوقات از رسانه های اجتماعی برای ارائه سیگنال های تجاری به مشترکان خود استفاده می‌کنند. یک سرویس ارائه دهنده سیگنال همچنین می‌تواند به شکل اتوماسیون باشد که احساسات بازار یا معامله گران را آشکار می‌کند و از برخی شاخص های فنی برای ارائه اطلاعات بازار در لحظه واحد به معامله گران استفاده می‌کند. 

 معمولاً بین معامله‌گران در این پلتفرم ها تعامل اندکی وجود دارد. دنبال کنندگان برای درک و اجرای سیگنال های ارائه شده باید سطحی از دانش داشته باشند. 

 انجمن های تجاری 

 انجمن های تجاری پلتفرم هایی هستند که به معامله گران اجازه می‌دهند قبل از شروع معاملات با یکدیگر تعامل داشته باشند. آنها درباره استراتژی ها و سبک های معاملاتی، محل ورود و خروج از معاملات و غیره بحث می‌کنند. بسیاری از پلتفرم های معاملاتی دارای تالارهایی هستند که در آن مشتریان برای یادگیری از یکدیگر تعامل دارند. این سبک از تجارت اجتماعی به معامله گران مبتدی کمک می‌کند تا از افراد با تجربه تر یاد بگیرند. همچنین مستلزم آن است که دنبال کننده دانش اولیه ای از معاملات داشته باشد. 

 6 مزیت تجارت اجتماعی ارز دیجیتال  

 در زیر برخی از مزایای تجارت اجتماعی ارز دیجیتال آورده شده است. 

 1. راه مناسب برای شروع مبتدیان 

 زمان لازم است تا مبتدیان راه خود را در بازار ارز دیجیتال پیدا کنند و زمان بیشتری برای ایجاد یک استراتژی قابل اطمینان لازم است. تجارت کپی راه راحت تری را برای شروع در بازار کریپتو ارائه می‌دهد زیرا برای کسب درآمد نیازی به دانستن نحوه عملکرد بازار ندارید. 

2. صرفه جویی در زمان 

 تجارت اجتماعی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما می‌شود زیرا شما می‌توانید بدون نیاز به معامله کردن به دست خودتان پول دربیاورید. شما به راحتی می‌توانید آن را با فعالیت های روزانه یا یک شغل تمام وقت همراه کنید. برخی از معامله گران باتجربه نیز در تجارت اجتماعی شرکت می‌کنند تا درآمد غیرفعال کسب کنند. 

 3. به معامله گران کمک می‌کند تا تعامل و یادگیری داشته باشند 

 تجارت اجتماعی ارتباط و تعامل با دیگر معامله گران رمزارز را آسان می‌کند. معامله گران می‌توانند نظرات خود را در مورد معاملات مطرح کنند و سپس یکی را انتخاب کنند که به نظر بهترین است. آنها همچنین می‌توانند از معامله گران موفق تر برای انجام تجزیه و تحلیل های خود یاد بگیرند. 

 4. آزادی انتخاب 

 اکثر این پلتفرم ها، عملکرد معاملات قبلی معامله‌گران حرفه‌ای را نشان می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که استراتژی یا نتیجه‌ای را انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید. به این ترتیب، تا حدی می‌توانید نتیجه مورد انتظار را پیش بینی کنید. با این حال، فراموش نکنید که موفقیت های گذشته نتایج آتی را در معاملات تضمین نمی‌کند. این واقعیت که یک معامله گر در گذشته عملکرد خوبی داشته است، تضمین نمی‌کند که در آینده نتایج خوبی خواهد داشت. 

 5. امکان کنترل می دهد 

 بسیاری از سیستم های تجارت اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که نوعی کنترل روی حساب خود داشته باشید. شما می‌توانید از معاملاتی که در مورد آنها مطمئن نیستید انصراف دهید. همچنین می‌توانید معاملات بازنده را ببندید تا ضرر خود را محدود کنید. اگر ایمان خود را به یک تاجر از دست بدهید، همیشه این فرصت وجود دارد که او را رها کنید. 

 6. منبع بالقوه درآمد برای معامله گران با تجربه 

 معامله گران باتجربه می‌توانند با ارائه خدمات معاملاتی یا ارائه سیگنال، بیشتر از حد معمول درآمد کسب کنند. آنها می‌توانند با عقد قرارداد مشارکت در سود با مشتریان خود یا ارائه بسته اشتراکی، درآمد کسب کنند. 

 3 عیب تجارت اجتماعی ارز دیجیتال  

 در ادامه برخی از اشکالات مشارکت در تجارت اجتماعی آورده شده است. 

 1. از دست دادن احتمالی سپرده 

 ما نمی‌توانیم انکار کنیم که معامله گران حرفه ای ممکن است اشتباه کنند و در نتیجه تمام یا بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند. 

معامله گران بی تجربه که دستیابی به نتایج دائمی از طریق معامله برایشان دشوار است، می‌توانند از تجربیات ارائه دهندگان سیگنال استفاده کنند. برای موفقیت بایستی زمان زیادی را صرف یادگیری کنید. 

 2. ممکن است گمراه کننده باشد 

 تجارت اجتماعی می‌تواند گیج کننده یا گمراه کننده باشد، به خصوص زمانی که پیشنهادات انجمن ها و ارائه دهندگان سیگنال تجزیه و تحلیل شما را تایید نمی‌کند. داشتن پیشنهادات از افراد می‌تواند باعث سردرگمی معامله گران شود و در درازمدت بی ثمر شود. 

 3. ناتوانی در تسلط بر تجارت 

 به همان اندازه که می‌توانید تجارت را با مطالعه و دنبال کردن معامله گران موفق بیاموزید، ممکن است به دلیل اتکای بیش از حد به افراد دیگر، انجام تجزیه و تحلیل برایتان سخت باشد. اگر با کپی کردن معاملات دیگران موافق باشید، تا زمانی که آنها به سود منتهی شوند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، اگر هدف شما تسلط بر نحوه تجارت است، باید زمان خود را صرف یادگیری در مورد بازار کنید، استراتژی خود را بسازید و به طور مداوم آن را بهتر کنید. 

 4 پلتفرم محبوب تجارت اجتماعی 

 با محبوبیت تجارت اجتماعی و اثربخشی آن برای معامله گران، بسیاری از پلتفرم های معاملاتی تجارت اجتماعی را نیز برای مشتریان خود معرفی کرده‌اند. برخی از پلتفرم ها به طور خاص برای این منظور توسعه یافته اند. این بخش چهار پلتفرم را در نظر می‌گیرد که در آن می‌توانید فعالیت های تجارت اجتماعی را انجام دهید. 

 1. eToro 

 eToro یک پلتفرم تجارت اجتماعی برای تجارت دارایی های متعدد است. به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا علاوه بر ارزهای دیجیتال، فارکس، سهام، کالاها و سایر CFD ها را معامله کنند. 

شما می‌توانید حداقل 200 دلار روی پلتفرم سرمایه گذاری کنید و تا 100 معامله را به طور همزمان کپی کنید. همچنین می‌توانید تا 200000 دلار بر روی یک معامله گر سرمایه گذاری کنید. 

 2. Zignally 

 Zignally در سال 2018 شروع به کار کرد و بعداً قسمت تجارت اجتماعی را اضافه کرد. این پلتفرم استراتژی ها، ایده ها و ابزارهایی را برای انتخاب بهترین مدیران دارایی دیجیتال در اختیار سرمایه گذاران قرار میدهد. 

 3. Shrimpy 

 Shrimpy در سال 2018 به عنوان یک پلتفرم مدیریت پورتفولیو ارز دیجیتال شروع به کار کرد که در آن می‌توانید به راحتی همه صرافی ها و کیف پول های خود را برای مدیریت دارایی هایتان پیوند دهید. مدتی بعد، سرویس تجارت اجتماعی خود را معرفی کرد. 

تنها کاری که برای لذت بردن از خدمات تجارت اجتماعی باید انجام دهید این است که صرافی(های) خود را متصل کنید، تابلوی امتیازات را مشاهده کنید تا رهبر مناسب خود را پیدا کنید و شروع به کپی کردن کنید. علاوه بر آن، این سرویس امکان ادغام بیش از 30 صرافی و کیف پول را فراهم می‌کند. 

 4. CopyMe 

 CopyMe به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا کارهای معامله گران را به صورت خودکار و در زمان یکسان کپی کنند. می‌توانید بدون ارسال وجه، یک یا چند کارشناس را در پلتفرم دنبال کنید. هیچ اشتراک سودی در CopyMe وجود ندارد. شما فقط باید هزینه اشتراک ماهانه تعیین شده توسط متخصصی که دنبال می‌کنید را بپردازید. این پلتفرم از مبادلاتی مانند Binance و BitMEX پشتیبانی می‌کند. 

 آیا تجارت اجتماعی ارزهای دیجیتال ارزش امتحان دارد؟ 

 اگر نتوانسته‌اید به موفقیت تجاری ثابتی دست یابید، یا زمانی برای معامله ندارید، و یا می‌خواهید درآمد جاری کسب کنید، باید شرکت در معاملات اجتماعی را در نظر بگیرید. از گذشته های دور تا کنون، موسسات دارای سرمایه های کلان، افراد حرفه ای را برای تجارت و رسیدگی به وجوه خود به کار گرفته اند. اکنون، این فرصت برای همه از طریق تجارت اجتماعی باز است. 

اطمینان حاصل کنید که برای انتخاب معامله گر و استراتژی مناسب به اندازه کافی صبور هستید. در پایان فراموش نکنید که نتایج مثبت همیشه در معاملات تضمین نمی‌شود و همواره ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *