0

تحلیل نمودار بیت کوین 24 آذر

نمودار بیت کوین 24 آذر
بازدید 632

امروز شاخص اجتماعی کریپتو «شاخص ترس و طمع» به بالاترین سطح ۳۰ روزه خود یعنی ۳۰ رسیده است. شایان ذکر است، بر اساس داده‌های Alternative.me، این شاخص احساسات بازار آخرین بار در ۸ نوامبر بر روی عدد ۳۱ قرار داشت. در این پست به نمودار بیت کوین 24 آذر می پردازیم.

نمودار بیت کوین 24 آذر

بیت کوین (BTC) در حال حاضر روی بازیابی سطح ۱۸۰۰۰ دلار متمرکز شده است زیرا این ارز دیجیتال پرچمدار نشانه‌هایی از شکست احتمالی صعودی را نشان می‌دهد. از آنجایی که دارایی سود قابل توجهی بالاتر از ۱۷۰۰۰ دلار دارد، یک تغییر کلی در احساسات اجتماعی پیرامون بیت کوین وجود دارد.

نمودار بیت کوین 24 آذر
نمودار بیت کوین 24 آذر

این شاخص اجتماعی از طریق ارزیابی بازار عمومی به سرمایه گذاران در مورد حرکت احتمالی قیمت در آینده اشاره می‌کند. در این شاخص، افزایش عدد نشان می‌دهد که شاخص احتمالاً به سمت طمع حرکت می‌کند، وضعیتی که با خریداران زیادی همراه است، در حالی که عددهای پایین‌تر نشان دهنده ترسی است که بازار را فرا گرفته.

عملکرد مثبت بیت کوین

واکنش مثبت بیت کوین به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و داده‌های تورمی که کمتر از حد انتظار بود، بدست آمد. در واقع، این داده‌ها آرامش بخش بود، زیرا نشان می‌داد که تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار تورم در حال ثمربخشی است. تورم نوامبر ایالات متحده در مقایسه با ۷.۳ درصد پیش بینی شده به ۷.۱ درصد نسبت به سال قبل رسید، در حالی که CPI ماهانه ۰.۱ درصد کمتر از ۰.۳ درصد مورد انتظار بود.

در ماه‌های اخیر، ترس بر بازار حاکم شده بود زیرا بیت‌کوین پس از تحت فشار قرار گرفتن تحت تأثیر تورم، همچنان در محدوده‌ای پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد. علاوه بر این، پتانسیل بیت کوین برای شروع روند صعودی با سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX از بین رفت.

همانطور کهدر نمودار زیر مشخص است، بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۱۷۸۳۶ دلار در معامله می‌شود و نمودار روزانه تقریباً ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. نمودار هفتگی بیت کوین نیز در منطقه سبز با سود تقریباً ۶ درصدی است.

بر اساس تجزیه و تحلیل فنی یک روزه بیت کوین، این دارایی همچنان از یک احساسات صعودی لذت می برد، در حالی که میانگین متحرک نیز برای خرید در ۹ است.

نمودار بیت کوین 24 آذر
نمودار بیت کوین 24 آذر

علاوه بر تاثیر مثبت داده‌های تورم، بیت‌کوین هنوز برای بازپس‌گیری موقعیت ۱۸۰۰۰ دلاری به کمک گاوها نیاز دارد. شایان ذکر است که گاوها و خرس‌های بیت‌کوین اخیراً قدرت‌های تقریباً برابری داشته‌اند. البته، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین فعالیت‌های دیگری را در فضای کریپتو، مانند دستگیری سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX و پیگرد احتمالی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در ایالات متحده را زیر نظر خواهند داشت.

با این حال، جامعه کریپتو در مورد چشم انداز آینده بیت کوین و بازار عمومی در سال ۲۰۲۳ خوش بین است. همانطور که توسط Finbold گزارش شده است، نظرسنجی توسط وب سایت رمزارزی CoinMarketCap نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال معتقدند سال ۲۰۲۳ برای بیت کوین صعودی خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *