0

معاملات بلوک ارزهای دیجیتال چیست و کجا می توانید آنها را اجرا کنید؟

معاملات بلوک ارزهای دیجیتال
بازدید 904

اگر قصد دارید مقدار قابل توجهی از ارز دیجیتال را معامله کنید، بهتر است یک معامله بلوکی انجام دهید. معاملات بلوک ارزهای دیجیتال را در ادامه توضیح داده ایم.

با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های کلان نیز به طور فزاینده‌ای درگیر هستند و به دنبال راه‌هایی برای تجارت امن ارزهای دیجیتال هستند. سرمایه گذاران نهادی اغلب مقادیر زیادی را معامله می کنند که بهتر است در پلتفرم های رمزنگاری عمومی مبادله نشوند. این معاملات به عنوان معاملات بلوکی در نظر گرفته می شوند و در استخرهای تاریک معامله می شوند. 

برای آشنایی با نحوه عملکرد معاملات بلوک و یافتن پلتفرم های معتبری که این سرویس را ارائه می دهند، ادامه مطلب را بخوانید. 

تجارت بلوکی چیست؟ 

معاملات بلوکی معاملات یا معاملاتی با حجم بالا هستند که به صورت خصوصی مورد مذاکره قرار می گیرند. مبلغ تراکنش باید از آستانه کمیت مشخصی برخوردار باشد تا در خارج از بازار عمومی کریپتو مورد مذاکره و معامله قرار گیرد. 

صرافی ها خدمات معاملات بلوکی را به سرمایه گذاران نهادی، مشاغل و افراد با سرمایه عظیم ارائه می دهند. مذاکره بازار همچنین می تواند بین دو شرکت کننده در بازار یا از طریق یک کارگزار انجام شود. 

تجارت بلوکی چگونه کار می کند؟ 

معاملات بلوکی در پلتفرم های معاملاتی معمولی انجام نمی شود. بنابراین، آنها در دفتر سفارش عمومی منعکس نمی شوند. این معاملات معمولاً در استخرهای تاریک یا خارج از بورس (OTC) انجام می شود. استخر تاریک ارز دیجیتال یک انجمن خصوصی، پلتفرم یا صرافی برای فعالیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال است. 

این معاملات به دو دلیل اصلی تنظیم می شوند: تضمین حریم خصوصی خریداران و فروشندگان و مدیریت تأثیر منفی معاملات بزرگ در بازار عمومی. 

معاملات بلوکی توسط نهنگ‌های بازار کریپتو ترجیح داده می‌شود که تلاش می‌کنند حجم زیادی از دارایی‌های کریپتو را مبادله کنند. اگر آنها چنین حجم زیادی از ارزهای دیجیتال را در بازار معاملات عادی معامله کنند، معاملات آنها تحت تأثیر لغزش ها قرار می گیرد و آنها را در موقعیت بدی در بازار قرار می دهد. این لغزش‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که اغلب به سختی می‌توان سفارش‌های منطبق برای تکمیل درخواست‌های تجاری بزرگ با قیمت مورد نظر را دریافت کرد. 

مسئله دوم این است که اگر چنین معاملاتی در دفتر سفارش عمومی ظاهر شوند، بر احساسات بازار تأثیر می گذارد زیرا بسیاری از معامله گران ممکن است ترجیح دهند معاملات را در جهت سفارش بزرگ انجام دهند یا معاملات در حال انجام خود را ببندند. 

زمانی که موسسات یا افراد با سرمایه قابل توجه می خواهند معامله کنند، معمولاً درخواستی را برای مظنه به پلت فرم معاملات بلوکی ارسال می کنند. کارگزار اغلب معامله را به بلوک‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند در حالی که بازارسازان قیمت اجرایی را ارائه می‌کنند. اگر معامله گر مظنه را بپذیرد، معامله اجرا می شود. برخی از پلتفرم‌های معاملاتی نیز معاملات بلوکی را با استفاده از استراتژی‌های پیچیده انجام می‌دهند که شامل ابزارهای متعدد در یک حجم معامله می‌شود. 

از آنجایی که معاملات از طریق دفتر سفارش طی نمی‌شوند، سرمایه‌گذار همیشه مطمئن است که قیمت با قیمت توافقی انجام می‌شود، به این معنی که معاملات برای هیچ گونه لغزشی باز نیست. 

5 پلتفرم رمزنگاری محبوب برای خدمات تجارت بلوکی 

در زیر پلتفرم‌های محبوب و معتبری وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت سفارش‌های بزرگ را معامله کنید. 

  1. بایننس OTC 
معاملات بلوک ارزهای دیجیتال

بایننس یکی از پلتفرم های رمزنگاری است که روشی شخصی سازی شده برای تجارت را برای سرمایه گذاران صندوق های بزرگ ارائه می دهد. حداقل مبلغ برای واجد شرایط بودن برای یک مذاکره خصوصی 10 BTC است. این پلتفرم به شما امکان می دهد تا در مورد معاملات از طریق چت در واتس اپ یا تلگرام صحبت کنید، جایی که تیم آن از طریق فرآیند معاملات با یکدیگر تعامل دارند. 

این پلتفرم از معاملات بلوکی در اکثر سکه های موجود در صرافی و حتی برخی که در لیست نیستند پشتیبانی می کند. دارایی‌ای که می‌خواهید معامله کنید باید در حساب شما باقی بماند تا با شرکت چت کنید تا تراکنش را بدون تاخیر پردازش کنید. کل فرآیند، از ابتدا تا انتها، می تواند در عرض دو دقیقه تکمیل شود.  

  1. پورتال OTC Crypto.com 
معاملات بلوک ارزهای دیجیتال

برای انجام معاملات بلوکی در crypto.com به حداقل 50000 USDT یا معادل آن نیاز دارید. این شکل از معاملات فقط برای کاربران نهادی و VIP منتخب آن که به عنوان شرکت ثبت شده اند در دسترس است. 

این پلتفرم تا حد زیادی از جفت USDT برای معاملات بلوکی خود پشتیبانی می کند. جفت هایی که می توانید معامله کنید عبارتند از BTCUSDT، ADAUSDT، DOGEUSDT، XRPUSDT، ETHUSDT، SHIBUSDT، DOTUSDT، LINKUSDT و برخی دیگر. همچنین در صورت تمایل به تجارت دارایی های غیر از جفت های فهرست شده می توانید با شرکت تماس بگیرید. 

مظنه های سفارشی ارائه شده همیشه رقابتی هستند تا به شما کمک کنند با بهترین قیمت ممکن معامله کنید. نقل قول و اجرا توسط تیم آن انجام می شود و می توانید از طریق otc@crypto.com با آنها تماس بگیرید. 

  1. میز OTC Kraken 
معاملات بلوک ارزهای دیجیتال

Kraken همچنین اجرای برتر و نقل قول های رقابتی را ارائه می دهد. این پلتفرم اخیراً یک ابزار خودکار درخواست برای نقل قول (AutoRFQ) راه اندازی کرده است که به مشتریانی که سرمایه قابل توجهی دارند اجازه می دهد تا سفارشات بیش از 100 هزار دلار را اجرا کنند. AutoFRQ به موسسات و افراد با سرمایه کلان امکان می دهد تا قیمت خودکار را درخواست کنند. 

معاملات فرابورس آن در حال حاضر از 20 دارایی و پنج ارز مظنه، از جمله USD، EUR، GBP، USDT و USDC پشتیبانی می کند. برای شروع معامله، وارد پورتال Kraken OTC شوید، مظنه درخواست کنید و فورا معامله کنید. 

  1. پاکسازی جوزا 
معاملات بلوک ارزهای دیجیتال

سرویس تجارت بلوک جمینی کاملا دیجیتال است. این به شما امکان می‌دهد یک سفارش بلوکی ایجاد کنید که مشخص می‌کند آیا می‌خواهید بخرید یا بفروشید، مقداری که می‌خواهید معامله کنید، حداقل مقدار تکمیل مورد نیاز و محدودیت قیمت مورد نظر شما را مشخص می‌کند. 

برای حفظ شفافیت، این پلت فرم دستورات بلوکی را به طور همزمان برای بازارسازان شرکت کننده پخش می کند تا اطمینان حاصل شود که معامله گر بهترین قیمت را دریافت می کند. مانند سایر معاملات بلوکی، سفارش‌ها در دفترچه سفارش دیده نمی‌شوند، اما اطلاعات معامله معمولاً دقایقی پس از اجرای معامله بلوکی از طریق فیدهای بازار ارسال می‌شود. 

  1. کوین بیس پرایم 
معاملات بلوک ارزهای دیجیتال

Coinbase از طریق برنامه Coinbase Prime خود، تجارت در سطح نهادی را فراهم می کند. این یک پلت فرم معاملاتی امن و پیشرفته را فراهم می کند تا به شما کمک کند دارایی های خود را در یک مکان مدیریت کنید. 

همچنین مسیریابی هوشمندی را ارائه می دهد که به معامله گران اجازه می دهد به جای تکیه بر قیمت در کوین بیس، به بازارهای ارزهای دیجیتال بزرگتر دسترسی داشته باشند. 

مزایا و محدودیت های معاملات بلوکی 

تجارت بلوکی بهترین راه حل برای معامله گران نهادی است تا مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال را بدون تأثیر منفی بر قیمت بازار معامله کنند. بدون این راه حل، برای سرمایه گذارانی که دارای وجوه قابل توجهی هستند، معامله کردن بدون تاثیر بر قیمت بازار هر بار که انجام می دهند دشوار خواهد بود. 

فروش در بورس عمومی، معامله‌گر با وجوه بزرگ را در معرض لغزش قرار می‌دهد، زیرا یافتن معاملاتی که با سفارش‌های سرمایه‌گذاران بزرگ مطابقت داشته باشد، دشوار است. در تلاش برای یافتن بهترین قیمت برای معامله، صرافی شروع به جستجوی بهترین قیمت برای تکمیل سفارش می کند. قیمت نهایی می تواند به مراتب کمتر برای سرمایه گذار مطلوب باشد. 

با این حال، از آنجایی که از طریق بورس انجام می شود، به اندازه تجارت در سیستم عامل های مبادلات عمومی تنظیم نمی شود. بنابراین، دستکاری قیمت‌ها و انجام فعالیت‌های غیراخلاقی آسان است و لازم است فقط در صرافی‌هایی با شهرت خوب معامله کنید. 

تجارت بلوکی برای معامله گران خرده فروشی موثر نیست 

با تمام توضیحاتی که دادیم، مشخص است که معاملات بلوکی برای معامله گران خرده فروشی مناسب نیستند. اولاً، صرافی‌ها برای واجد شرایط بودن برای معاملات فرابورس دارای حداقل نیاز حساب هستند. حتی برخی فقط شرکت ها و مشاغل را می پذیرند. 

دلیل دیگر اینکه معامله گران خرده فروشی به معاملات بلوکی نیاز ندارند این است که معاملات آنها به اندازه کافی سنگین نیست که بر قیمت بازار تأثیر بگذارد. تجارت در بورس عمومی همچنین به معامله‌گران خرده‌فروش کمک می‌کند تا در محیط معاملاتی منظم‌تری با حداقل دستکاری‌های تجاری و شیوه‌های غیراخلاقی باشند. 

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات سرمایه گذاری ارائه شده در این مقاله به منزله توصیه سرمایه گذاری نیست. لطفاً قبل از سرمایه گذاری (به هر شکلی) تحقیق خود را انجام دهید و هرگز بیش از حدی که می توانید از دست بدهید سرمایه گذاری نکنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *