0

چرا قیمت بیت کوین در حال کاهش است؟

علت کاهش قیمت بیت کوین
بازدید 870

قیمت بیتکوین (BTC) از نوامبر به شدت کاهش یافته است. کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال در این هفته به دلیل شایعات مربوط به مقررات جدید است. ایالات متحده در مورد دارایی های دیجیتال در روز جمعه، 21 ژانویه، مقررات جدیدی را اعمال کرده است. علت کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین در روز سه شنبه 25 ژانویه، نزدیک به 50 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود در نوامبر بود.

شایعات در مورد استراتژی آتی دولت ایالات متحده برای تنظیم دارایی های دیجیتال ممکن است باعث کاهش قیمت این ارز های دیجیتال شده باشد.

اعمال تدریجی محدودیت ها توسط دولت فدرال ایالات متحده، حتی ممکن است به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین منجر شود.

قیمت بیت کوین به طور مستقیم با قیمت سایر دارایی ها مرتبط است.

هفته گذشته، منابع ناشناس در دولت بایدن گفتند که دولت در حال توسعه استراتژی برای مقابله با چالش های اقتصادی، نظارتی و امنیت ملی ناشی از بیتکوین و سایر ارز های دیجیتال است.

طبق گزارش ‌ها، دولت همچنین در حال بررسی فرصت‌ های ایجاد شده توسط دارایی ‌های دیجیتال است و استراتژی دولت بایدن احتمالاً در فوریه به اطلاع عموم می‌رسد.

این گزارش از سوی دولت، اگرچه مورد استقبال کسانی قرار گرفت که معتقدند بیتکوین می تواند از اطمینان بیشتر نظارتی بهره مند شود، اما برخی از معامله گران را وادار به فروش بیتکوین های خود کرده است. و در نتیجه ارز دیجیتال تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داد.

قیمت بیت کوین نیز تحت تأثیر تغییرات سیاست های Federal Reserve ایالات متحده قرار گرفته است. Jerome Powell، رئیس فدرال رزرو در دسامبر سال گذشته گفت که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نرخ ماهانه کاهش خرید دارایی را دو برابر خواهد کرد.

Federal Reserve اکنون هر ماه 20 میلیارد دلار کمتر از اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده خریداری می کند و هر ماه 10 میلیارد دلار از خرید اوراق بهادار آژانس های ایالات متحده را کاهش می دهد.

Powell در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست خود در 26 ژانویه 2022 نشان داد که FOMC به برنامه خرید اوراق قرضه پایبند خواهد بود.

نرخ وجوه فدرال فعلاً نزدیک به صفر نگه داشته شده است، با این حال تحولات مربوط به تورم ممکن است آن را تغییر دهد. حفظ سطح تورم، یک امر کلیدی برای فدرال رزرو باقی مانده است.

اقداماتی که توسط فدرال رزرو برای کنترل تورم طراحی شده است، تأثیر منفی بر قیمت بیتکوین داشته است. ارزش دارایی‌ های پرخطر – مانند بیتکوین – در پی اعمال سیاست‌ های فدرال رزرو، کاهش می‌یابد.

با رشد بیتکوین و پذیرش گسترده تر آن توسط جامعه، قیمت بیت کوین به طور فزاینده ای با قیمت دارایی های سنتی مانند سهام مرتبط می شود.

این همبستگی رو به رشد به این معنی است که هر رویدادی که باعث کاهش قیمت در بازارهای سنتی شود احتمالاً باعث کاهش قیمت مشابه یا بیشتر برای بیتکوین می شود.

Dow jones Industrial Average در روز سه‌ شنبه بیش از 800 امتیاز از دست داد تا به کمتر از 100 واحد کاهش یابد. 4 شاخص ترکیبی Nasdaq که سهام فهرست ‌شده در بورس Nasdaq را دنبال می‌کند، بیش از 3 درصد از ارزش خود را در روز سه ‌شنبه از دست داد.

شرکت های سهامی عام که تحت تاثیر بیتکوین قرار دارند، کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده اند. قیمت سهام هر دو شرکت Coinbase Global, Inc. (COIN) و MicroStrategy Incorporated (MSTR) در روز دوشنبه بیش از 15 درصد کاهش یافت، اگرچه قیمت هر دو سهم در روز سه ‌شنبه تا حدودی تثبیت شد.

Coinbase به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، و MicroStrategy یک شرکت نرم افزاری سازمانی است که میلیاردها دلار بیت کوین را در ترازنامه خود نگهداری می کند.

آیا سرمایه گذاران بیتکوین باید وحشت کنند؟

ممکن است اتفاق وحشتناکی در انتظار سرمایه گذاران بیتکوین نباشد، اما درک عوامل موثر بر کاهش قیمت بیت کوین بسیار مهم است. شایعات و تغییر سیاست های دولت به کنار، سرمایه گذاران باید انتظار داشته باشند که قیمت بیتکوین و سایر دارایی های دیجیتال به طور فزاینده ای در ارتباط با قیمت دارایی های سنتی تغییر کند.

ارز های دیجیتال کمتر شناخته شده که با دارایی های سنتی همبستگی ندارند، ممکن است با قیمت های اصلی خود ادامه دهند.

اما این مسئله ممکن است برای ارز های دیجیتال معتبر تر مانند بیتکوین و اتریوم صادق نباشد. سرمایه گذاران بیتکوین که نگران قیمت هستند، می توانند از نظارت بر تحولات مربوط به بیتکوین و بازار مالی گسترده تر سود ببرند.

Ric Edelman، بنیانگذار Digital Assets Council of Financial Professionals ، به Investopedia گفت: «این پنجمین بار است که قیمت بیت کوین 50 درصد یا بیشتر از زمان شروع آن در سال 2009 کاهش می یابد.» “نوسانات گسترده قیمت این ارز دیجیتال منعکس کننده این واقعیت است که این ارز هنوز یک دارایی جدید و نوظهور است و دردسرهای فزاینده ای را تجربه می کند.” Edelman همچنین خاطرنشان می کند که بسیاری از سرمایه گذاران «هنوز چشم انداز بلند مدت بیتکوین را مطلوب می بینند»، علیرغم اینکه نوسانات قابل توجه قیمت «یک ویژگی ذاتی بیتکوین» است.

در همین حال، مقررات بیشتری در مورد بیتکوین و سایر دارایی های دیجیتال ممکن است در راه باشد. Federal Reserve روز پنجشنبه یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرد که به بررسی ایجاد نسخه دیجیتالی دلار آمریکا می‌پردازد.

تا لحظه نگارش این مقاله، بیتکوین در حدود 37000 دلار معامله می شود که تقریباً 45 درصد از بالاترین قیمت ثبت شده در نوامبر 2021 کاهش یافته است.

(4 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *