0

ایردراپ (Airdrops) چیست؟

ایردراپ چیست
بازدید 1023

AirDrops یک روش توزیع توکن ها به کاربران است. از آنها معمولا برای تولید Buzz در یک پروژه استفاده می شود، به کاربران پاداش در ازای رفتار های خاص و ایجاد یک جامعه، به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

AirDrop ها پروژه های کوچک و بزرگ اما محبوب هستند، ولی مقامات نظارتی ایالات متحده نگران آنها هستند که مبادا قوانین مالیاتی را دور بزدند. 

پروژه ها در جهت جذب مخاطبان تمام تلاش خود را می‌کنند، موفق میشوند یا می میرند. فضای آن از فضای ارز دیجیتال متفاوت نیست.

اما یک‌ مزیت منحصر به فرد دارد. پروژه های Blockchain می توانند توکن های خود را ایجاد کنند و از آنها برای تشویق مردم به شروع استفاده از محصولات خود استفاده کنند. پروژه ها می تواند این کار را از طریق یک تکنیک به نام AirDrops انجام دهد. ما در ادامه این پست، این شیوه پخش توکن را بررسی می کنیم. 

AirDrops، ایردراپ چیست؟ 

AirDrops یک روش توزیع توکن بین کاربران است. از طریق انتقال مالکیت و مسئولیت از یک تیم اصلی به کاربران غیر متمرکز، برای ایجاد DAOs استفاده می‌شوند. می توانند برای انجام کار های مختلف مورد استفاده قرار گیرند: 

  • پرداخت پاداش به مشتریان وفادار 
  • تولید شور و هیجان در یک پروژه 
  • شناسایی مشتریان بالقوه 
  • تبلیغ محصولات جدید 

چه کسی این ایده را مطرح کرد؟ 

Omisego، یک سرویس بانکی ساخته شده بر روی Ethereum، ادعا کرده است که در سال ۲۰۱۷ برای توزیع توکن بین کاربران خود از این شیوه استفاده کرده است. 

Airdrops چگونه کار می کنند؟ 

به طور معمول دو نوع مختلف وجود دارد: 

  1. اعلام شده announced: AirDrops با یک تاریخ ثابت و بازه زمانی برای انتشار طراحی شده، تا تاثیر به خصوصی بگذارد و یا وظایف مشخصی را انجام دهد. 
  2. اعلام نشده Unannounced: در این AirDrops به طور تصادفی و بدون هیچ نظمی توکن به کاربران ارائه می‌شود. از این شیوه معمولا برای قرعه کشی یا هیجان زده کردن کاربران استفاده می‌شود. 

چگونه میتوان آنها را پیدا کرد؟ 

کلبه انجمن ها به مردم کمک می کند تا بدانند که چگونه در AirDrops شرکت کنند. شرکت ها همچنین از کانال های ارتباطی خود مانند تلگرام و توییتر استفاده می کنند تا کاربران را از رویداد های آینده مطلع سازند. 

چه کسی از AirDrops استفاده می کند؟ 

AirDrop ها برای پروژه های بزرگ و کوچک محبوب است. Binance، یکی از بزرگ ترین شرکت های مبادلات جهان از این تکنیک در سال 2017 برای افزایش آگاهی استفاده کرد. Dfinity یک پروژه هوشمند Blockchain، معادل 35 میلیون دلار توکن را در یک AirDrop به ارمغان آورد.

در سال 2020، مبادله غیر متمرکز Uniswap ایجاد شد، و توکن Uni را به هر کسی که از خدمات آن استفاده کرده بود، توزیع کرد. هدف این بود که پروتکل DEX را غیر متمرکز کند. صاحبان Uni در حال حاضر با توکن های UNI خود رای می دهند تا تصمیم بگیرند چه تغییراتی در پروتکل ایجاد شود.

به همین ترتیب، افرادی که دارای آدرس وب سرویس Ethereum هستند، یک AirDrop را در سال 2021 دریافت کردند، زیرا پروتکل به سمت تمرکز زدایی حرکت می کرد. 

محدودیت های ایردراپ چیست؟

محبوبیت AirDrops افزایش یافته است. با این حال نگرانی هایی در مورد اعتبار آنها به عنوان راهی برای ساخت یک جامعه وجود دارد. طبق نظر منتقدان، استفاده از AirDrop راه طبیعی برای گسترش یک توکن نیست، اما یک راه تضمینی برای گسترش جامعه کاربران است.

بسیاری از گیرندگان توکن های AirDrop به استفاده از آنها ادامه می دهند و پس از اینکه Buzz اولیه از بین می رود، شبکه را حفظ کرده و رشد می‌دهند. 

آینده ایردراپ چیست؟

Airdrops تبدیل به یک شیوه بازاریابی برای پروژه های Blockchain و بوت استرپینگ برای رشد پروژه ها تبدیل شده است. با این حال، طبق نظر مقامات مالیات ایالات متحده، این روش می تواند برای سیستم مالیاتی این کشور مشکل ساز باشد. 

AirDrop رویکردی برای توزیع توکن ها به نظر می رسد که در حال جا افتادن در صنعت کریپتو است. در حال حاضر، افزایش محبوبیت AirDrops ادامه دارد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *