0

اختلاط تراکنش بیت کوین چیست؟ چگونه کار می کند و آیا قانونی است؟ 

اختلاط تراکنش بیت کوین
بازدید 734

مطمئنا افزایش حریم خصوصی شما نباید غیرقانونی باشد؟ اختلاط تراکنش بیت کوین چیست؟

علی رغم ماهیت عمومی بیت کوین، همیشه به عنوان یک روش خصوصی برای انجام تراکنش های مالی بدون دخالت شخص ثالث ارائه شده است. با این حال، با پیشرفت روزافزون تکنیک ‌ها و ابزارهای مقامات برای ردیابی پرداخت ‌های رمزنگاری‌ شده، مشخص شده است که، اگرچه تراکنش‌های روی بلاک چین تنها به آدرس‌های کیف پول مرتبط می‌شوند، اما این موارد مربوط به موسسات یا افراد را می‌ توان ردیابی کرد. 

این عمل منجر به راه‌ های جدیدی برای مبهم کردن تراکنش‌های بیت ‌کوین شده است، یعنی اختلاط تراکنش‌ های بیت ‌کوین. اما اختلاط تراکنش بیت کوین چیست؟ چگونه کار می کند؟ و آیا قانونی است؟ 

اختلاط تراکنش بیت کوین چیست؟ 

اختلاط تراکنش‌های بیت‌ کوین اساساً شامل مخلوط کردن مجموع ارزهای رمزنگاری‌ شده است که می‌خواهید رد پا و مسیر آن را پنهان کنید، با مقدار زیادی از ارزهای دیگر. مردم این کار را از طریق یک میکسر بیت کوین انجام می دهند که در غیر این صورت به عنوان یک tumbler بیت کوین شناخته می شود. 

مقایسه ی میکسرهای متمرکز با میکسر های غیرمتمرکز 

دو راه اصلی برای مخلوط کردن بیت کوین وجود دارد: یک میکسر بیت کوین متمرکز یا یک میکسر بیت کوین غیرمتمرکز. 

میکسرهای متمرکز بیت کوین در واقع شرکت هایی هستند که مایلند بیت کوین شما را بگیرند و با پرداخت هزینه خدمات آن را با بیت کوین های دیگر مبادله کنند. این شرکت ها یک راه حل ساده برای مخلوط کردن بیت کوین شما ارائه می دهند. 

با این حال، اینها هنوز یک چالش حفظ حریم خصوصی هستند. این شرکت همچنان سابقه ای از اینکه چه کسی کدام بیت کوین را دریافت کرده و از کجا آمده است را مدیریت خواهد کرد. مشکل این است که ممکن است شرکت مجبور شود چنین سوابقی را افشا کند یا آنها را به شخص ثالث تحویل دهد. 

از طرف دیگر، میکسرهای غیرمتمرکز بیت کوین از پروتکل های بلاک چین مانند CoinJoin برای پنهان کردن منشأ وجوه استفاده می کنند. CoinJoin اساساً یک استراتژی ناشناس سازی است که برای افزودن لایه ای از حریم خصوصی به یک بلاک چین عمومی استفاده می شود. 

پروتکل CoinJoin به گروهی از کاربران این امکان را می دهد که مقداری بیت کوین را با هم جمع کنند و سپس آن را دوباره توزیع کنند تا همه همان مقدار بیت کوین را پس بگیرند. پس از این فرآیند، هیچ کس نمی تواند بگوید چه کسی چه چیزی یا از کجا آمده است. 

آیا اختلاط تراکنش بیت کوین قانونی است؟ 

توانایی پنهان کردن منشأ وجوه، میکسرهای بیت کوین را به کانونی برای فعالیت های پولشویی تبدیل کرده است. اکنون، قانونی بودن یا نبودن میکسرهای بیت کوین به قوانین حاکم بر محل زندگی شما بستگی دارد. در فوریه 2021، در پی دستگیری رومن استرلینگوف، خالق ادعایی بیت کوین فوگ، برایان بنچکوفسکی، معاون دادستان کل وقت ایالات متحده، گفت که “پیگیری و پنهان کردن تراکنش های ارز مجازی [از طریق میکسر] جرم است.” 

«قانون سفر» گروه ویژه اقدام مالی در ایالات متحده و پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی در اتحادیه اروپا، اکنون ایجاب می‌ کند که صرافی ‌های رمزنگاری اطلاعات مبتکر و ذینفع را در کنار تراکنش ‌های کریپتو ذخیره و به اشتراک بگذارند، و عملاً صرافی‌های رمزنگاری محبوب را مجبور به ممنوعیت می ‌کند. «سکه‌ های آلوده» یا سکه‌ هایی که مخلوط شده‌ اند. 

پرونده Tornado Cash 

در 8 آگوست 2022، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) Tornado Cash، یکی از بزرگترین میکسرهای ارزهای دیجیتال را به لیست اتباع ویژه تعیین شده و افراد مسدود شده (SDN) اضافه کرد و از پروتکل open-source غیر قانونی این خبر دنیای کریپتو را تکان داد زیرا بسیاری از بازارها و خدمات مهم کریپتو برای اجرای قوانین جدید  شروع به حرکت کردند. 

اگرچه این اولین میکسر رمزنگاری نبود که توسط دولت ایالات متحده هدف قرار گرفت، اما تفاوت در این است که برخلاف پرونده بیت کوین فوگ، Tornado Cash به صورت مرکزی اداره نمی شود. این یک پروتکل غیر متمرکز است. نرم افزار Open-source بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری ایالات متحده به عبارتی  به شرح زیر است: 

مسئله زمانی پیش می‌آید که همانطور که بسیاری از توسعه ‌دهندگان اشاره کرده ‌اند، این واقعیت را در نظر می‌گیرید که نرم‌ افزار یک نهاد یا یک شخص نیست، بلکه کد است. اما، چرا این واقعیت که نرم افزار کد است یک مشکل است؟ خب، هم از نظر علوم کامپیوتر و هم از نظر زبان شناسی، داده ها زبان هستند. و همانطور که برخی به سرعت اشاره می ‌کنند، این حرکت را غیرقانونی می‌خوانند، زبان ابزاری است که ما برای صحبت از آن استفاده می‌کنیم، و استدلال می‌کنند که در نتیجه، کد به عنوان یک زبان تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده محافظت می ‌شود. 

تجارت پرخطر 

اختلاط تراکنش بیت کوین لایه خوبی از حریم خصوصی را برای یک بلاک چین خصوصی ارائه می دهد. با این حال، این توانایی، میکسرهای تراکنش بیت کوین را به کانونی برای فعالیت های پولشویی تبدیل کرده است. 

اگر می‌خواهید تراکنش‌های بیت‌ کوین خود را خصوصی نگه دارید، میکسرهای بیت ‌کوین جایگزین خوبی هستند. اگرچه شما خطر ارتباط با فعالیت های مجرمانه را دارید، و سکه های شما توسط بسیاری از محبوب ترین صرافی های رمزنگاری “آلوده” در نظر گرفته می شود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *