0

به بدگویان ارزهای دیجیتال چه بگوییم؟ 

بدگویان ارزهای دیجیتال
بازدید 821

از شنیدن اینکه به ظاهر کارشناسان به دنبال اثبات همان نکات قدیمی درباره اینکه چرا رمزارزها کلاهبرداری هستند، خسته شده‌اید؟ این اسناد را برای بدگویان ارزهای دیجیتال رو کنید. 

آنها برگشته‌اند. با نزولی شدن بازار ارزهای دیجیتال، افراد متنفر دوباره بیرون می آیند تا صنعتی را که مدت ها اصرار داشتند چیزی بیش از یک کلاهبرداری بیش از حد تبلیغاتی نبوده، دوباره تمسخر کنند. 

کاربران کهنه کار رمزارز قبلاً این فیلم را دیده اند. این اتفاق در سال های 2010، 2014، 2018 رخ داد و هم اکنون نیز اتفاق می‌افتد: کارشناسان رسانه و ناظران معمولی – که بسیاری از آنها چیزی در مورد رمزارزها نمی‌دانند – همان نکات خسته کننده را به زبان می‌آورند تا بگویند که در تمام مدت حق با آنها بوده است. 

ما موارد خوب، بد و زشت صنعت کریپتو گزارش می‌کنیم. همچنین اولین کسی هستیم که اذعان می‌کنیم که موارد ناشایست زیادی در این بازار وجود دارد. اما ما معتقدیم که کریپتو جذاب است. انبوهی از عناوین تمسخرآمیز که سقوط را جشن می‌گیرند وجود دارد. 

— Nouriel Roubini (@Nouriel) November 20, 2018: 

با کاهش تقریباً 80 درصدی بیتکوین از اوج (از 20 هزار تا 4 هزار دلار) و سایر ارزهای دیجیتال 99 درصد کاهش یافته است، من به این فکر می کنم که این حباب کریپتو برای همیشه از بین رفت. من احساس حقانیت می کنم. بنابراین برای چند روز از این توییتر رمزنگاری سمی دور خواهم بود. اتلاف وقت برای متقاعد کردن متعصبان کافی است! 

خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. دفعه بعد که یک “متخصص” در یک مهمانی شام شروع به توضیح دادن می کند که چرا رمزنگاری چیزی جز کلاهبرداری برای افراد نیست، آنها را به این پاسخ ها راهنمایی کنید. آن را چاپ کنید. آن را تا کنید و در کیف پول خود قرار دهید. آن را لمینت کنید. آنها را زیر برف پاک کن های خودرو قرار دهید. هر چیزی که دهان این افراد را ببندد، به علاوه فشار خون شما را پایین نگه می دارد. 

ادعا: کریپتو یکی از طرح های پونزی بزرگ است. توکن ها تنها زمانی افزایش می‌یابند که تعداد کافی افراد دزد برای خرید تعداد بیشتری از آنها وجود داشته باشد. 

رد: آیا برخی از پروژه های توکن و شیت کوین ها کلاهبرداری هایی شبیه به پونزی هستند؟ کاملا درست است. اما شما می‌توانید همین موضوع را در مورد بسیاری از سهام ها و سایر سرمایه گذاری های پرخطر بگویید. در تاریخچه بیش از یک دهه بیتکوین و سایر توکن های برتر مانند اتریوم و XRP، ارزش آنها هرگز به صفر نرسیده است. این همان چیزی است که در طرح پونزی اتفاق می افتد. در عوض، هر یک از چرخه های خرس متعدد بهبود یافته‌اند تا از اوج های قبلی پیشی بگیرند. 

ادعا: کریپتو هیچ ارزش ذاتی ندارد. برخلاف فیات، کریپتو توسط هیچ چیزی پشتیبانی نمی‌شود. 

رد: از زمانی که دلار در سال 1971 از استاندارد طلا خارج شد، دلار نیز با هیچ چیز پشتیبانی نمی‌شود. بیتکوین به دلیل استفاده از فناوری پشت آن ارزش دارد. پروژه های رمزنگاری قانونی توسط جوامع آنلاین بزرگ و رو به رشدی پشتیبانی می‌شوند که اکنون ثروت و نفوذ آنها از برخی کشورهای کوچک فراتر رفته است. 

ادعا: “کریپتو ایمن نیست. مردم مدام هک می شوند.” 

رد: هک زمانی اتفاق می افتد که افراد قربانی کلاهبرداری های فیشینگ می‌شوند و به دیگران اجازه دسترسی به کیف پول خود را می‌دهند، درست مانند کلاهبرداری های مشابه در tradfi، خارج از بازار رمزارز. تازه واردان رمزنگاری که از پلتفرم های ایمن مانند Coinbase یا Gemini یا FTX استفاده می کنند، حتی یک پنی هم به خاطر کلاهبرداری از دست نداده اند. 

— Seth Green (@SethGreen) May 17, 2022: 

 خب این اتفاق برای من افتاد. فیشینگ شد و ۴ NFT به سرقت رفت. @BoredApeYC@ opensea @doodles @yugalabs لطفاً تا زمانی که برای حل آن کار می‌کنم این NFT ها را نخرید یا مبادله نکنید: 

@DarkWing84 به نظر می‌رسد شما میمون دزدیده شده‌ام را خریده‌اید، ل،فا اختلافات را برطرف کنید. 

ادعا: بیتکوین در سال 2008 اختراع شد و نتوانست رشد کند. 

رد: اینترنت در سال 1969 اختراع شد، و اولین رونق وب مصرف کننده – همان چیزی که قبل از خرابی دات‌کام بود تا اواسط دهه 1990 اتفاق نیفتاد. تا سال 1995، تنها 40 میلیون نفر کاربر در اینترنت وجود داشتند. بیتکوین در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. استفاده گسترده از وب تلفن همراه، برنامه ها، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک (آنچه کاربران رمزارز از آن به عنوان Web2 یاد می‌کنند) تا زمان ایجاد آیفون در سال 2007 واقعاً اتفاق نیفتاد. این رشد 18 سال پس از شروع وب است. این درحالی است که بیتکوین تنها 13 سال سن دارد. 

ادعا: “کریپتو برای جنایتکاران است” 

رد: همین امر در مورد اسکناس های 100 دلاری یا کارت های هدیه صدق می کند، که هر دو مورد، محبوب کارتل های مواد مخدر هستند. بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال به روش پرداخت مورد علاقه برای انواع خاصی از جرایم، به ویژه باج افزار تبدیل شده اند، اما تعداد تراکنش های مجرمانه به عنوان نسبتی از کل فعالیت رمزنگاری نسبتاً کم است و هر سال کاهش می‌یابد. علاوه بر این، دستگاه های قانونی اخیراً در موارد متعدد کاری را انجام داده اند که زمانی غیرممکن به نظر می رسید: ردیابی و بازیابی رمزارزهای سرقت شده. در نهایت، داده های Chainalysis و دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ نشان داد که به ازای هر دلار بیتکوین که در دارک وب خرج می‌شود، ۸۰۰ دلار آمریکا شسته می‌شود. 

ادعا: بلاکچین برای هیچ چیز خوب نیست. 

رد: برنامه های بلاکچین زمانی مفید هستند که بتوان چیزی را از طریق تمرکززدایی بهبود بخشید یا کارآمدتر کرد، مانند نرم افزارهای قدیمی که بانک ها از آن استفاده می‌کردند. به همین دلیل است که حتی بانک ها نیز بلاکچین را آزمایش می‌کنند. بلاک های توزیع شده در حال حاضر به بخشی جدایی ناپذیر از فناوری تبدیل شده است. 

ادعا: من هنوز نمی‌توانم فنجان قهوه ام را با بیتکوین بخرم. 

رد: این درست است که بیتکوین به عنوان یک مکانیسم پرداخت روزمره مورد توجه قرار نگرفته است. اما این ارز هنوز نوسان دارد و حتی پرداخت های کوچک کریپتو – از جمله برای یک فنجان قهوه – می‌تواند باعث ایجاد تعهدات مالیاتی شود. پرداخت های بیتکوین و کریپتو هنوز برای خریدهای روزمره آماده نیستند. اما فناوری بلاکچین به سرعت در حال تکامل است و در حال حاضر پیشرفت های بزرگی در زمینه پرداخت به شکل استیبل کوین های غیر فرار مانند USDC، Lighting، و سایر ریل های پرداخت ساخته شده بر روی بلاکچین ها و صورت حساب ها وجود دارد. در کنگره پیشنهاد معافیت مالیاتی برای تراکنش های زیر ۲۰۰ دلار رمزنگاری شده است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *