0

کتاب های سفارش کریپتو چیست و چگونه کار می کنند؟ 

کتاب های سفارش کریپتو
بازدید 466

یک کتاب سفارش داده هایی را برای تجزیه و تحلیل معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. با آن، می توانید اطلاعات مهمی را که می تواند تصمیمات تجاری شما را بهبود بخشد، پیدا کنید. کتاب های سفارش کریپتو را بشتر بشناسید.

برای مثال، از طریق دفترچه سفارش، می‌توانید روند بازار، حوزه‌های عرضه و تقاضا، و موقعیت‌های ورودی خوب را در میان دیگران، با دیدن آنچه معامله‌گران دیگر انجام می‌دهند، درک کنید. 

کتاب سفارش چیست؟ 

یک کتاب سفارش، سفارش‌های خرید و فروش را که سرمایه‌گذاران برای یک دارایی کریپتو در یک صرافی متمرکز انجام داده‌اند، فهرست می‌کند. جدول اعداد حاوی اطلاعاتی در مورد سفارشات خریدار و فروشنده، قیمت هایی است که با آن ها اجرا شده اند و کل مبالغ مربوطه. این به طور مداوم در طول روز به روز می شود تا بتوانید در زمان واقعی اطلاعات مفیدی برای تصمیم گیری معاملات فعال دریافت کنید. 

شما می توانید آن را به عنوان تصویری از پشت صحنه فعالیت های عرضه و تقاضای بازار در نظر بگیرید که می تواند برای شناسایی حمایت و مقاومت، تعادل یا عدم تعادل سفارش و سایر فعالیت هایی که می توانید از آنها بهره برداری کنید، استفاده کنید. 

کتاب سفارش چگونه کار می کند؟ 

هر بار که یک سفارش محدود قرار می گیرد، در دفترچه سفارش ظاهر می شود تا زمانی که اجرا شود. کتاب سفارش مبلغی را که معامله‌گران مایل به پرداخت برای سفارش‌های خرید و فروش هستند، مقداری که می‌خواهند معامله کنند و کل مبلغ مربوطه را فهرست می‌کند. 

کتاب های سفارش کریپتو

دفتر سفارش دارای سمت خرید و فروش است که اطلاعات مورد نیاز را نشان می دهد. سفارشات فروشنده معمولا قرمز و سفارشات خریدار سبز هستند. در برخی از کتاب های سفارش، به جای «خرید» و «فروش» از اصطلاحات «پیشنهاد» و «پرسیدن» استفاده می شود. خریداران کسانی هستند که پیشنهاد می دهند، در حالی که فروشندگان برای فروش موقعیت خود قیمت مشخصی را درخواست می کنند. 

نمودار عمق بازار 

دفتر سفارش همچنین با یک نمایش بصری در قالب یک نمودار خطی برای نمایش بهتر اطلاعات بازار ارائه می شود. نمودار عمق بازار عرضه و تقاضا برای یک ارز دیجیتال را با قیمت های مختلف و در زمان واقعی به تصویر می کشد. وزن سفارشات محدود خرید و فروش را در دفترچه سفارش نشان می دهد. درست مانند دفترچه سفارش، سمت خرید و فروش نیز دارد. 

محور افقی نمودار عمق بازار قیمت هایی را نشان می دهد که در آن سفارشات خرید و فروش انجام می شود، در حالی که محور عمودی تعداد سفارش های ثبت شده در هر سطح قیمت را نشان می دهد. می‌توانید حول نمودار عمق حرکت کنید تا ببینید چه تعداد سفارش خرید و فروش با قیمتی خاص انجام می‌شود. 

کتاب های سفارش کریپتو

نمودار عمق بازار تشخیص دیوارهای خرید و فروش را آسان می کند. دیوار خرید با سفارش های خرید بزرگ با قیمتی خاص شکل می گیرد، در حالی که سفارش های فروش بزرگ دیوارهای فروش را تشکیل می دهند. نقطه میانی نمودار شامل قیمت فعلی بازار ارز دیجیتال و اسپرد بازار است، یعنی تفاوت بین بالاترین قیمت پیشنهادی و کمترین قیمت درخواستی. 

اصطلاح “عمق بازار” به توانایی بازار برای حفظ سفارشات بزرگ بدون تغییر قیمت قابل توجه اشاره دارد. هر چه تعداد سفارش های معلق خرید و فروش بیشتر باشد، عمق دفترچه سفارش بیشتر می شود. اگر سمت سبز بالاتر از قرمز باشد، علاقه‌های خرید بیشتری کمتر از قیمت فعلی بازار وجود دارد، در حالی که قرمز بالاتر، علاقه فروش بیشتری را نشان می‌دهد. 

دیوار خرید بزرگ نشان می دهد که معامله گران معتقدند قیمت به احتمال زیاد کمتر از سطح قیمت مشخص نخواهد شد. در صورت انجام معاملات، ممکن است حجم سفارش زیاد برای افزایش قیمت کافی باشد. هنگامی که فروشندگان دیوارهای خرید را می بینند، معمولاً با نزدیک شدن قیمت به دیوار خرید، از موقعیت خود خارج می شوند و شانس معکوس شدن معامله را افزایش می دهند. برعکس این در مورد دیوارهای فروش صادق است. فروشندگان باور ندارند که قیمت از حد معینی بالاتر می رود و سعی می کنند قیمت را به عقب برانند. 

نحوه استفاده از کتاب های سفارش در تجارت 

اگر دفتر سفارش یا نمودار عمق بازار، خریداران بیشتری را نسبت به فروشندگان نشان دهد، ممکن است روند صعودی شروع شود و قیمت شروع به حرکت به سمت بالا کند. برعکس، داشتن فروشندگان بیشتر می تواند به معنای قریب الوقوع بودن یک روند نزولی باشد. 

اگر یک سطح قیمتی خاص خریداران زیادی داشته باشد، چنین سطح قیمتی معمولاً به عنوان یک سطح حمایت قوی در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر، اگر تعداد فروشندگان بیشتری در یک قیمت خاص وجود داشته باشد، به عنوان سطح مقاومت قیمت شناخته می شود. ترکیب این موارد با عملکرد قیمت و هر شاخصی که استفاده می کنید می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه تر کمک کند. 

کتاب سفارش در معاملات چقدر قابل اعتماد است؟ 

کتاب سفارش فقط به اندازه توانایی شما در تفسیر و گنجاندن اطلاعاتی که در استراتژی شما ارائه می دهد قابل اعتماد است. ممکن است کمی زمان و تمرین طول بکشد تا درک کنید که چگونه به طور کامل کار می کند. 

کتاب‌های سفارش می‌توانند به شما کمک کنند تا فشار عرضه و تقاضای یک دارایی کریپتو را بدانید، که با آن می‌توانید تعیین کنید که آیا بازار صعودی است یا نزولی. این کتاب خرید و فروش سفارشات را در قیمت‌ها و حجم‌های مختلف به شما نشان می‌دهد و می‌توانید از آن برای اطلاع از افزایش یا کاهش قیمت توکن در کوتاه‌مدت استفاده کنید. معامله گران همچنین می توانند از اطلاعات موجود در دفتر سفارش برای تعیین بهترین قیمت برای خرید دارایی استفاده کنند. 

محدودیت های سفارش کتاب 

دستکاری‌های بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با ارائه سرنخ‌های نادرست در کتاب سفارش، معامله‌گران را فریب دهند. این سرنخ ها می توانند احساسات بازار را تحت تاثیر قرار دهند و باعث شوند معامله گران تصمیمات ضعیفی بگیرند. امکان دستکاری یکی از دلایلی است که معامله گران متخصص با دفترچه سفارش به عنوان بهترین انتخاب برای تعیین تصمیمات تجاری خود برخورد نمی کنند. 

کتاب های سفارش کریپتو
کتاب های سفارش کریپتو

برخی از جزئیات معاملاتی از دفتر سفارش پنهان است. بنابراین، می توان گفت که شفافیت کامل را ارائه نمی دهد. معاملات انجام شده در یک استخر تاریک را در نظر بگیرید. این معاملات بسیار بزرگ هستند و می توانند جهت گیری بازار را تحت تاثیر قرار دهند. در نتیجه، بهتر است به صورت خصوصی مذاکره شود. اطلاعات تجاری تنها پس از انجام معامله در دسترس است. با این اوصاف، می توان نتیجه گرفت که دفترچه سفارش، نمایش دقیقی از تقاضا و عرضه بازار نیست. 

روند سفارشات بسیار سریع تغییر می کند، به خصوص در بازارهایی که حجم معاملات زیادی دارند. به این ترتیب، معامله گران بلند مدت ممکن است آن را مفید ندانند. 

در نهایت، روش تطبیق معاملات دفترچه سفارش ممکن است برای بازارهای غیر نقدشونده بهترین نباشد زیرا یافتن سفارش‌های منطبق دشوار است. در نتیجه، معامله‌گران ممکن است مجبور شوند مدت زیادی را برای اجرای سفارش‌ها منتظر بمانند، و در صورت انجام، ممکن است به دلیل اسپردهای زیاد، قیمت نامطلوبی داشته باشد. یک موتور تطبیق غیرمتمرکز بهتر عمل می کند زیرا بدون وابستگی به نقدینگی خارجی سفارشات را تکمیل می کند. 

قبل از گنجاندن کتاب های معاملاتی در استراتژی خود تمرین کنید 

دانستن نحوه خواندن و تفسیر اطلاعات کتاب سفارش می تواند به شما در درک رویدادها و روندهای کوتاه مدت در بازار رمزنگاری کمک کند. اما خواندن و تفسیر صحیح اطلاعات کتاب نیازمند صبر و تمرین است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *