0

الگوی کندل استیک چیست؟ 9 الگوی شمعدانی محبوب مورد استفاده در تجارت رمزنگاری

الگوی کندل استیک
بازدید 733

الگوهای کندل استیک یکی از اساسی ترین روش های معاملات ارزهای دیجیتال است. الگوی کندل استیک را در ادامه شرح داده ایم.

نمودار کندل استیک یکی از محبوب ترین انواع نمودار در معاملات است زیرا خواندن آن ساده است و اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد که معامله گران را در تصمیم گیری معاملات راهنمایی می کند. شمع ها الگوهای مختلفی را برای نشان دادن فعالیت های قیمت تشکیل می دهند. سپس معامله‌گران از آنها برای تعیین حرکات بازار خود استفاده می‌کنند و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، برخی از قالب‌های کندل استیک محبوب و رایج در معاملات کریپتو استفاده می‌شوند. 

الگوهای شمعدانی چیست؟ 

شمعدان ها بر اساس طول فتیله و بدنه خود الگوهای مختلفی را تشکیل می دهند. الگوی تشکیل شده توسط هر شمعدان بینشی از حال و هوای عمومی و اتفاقات بازار می دهد. ترکیبی از کندل‌های مختلف ساختارهای مختلفی را تشکیل می‌دهد که تصویر بزرگ‌تری از حرکت‌های بازار به شما می‌دهد، که می‌توانید از آنها برای استخراج سیگنال‌ها و تصمیم‌گیری‌های حیاتی در معاملات استفاده کنید. 

شما می توانید از طریق رنگ آن متوجه شوید که شمعدان نزولی یا صعودی است. بسیاری از پلتفرم های معاملاتی به معامله گران اجازه می دهند شمع ها را به هر رنگی که می خواهند سفارشی کنند. با این حال، رنگ های استاندارد برای شمع های نزولی معمولا سیاه یا قرمز هستند، در حالی که شمع های صعودی معمولا سبز، خالی یا سفید هستند. در مثال‌های زیر، از کندل‌های قرمز برای شمع‌های نزولی و سبز برای شمع‌های صعودی استفاده می‌کنیم. 

3 الگوی کندل استیک صعودی 

ما الگوهای کندل استیک را بر اساس سیگنال آنها به سه نوع مختلف گروه بندی می کنیم. بنابراین، ما الگوهای شمعدانی صعودی، نزولی و خنثی داریم. 

در زیر برخی از الگوها وجود دارد که نشان می دهد یک حرکت صعودی ادامه دارد یا در شرف شروع است: 

  1. شمعدان فراگیر صعودی 

کندل صعودی با یک شمع نزولی و به دنبال آن یک کندل صعودی بزرگتر تشکیل می شود که بدنه آن بدنه کندل قبلی را می بلعد. این الگو نشان می دهد که فشار خرید به طور قابل توجهی در حال افزایش و فشار فروش طاقت فرسا است. 

الگوی کندل استیک

اگر کندل غرق صعودی در یک روند صعودی ظاهر شود، می توان آن را به عنوان یک الگوی ادامه تعبیر کرد. یعنی روند صعودی شانس بیشتری برای ادامه دارد. با این حال، اگر در بازاری ظاهر شود که به نظر می رسد فروشنده کنترل را در دست دارد، ممکن است روند نزولی به پایان برسد و حرکت صعودی در حال افزایش باشد. 

  1. چکش 
الگوی کندل استیک

درست همانطور که از نام آن پیداست، چکش شبیه یک چکش است. شمع بدنه ای کوچک دارد، فتیله ای دراز در زیر آن و فتیله بالایی دارد. چکش می تواند قرمز یا سبز باشد. مشاهده چکش در پایان یک روند نزولی هنگامی که حجم نزولی کوچکتر می شود می تواند به معنای معکوس شدن روند باشد. 

  1. چکش معکوس 

شکل چکش معکوس برعکس چکش است. دارای یک فتیله بلند در بالای بدن و بدن کوچکی است که فتیله پایینی آن کم است. این الگو نشان دهنده یک معکوس بالقوه صعودی است. 

فتیله بلند بالای بدنه نشان می‌دهد که خریداران قیمت را بالاتر برده‌اند اما نتوانسته‌اند آن را حفظ کنند و این باعث می‌شود که به قیمت افتتاحیه نزدیک‌تر شود. این نشان می دهد که حرکت خرید قریب الوقوع است. 

3 الگوی کندل نزولی 

  1. شمعدان نزولی 

کندل فراگیر نزولی برعکس شمعدان فراگیر صعودی است. اولین شمع در سازند صعودی است، در حالی که شمع فروگیر نزولی است. این الگو نشان می دهد که فشار فروش تشدید شده است و نشان می دهد که خرس ها کنترل بیشتری دارند. 

  1. مرد حلق آویز 

شما می توانید مرد حلق آویز را به عنوان جایگزین نزولی برای چکش ببینید. دارای فتیله پایینی بلند و بدنه کوچکی است. هنگامی که در بالای یک روند صعودی رخ می دهد، می تواند نشان دهد که روند صعودی در حال تضعیف است و حرکت نزولی قریب الوقوع است. 

  1. ستاره تیرانداز 
الگوی کندل استیک

ستاره تیرانداز شکلی شبیه به چکش معکوس دارد. شمع ستاره تیرانداز دارای فتیله بالایی بلند و فتیله پایینی کمی یا بدون فتیله است. معمولاً نشان می دهد که یک روند صعودی در شرف پایان است و یک معکوس قریب الوقوع است. شکل گیری اغلب نشان دهنده تغییر در مومنتوم است، زیرا ممکن است پس از ظاهر شدن قیمت شروع به حرکت به سمت پایین کند. 

3 الگوی شمعدانی خنثی 

  1. دوجی استاندارد 

دوجی ها جثه کوچکی دارند و گاهی اوقات تقریبا هیچ بدنی ندارند. آنها یک بازار غیر قطعی را نشان می دهند زیرا قیمت های افتتاح و بسته شدن یکسان یا تقریباً یکسان است. آنها الگوهای خنثی در نظر گرفته می شوند زیرا نه الگوهای ادامه روند هستند و نه الگوهای معکوس. 

الگوی کندل استیک

Doji استاندارد هیچ تغییر خاصی را در روند نشان نمی دهد زیرا قیمت در بسته شدن کندل قبلی بسته می شود. معامله گران ممکن است نیاز به صبر داشته باشند تا ببینند در بازار چه اتفاقی می افتد قبل از نتیجه گیری. 

  1. سنگ قبر دوجی 
الگوی کندل استیک

سنگ قبر Doji فشار بیشتری را از سوی خریداران در طول دوره معاملات نشان می‌دهد، اما آنها نتوانستند آن را حفظ کنند و باعث می‌شود قیمت نزدیک به قیمت بسته شدن شمع قبلی یا نزدیک به آن باشد. در این مرحله، بازار در رکود است و احتمال تغییر قیمت وجود دارد. 

  1. Dragon-Fly Doji 
الگوی کندل استیک

سنجاقک Doji یک حرکت نزولی را نشان می‌دهد که نمی‌توان آن را ادامه داد و باعث می‌شود قیمت در قیمت بسته شدن یا بسیار نزدیک به قیمت بسته شدن کندل قبلی به پایان برسد. مانند سایر Doji ها، این نیز نشان دهنده عدم تصمیم گیری قیمت است. 

3 کلید برای معامله نمودار شمعی 

هنگام مطالعه الگوهای معاملاتی کندل استیک، همیشه باید این نکات مهم را در نظر داشته باشید: 

  1. همیشه منتظر تایید باشید 

معامله گران خبره معاملات را بر اساس یک الگوی کندل انجام نمی دهند. آنها معمولاً قبل از ورود به هر معامله منتظر تأییدهای بیشتری هستند که نشان می دهد قیمت در جهت پیش بینی شده حرکت می کند. 

به عنوان مثال، در یک روند نزولی، ظاهر یک چکش کافی نیست که بگوییم قیمت بلافاصله در حال افزایش است. یک معامله گر خبره منتظر شکل گیری کندل استیک های بیشتری می ماند یا از اندیکاتورهای فنی برای تایید استفاده می کرد. استفاده از تاییدیه های مختلف یک تلاقی ایجاد می کند که به معامله گران اطمینان بیشتری در هر موقعیتی که می خواهند وارد کنند می دهد. 

  1. هر الگو داستان متمایز خود را دارد 

نسبت دادن زنجیره خاصی از رویدادها به هر الگوی دشوار است، به این معنی که مواقعی وجود دارد که یک معامله گر ممکن است الگوهای مشابه را بر اساس اطلاعات بیشتر بازار به طور متفاوت تفسیر کند. تفسیر صحیح الگوی کندل استیک ممکن است از شما بخواهد که داده های تاریخی بازار را در تحلیل خود لحاظ کنید. هر الگوی شمعدانی داستان منحصر به فردی دارد که آن را از نمونه قبلی متمایز می کند. 

  1. قیمت های افتتاح و بسته شدن مهم است 

اگرچه کندل ها اشکال مختلفی دارند و اطلاعات مختلفی را نشان می دهند، معامله گران قیمت اکشن نیز در تحلیل های خود قیمت باز و بسته شدن شمع ها را در نظر می گیرند. این قیمت ها به اندازه شکل شمع مهم هستند، زیرا نمی توانید اطلاعات نمودار را بدون در نظر گرفتن آنها به درستی تفسیر کنید. 

بدانید که شمع چه می گوید 

درک الگوهای شمعدانی برای “دانستن آنچه بازار می گوید” ضروری است. اینکه با استفاده از قیمت عمل کنید یا با اندیکاتورهای فنی معامله کنید، تفاوتی ندارد. شما باید بتوانید نمودارها را بخوانید و سیگنال هایی را که آنها ارائه می دهند را درک کنید – این یک گام بزرگ برای تجارت موفق است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *