0

نمودار bull flag چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟ 

نمودار bull flag
بازدید 494

الگوی bull flag شبیه پرچم روی یک قطب است. زمانی ظاهر می‌شود که یک ارز دیجیتال افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می‌کند.  نمودار bull flag چیست؟

بسیاری از پیش بینی کنندگان قیمت از تحلیل فنی استفاده می‌کنند که گاهی به آن نمودار می‌گویند. با این حال، آنها تصمیم می‌گیرند که فرضیه بازارهای کارآمد (EMH) را به طور کلی رد کنند. فرضیه بازارهای کارآمد (EMH) که نظریه پیاده روی تصادفی نیز نامیده می‌شود، این است که قیمت های فعلی اوراق بهادار به طور دقیق اطلاعات مربوط به ارزش شرکت را منعکس کند. بنابراین غیرممکن است که با استفاده از این اطلاعات به سودهای مازاد برسند، یا سودی بیشتر از کل بازار باشد. 

تحلیل تکنیکال، روش EMH را نادیده می‌گیرد و تنها به رفتار قیمت و حجم بازار برای پیش بینی قیمت علاقمند است. یک الگوی تحلیل تکنیکال به نام bull flag شناخته شده است و نشان دهنده افزایش قیمت است. 

 در این مقاله در مورد آنچه که نمودار bull flag به شما می‌گوید، نحوه خواندن و تشخیص آن، تفاوت های بین الگوی نمودار bull flag و bear بحث خواهیم کرد. 

 الگوی نمودار bull flag چیست؟ 

 الگوی نمودار bull flag یک الگوی نمودار فنی است که شبیه یک شکل متوازی الاضلاع با دکل هایی در دو طرف است و نشان دهنده یکپارچگی روند می‌باشد. زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ها قبل و بعد از جهش یا سقوط چشمگیر نوسان می‌کنند.

آیا bull flag صعودی است؟ 

 الگوی bull flag با یک پرچم مشخص می‌شود که افقی یا شیب دار به سمت پایین است. به دنبال آن افزایش قابل توجهی در جهت رو به بالا ایجاد می‌شود. در شرایط نوسان بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران از استراتژی های نوسانی و الگوی bull flag برای معامله استفاده می‌کنند. 

الگوی bull flag شما را قادر می‌سازد از حرکت فعلی بازار سود ببرید. در نتیجه، معامله گران از داده ها برای شناسایی نقاط ورودی با ریسک پایین استفاده می‌کنند. 

 یک الگوی bull flag چقدر می‌تواند دوام بیاورد؟ الگوهای صعودی یا نزولی کوتاه مدت هستند. ممکن است از یک تا شش هفته ادامه داشته باشند. اما بعد از الگوی bull flag چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر الگوی bull flag به درستی تشخیص داده شود، نشان دهنده روند صعودی است که از قبل وجود داشته است و پس از اتمام الگو، قیمت افزایش خواهد یافت. 

 چگونه الگوی bull flag را تشخیص دهیم؟ 

 الگوی bull flag زمانی که در نمودار دیده شود شبیه یک پرچم روی میله است و از آنجایی که نشان دهنده یک صعود است، به آن پرچم صعودی می‌گویند. در معاملات سنتی یا ارزهای دیجیتال، الگوی bull flag دارای سه ویژگی اصلی است (شکل زیر را ببینید): 

  •  سکه پس از افزایش شدید حجم نسبی، قطب را تشکیل داده است. 
  •  در حجم پایین تر، سکه نزدیک به بالای قطب برای تولید پرچم تثبیت می‌شود. 
  •  برای حفظ روند، سکه با حجم نسبتاً ثابتی از الگوی تثبیت خارج می‌شود. 
نمودار bull flag

اما، چگونه الگوی bull flag را بخوانیم؟ الگوی bull flag به مکان هایی که نیاز به اصلاح دارند کمک می‌کند. این الگو نیاز به حرکت قبلی دارد که معمولاً توسط رشته ای از میله های صعودی متوالی به سمت بالا نشان داده می‌شود. 

ادغام باید به عنوان اقدامی اصلاحی در فرآیند معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. اصلاحات قیمت غالباً با علامت ها، کانال های نزولی یا حرکت جانبی شکل می‌گیرد. علامت های مثلثی نشان دهنده خطوط روند همگرا هستند که یک محدوده معاملاتی با اوج و فرود های بعدی تشکیل شود. 

 شکستن پرچم، که در مرحله سوم الگوی bull flag رخ می‌دهد، سیگنال ورودی بهینه را ارائه می‌دهد. نوسان به عنوان هدف اولیه سود برای الگوی پرچم صعودی عمل خواهد کرد. ساختار تجمیع ممکن است به عنوان سطح توقف ضرر شناخته شود. 

 برای تشخیص الگوی bull flag، مراحل زیر را دنبال کنید: 

 حرکت رو به بالا را تشخیص دهید، میتوان آن را در زیر رشته ای از میله های صعودی تقریباً میله های برگشتی پیدا کرد. 

 منتظر اقدام اصلاحی باشید، یک روند نزولی که ساختاری مانند پایین ترین سطح را ارائه می‌دهد. 

 سطح شکست را برای ثبت سفارش تنظیم کنید. 

 چگونه در الگوی bull flag معامله کنیم؟ 

 در معاملات bull flag، معامله گران ارزهای دیجیتال ورودی را در جایی قرار می‌دهند که ساختاری پرچم پس از مشاهده الگوی صعودی، حرکت نزولی خود را حفظ نمی‌کند. 

 معامله گران با استفاده از نشانگر حجم، سیگنال bull flag را به دنبال قیمت ارز دیجیتال انتخابی خود تأیید می‌کنند (تا زمانی که قیمت از سطح مقاومت پرچم عبور کند). سپس، در نمودار قیمت، معامله گران ارز دیجیتال از شاخص حجم استفاده کرده و پیش بینی می‌کنند که حجم معاملات در طول اصلاح قیمت کاهش یابد. 

 اگر حجم معاملات به دنبال عقب نشینی افزایش یابد، و قیمت از آستانه بالای bull flag عبور کند، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت. با این حال، خط حمایت bull flag باید زیر دستور توقف ضرر باشد و معامله گران از نسبت ریسک/پاداش برای تعیین آستانه سود استفاده کنند. الگوی bull flag چقدر قابل اعتماد است؟ 

 حتی اگر الگوی bull flag در مورد ادامه روند صحبت کند، پروفایل ریسک-بازده معامله گر، موفقیت او را تعیین می‌کند. علاوه بر این، پاداش یا زیان به اهداف مالی سرمایه گذاران بستگی دارد. اگر کسی سیگنال های نمودار bull flag را درک کند، مانند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در حجم نسبی بالا، یا اگر قیمت ها الگوی عقب نشینی مشخصی از خود نشان دهند، اوج تثبیت می‌شود. 

الگوی نمودار bull flag در مقابل bear 

Bull flag با bear flag قابل مقایسه است، با این تفاوت که روند صعودی است. یک رالی شدید و به دنبال آن یک توقف به شکل پرچم، به معامله گران کمک می‌کند تا روند صعودی را شناسایی کنند. برعکس، یک الگوی bear flag توسط یک روند نزولی ایجاد می‌شود، که یک آرامش در منطقه تثبیت یا خط روند به دنبال دارد. 

تفاوت بین الگوهای bull flag و bear در زیر آمده است: 

نمودار bull flag

به دلیل ماهیت پرنوسان آن، معامله گران می‌توانند هر دو الگوی پرچم صعودی یا نزولی را برای معامله بلند یا کوتاه خود، شناسایی کنند. 

 مزایا و خطرات الگوی bull flag 

 نمودار bull flag سطح قیمت شفافی را ارائه می‌دهد که در آن معامله گران می‌توانند یک معامله طولانی انجام دهند. علاوه بر این، زمان اجرای دستور توقف ضرر را راهنمایی می‌کند و پشتیبانی لازم را برای مدیریت مؤثر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، همانطور که در بالا توضیح داده شد، سیگنال های شناسایی روندهای صعودی و روش شناسایی آنها ساده است. 

 با وجود این مزایا، نمیتوان گفت که پیروی از الگوی bull flag یک استراتژی بدون ریسک است. جایی که پول در میان باشد، ریسک نیز به دنبال آن وارد می‌شود. برای مثال، یکی از مهم ترین ریسک های مرتبط با تجارت ارزهای دیجیتال، بی ثباتی قیمت و نوسانات بازار است. بنابراین، سرمایه گذاران باید همیشه ریسک ها و بازده یک سرمایه‌گذاری را درک کنند تا از نتایج منفی اجتناب کنند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *