0

میانگین متحرک چیست؟ چطور کار می‌کنند؟ 

میانگین متحرک چیست
بازدید 502

 تجزیه و تحلیل تکنیکال یک روش اصلی در تجزیه و تحلیل تجارت است که توسط معامله گران و سرمایه گذاران رمزارز برای درک اطلاعات بازار و تصمیم گیری آگاهانه تر استفاده می‌شود. میانگین متحرک چیست؟

یکی از شاخص های اصلی مورد استفاده در تحلیل تکنیکال میانگین متحرک است. درک اینکه میانگین متحرک چگونه کار می‌کند، شما را در مورد حرکات بازار آگاه تر می‌کند. بنابراین، بیایید به نحوه عملکرد میانگین متحرک نگاه کنیم. 

 میانگین متحرک Moving Averages چیست؟ 

 میانگین متحرک (به اختصار MA) شاخص های فنی هستند که برای ردیابی و ارزیابی عملکرد یک دارایی در یک دوره خاص استفاده می‌شوند. آنها حرکت قیمت را هموار می‌کنند تا تصویر واضح تری از روند بازار به دست آورند. MA نه تنها در تجارت رمزارز استفاده می‌شود، بلکه در بازارهای مالی مختلف مانند بازارهای سهام و فارکس نیز استفاده می‌شوند. 

 مانند سایر شاخص های معاملاتی، میانگین متحرک می‌توانند سیگنال های خرید و فروش ایجاد کنند. به عنوان مثال، عبور MA کوتاهتر از بالای MA طولانی‌تر یک سیگنال صعودی است. از سوی دیگر، اگر از پایین تر عبور کند، معامله گران آن را به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر می‌گیرند. معامله گران خبره از میانگین متحرک با سایر اندیکاتورها استفاده می‌کنند تا سیگنال های دقیق را دریافت کنند. 

میانگین متحرک چیست؟ انواع میانگین متحرک 

 دو نوع میانگین متحرک معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA). 

 میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی اساساً همین کار را انجام می‌دهند. هر دو داده های میانگین قیمت را ارائه می‌دهند، با تفاوت اصلی در نحوه محاسبه آنها. 

 میانگین متحرک ساده برای محاسبه میانگین قیمت دارایی است، معمولاً قیمت های پایانی در چند دوره. از آنجایی که قیمت های بسته شدن را تجزیه و تحلیل می‌کند، به سرعت به اتفاقات بازار واکنش نشان نمی‌دهد. 

 میانگین متحرک نمایی حرکت های جدید قیمت را بیشتر از موارد قدیمی تر تحلیل می‌کند. همچنین محاسبه آن پیچیده تر از میانگین متحرک ساده است. با این حال، شما نیازی به دانستن نحوه محاسبه آنها نخواهید داشت زیرا پلتفرم معاملاتی محاسبات را به صورت خودکار انجام می‌دهد. 

 استفاده از SMA و EMA بستگی به استراتژی معاملاتی شما دارد. اگر می‌خواهید بر اساس شیب میانگین متحرک تصمیمات سریع بگیرید، EMA ممکن است گزینه بهتری باشد. با این حال، از آنجایی که سریعتر به قیمت واکنش نشان می‌دهد، احتمالاً به دلیل سیگنال های نادرست وارد معاملات بدی خواهید شد. از سوی دیگر، SMA ها می‌توانند در ارائه سیگنال های تجاری به شما کند باشند و تنها با تکیه بر آنها ممکن است که شما دیر وارد روندها شوید یا حتی ورودی های تجاری را از دست بدهید. EMA ها و SMA ها در صورت ترکیب با سایر اندیکاتورها نتایج بهتری ارائه می‌دهند. 

 چگونه با میانگین های متحرک معامله کنیم؟ 

 معامله گران کوتاه مدت و بلند مدت از میانگین متحرک برای ردیابی جهت و روند بازار استفاده می‌کنند. متداول ترین میانگین های مورد استفاده میانگین متحرک 5 روزه، 10 روزه، 20 روزه، 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه است. معامله گران معمولاً برای بررسی روندهای بازار کوتاه مدت تا میان مدت بر MA ۵ تا 50 روزه تمرکز می‌کنند، در حالی که از MA ۵۰ روزه و بالاتر برای بررسی روندهای میان مدت تا بلند مدت استفاده می‌کنند. 

 معامله گری که در بازه های زمانی بلندمدت (بالاتر) معامله می‌کند، می‌تواند از MA برای بررسی روندهای کوتاه مدت در بازه زمانی بالاتر استفاده کند. همچنین، یک معامله گر روزانه یا اسکالپر که روی تایم فریم های پایین تر تمرکز می‌کند نیز می‌تواند از میانگین متحرک بالاتر برای بررسی روندهای بلندمدت در بازه های زمانی پایین تر استفاده کند. 

 استفاده از یک دوره میانگین متحرک 100 روزه در یک بازه زمانی 15 دقیقه ای به این معنی است که شما یک روند بلندمدت را در یک بازه زمانی کوتاه بررسی می‌کنید. از سوی دیگر، بررسی MA ده دوره ای در نمودار چهار ساعته، روند کوتاه مدتی را در بازه زمانی چهار ساعته (یک بازه زمانی بالاتر) نشان می‌دهد. 

 استفاده از متقاطع میانگین متحرک 

 یک متقاطع میانگین متحرک را میتوان به عنوان لحظه ای توضیح داد که در آن یک میانگین متحرک از دیگری عبور می‌کند. این تقاطع نشان دهنده تغییر روند بازار است. 

 بنابراین، متقاطع میانگین متحرک می‌تواند صعودی یا نزولی باشد. یک متقاطع صعودی، که در غیر این صورت به عنوان “صلیب طلایی” شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میانگین متحرک دوره کوتاه تر از میانگین متحرک دوره طولانی تر عبور کند. برعکس، یک متقاطع صعودی، که به عنوان تلاقی مرگ نیز شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه تر از میانگین متحرک بلندمدت عبور کند. 

به عنوان مثال، اگر یک MA  ۵۰ روزه از MA ۲۰۰ روزه عبور کند، نشان می‌دهد که گاوها بازار را تسخیر کرده اند و معامله گران شروع به جستجوی سیگنال های خرید می‌کنند. در مقابل، عبور MA ۵۰ روزه از زیر MA ۲۰۰ روزه، نشان می‌دهد که خرس ها کنترل را در دست دارند و معامله گران را وادار می‌کند به دنبال فروش باشند. 

 میانگین متحرک به عنوان حمایت و مقاومت 

 میانگین متحرک می‌تواند به عنوان حمایت و مقاومت برای قیمت ها عمل کند. به عنوان مثال، زمانی که قیمت بازار بالاتر از میانگین متحرک است، می‌تواند پشتیبانی را در آنجا پیدا کند. MA همچنین می‌تواند به عنوان مقاومت قیمت در زمانی که قیمت زیر آن است، عمل کند. 

 هنگامی که قیمت از میانگین متحرک جهش می‌کند، معامله گران به دنبال راه هایی برای انجام معاملات در بازار با استفاده از عمل قیمت یا سایر ابزارها و شاخص ها هستند. زمانی که MA به عنوان پشتیبان عمل می‌کند، معامله گران به دنبال فرصت های خرید هستند، زمانی که یک مقاومت باشد معامله گران به دنبال فرصت های فروش هستند. 

 استفاده از میانگین های متحرک با خط روند 

 بسیاری از معامله گران از میانگین متحرک به تنهایی استفاده نمی‌کنند. آنها برای دستیابی به تجزیه و تحلیل دقیق تر از ابزارها و شاخص های دیگر استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها خط روند است. معامله گران از خط روند با میانگین های متحرک استفاده می‌کنند تا بدانند حمایت یا مقاومت چقدر می‌تواند قیمت را حفظ کند. 

اگر میانگین متحرک با خط روند تلاقی ایجاد کند تا حمایت یا مقاومت قیمت را در یک بازار در حال روند ایجاد کند، آنگاه چنین حمایت یا مقاومتی قوی فرض می‌شود. 

 میانگین متحرک چیست؟ محدودیت های میانگین متحرک 

 یک اشکال رایج میانگین های متحرک این است که شاخص های عقب مانده هستند. آنها دیر به اقدام قیمت پاسخ می‌دهند. بنابراین، معامله گرانی که به آنها متکی هستند، اغلب دیر وارد روند بازار می‌شوند و حتی گاهی اوقات فرصت معاملات را از دست می‌دهند. علاوه بر این، MA در یک بازار پرطرفدار بهتر عمل می‌کند. بنابراین، اگر یک MA برای یک بازار غیر روندی استفاده شود، ممکن است سیگنال اشتباهی بدهد. 

 مانند بسیاری از شاخص های فنی دیگر، اطلاعات به دست آمده از MA فقط بر اساس قیمت های قبلی بازار است. بنابراین، این اندیکاتور بسیاری از عوامل خارجی و بنیادی دیگر را که می‌تواند بر قیمت های بازار تأثیر بگذارد، در نظر نمی‌گیرد، بلکه بر اطلاعات قیمت قبلی تمرکز دارد. 

 میانگین های متحرک بهتر است به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل تجارت شما استفاده شود و اطلاعات آنها نباید به عنوان تنها عامل تعیین کننده تصمیمات تجاری شما مورد استفاده قرار گیرد. MA نباید به تنهایی استفاده شود. شما می‌توانید آنها را با عمل قیمت و سایر شاخص های فنی استفاده کنید. 

میانگین متحرک چیست؟ قبل از ریسک کردن، تمرین کنید 

 قبل از تکیه بر هر شاخص فنی، مطمئن شوید که آن را به درستی تست کنید. آزمایش نکردن صحیح یک استراتژی قبل از استفاده از آن مانند پریدن به داخل یک استخر عمیق بدون یادگیری شنا است. احتمال غرق شدن شما زیاد است  همچنین می‌توانید تجارت کاغذی را تمرین کنید زیرا تجربه تجارت را در یک محیط شبیه سازی شده به شما می‌دهد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *