0

مبادله P2P رمزارز چیست؟ 

مبادله P2P رمزارز
بازدید 832

آیا تجارت کریپتو P2P بهتر از استفاده از یک صرافی معمولی رمزارز است؟ این مقاله شامل همه چیز هایی است که شما باید درباره مبادله P2P رمزارز ها بدانید. 

وقتی به تجارت کریپتو فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ نمودارها و سیستم هایی که درک آنها سخت است؟ بسیاری از مردم آن را اینگونه می‌بینند، اما همیشه اینطور نیست. روش های معاملاتی آسان تری وجود دارد که نیازی به خواندن و تفسیر الگوهای نمودار فنی ندارند و یکی از آنها تجارت رمزنگاری P2P است. 

در این راهنما، توضیح خواهیم داد که تجارت P2P چیست و نکات اساسی که باید در انجام آن بدانید را به شما نشان می دهیم. 

تجارت همتا به همتا چیست؟ 

تجارت همتا به همتا (P2P) به بازارهای مبادله غیرمتمرکز اشاره دارد که به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال را مستقیماً با یکدیگر خریداری و بفروشند. روش معاملاتی با صرافی های متمرکز متفاوت است زیرا آسیب پذیری کمتری دارد و هیچ نماینده میانی وجوه شما را در طول معامله کنترل نمی‌کند. 

هنگامی که سفارشی را در یک صرافی P2P ثبت می کنید، با سفارشات در حال انتظار سایر کاربران مطابقت دارد. سپس معاملات فوراً انجام می شود و شما فقط هزینه شبکه کوچکی را در مقایسه با هزینه ای که توسط صرافی های متمرکز دریافت می شود پرداخت می کنید. ظهور فناوری بلاکچین، مدل معاملاتی P2P را رایج کرد. 

تجارت همتا به همتا در صرافی های ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟ 

تجارت P2P بدون نیاز به یک مرجع مرکزی کار می کند، به این معنی که کاملاً غیر متمرکز است. علاوه بر این، این سیستم مبتنی بر پروتکل های همتا به همتا است و به کاربران اجازه می‌دهد بدون واسطه، مستقیماً با سایر کاربران برای تجارت ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنند. 

اگرچه پلتفرم های P2P وجود دارد، اما آنها فقط به عنوان یک رسانه برای اتصال خریداران و فروشندگان عمل می کنند. به جای داشتن یک سرور واحد توسط یک مرجع مرکزی، بسیاری از سرورها همان نرم افزار را اجرا می کنند و این روند با استفاده از قراردادهای هوشمند تسهیل می شود. 

قرارداد هوشمند مجموعه‌ای از دستورالعمل ها است که با رعایت شرایط خاص به‌طور خودکار اجرا می‌شوند. در این حالت، قرارداد هوشمند زمانی اجرا می شود که دو طرف قراردادی را امضا کرده و وجه را از یک حساب به حساب دیگر منتقل کنند. سپس قرارداد وجوه را به فروشنده واگذار می کند و مالکیت کالا را به خریدار منتقل می کند. 

در امور مالی سنتی، این فرآیند توسط بانک ها و سایر مؤسسات مالی انجام می‌شود. این موسسات وظیفه ذخیره و انتقال وجوه از یک حساب به حساب دیگر را بر عهده دارند. آنها همچنین تراکنش ها را تأیید می کنند و آنها را در دفتر خود ثبت می کنند. 

در تجارت P2P، دخالت شخص ثالث مورد نیاز نیست زیرا همه شرکت کنندگان در حقوق و تعهدات برابر هستند. در عوض، سیستم برای تأیید تراکنش ها و جلوگیری از هزینه مضاعف به الگوریتم های اجماع متکی است. هر شرکت کننده یک کپی از دفتر کل حاوی اطلاعات مربوط به تمام تراکنش های انجام شده توسط سایر شرکت کنندگان در شبکه دارد. 

برای کاهش احتمال فریب خوردن هنگام معامله، اکثر پلتفرم های P2P از یک سیستم رتبه بندی استفاده می‌کنند تا معامله‌گران بتوانند معامله‌گران مورد اعتماد را با رتبه‌بندی خود شناسایی کنند. سپس، قبل از شروع مبادله، فقط باید نظرات معامله گران را بررسی کنید تا از اعتبار آنها مطمئن شوید. 

 3 استراتژی تجارت P2P 

 3 استراتژی تجارت P2P 
 3 استراتژی تجارت P2P 

در زیر سه استراتژی رایج معاملات P2P آورده شده است. 

1. تجارت آربیتراژ 

شما می توانید شروع به استفاده از آربیتراژ به نفع خود کنید. یعنی خرید ارز دیجیتال با قیمت کمتر در یک مکان و سپس فروش آن در جای دیگر با قیمت بالاتر. بسیاری از معامله گران P2P از این استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند – آنها از طریق تغییرات قیمتی که می تواند ناشی از نوسانات، نقدینگی یا تفاوت های منطقه ای باشد، درآمد کسب می کنند. 

با استفاده از بایننس به عنوان مثال، می‌توانید ارزهای دیجیتال موجود در بازارهای بایننس و P2P را جستجو کنید، سپس قیمت ها را بررسی کنید تا تفاوت قیمت قابل‌توجهی پیدا کنید که خرید با قیمت پایین تر و فروش با قیمت بالاتر را آسان می‌کند. 

 2. خرید و فروش آگهی 

می‌توانید در برخی از بازارهای P2P مانند Binance، تبلیغات بخرید و بفروشید. هنگام تعیین قیمت، می‌توانید قیمت کمتری برای دستیابی به مشتریان بیشتر یا قیمت بالاتر برای درآمدزایی بیشتر تعیین کنید. همه چیز به اهداف تجاری شما بستگی دارد. 

 3. روش های پرداخت با تقاضای بالا 

مردم معمولاً برای استفاده از روش پرداخت خاصی که یافتن آن در جاهای دیگر سخت است، پول بیشتری می پردازند. نمونه ای از این گزینه فیات است که در صرافی های P2P رایج نیست. افرادی که تراکنش با ارزهای محلی خود را راحت تر می‌دانند، در صورت عدم استفاده از چنین ارزی، باید هزینه بیشتر بپردازند. 

در استفاده از این استراتژی، می‌توانید کریپتوهای قابل دسترس تری را با قیمتی نزدیک به قیمت بازار خریداری کنید و سپس با استفاده از روش پرداخت دیگری که کمتر در دسترس است، آن را بفروشید. با این کار، می‌توانید از کسانی که مایل به پرداخت بیشتر هستند، درآمد بیشتری کسب کنید. 

مبادله P2P رمزارز

۷ نکات مثبت و منفی در رابطه با تجارت رمزنگاری P2P 

در زیر برخی از مزایا و معایب کلیدی تجارت همتا به همتا ذکر شده است. 

 1. مثبت: دسترسی نامحدود به بازار جهانی 

تجارت P2P به شما امکان دسترسی به بسیاری از خریداران و فروشندگان را می دهد. شما می‌توانید با معامله گران در سراسر جهان معامله کنید. علاوه بر این، حتی اگر کشور شما کریپتو را محدود کند، می‌توانید روی پلتفرم های P2P تجارت کنید زیرا مقامات مرکزی آنها را تنظیم نمی‌کنند. 

 2. مثبت: روش های پرداخت چندگانه 

معامله گران روش های پرداخت ترجیحی خود را ارائه می دهند و شما روش های پرداخت مختلفی را در پلتفرم های P2P خواهید یافت. شما فقط باید با کسی معامله کنید که روشی را ارائه می دهد که برای شما راحت تر است. شما به اندازه صرافی های متمرکز به روش های پرداخت محدود نیستید. 

 3. مثبت: هزینه های معاملاتی پایین 

از آنجایی که شما مستقیماً با سایر کاربران تراکنش می کنید، این آزادی به شما داده می شود که این کار را با هزینه اضافی کم یا حتب بدون هزینه انجام دهید. پلتفرم های P2P هزینه های بسیار پایینی دریافت می‌کنند و برخی حتی خدمات رایگان ارائه می‌کنند. 

 4. مثبت: تراکنش های امن 

پلتفرم های P2P خدمات امنی را ارائه می‌دهند که در آن وجوه را تا زمانی که شرایط بین معامله‌گران به دست می‌آید نگهداری می‌کنند. ویژگی امنیتی از رمزگذاری و احراز هویت دو مرحله ای برای شروع تراکنش های ایمن استفاده می کند. 

 5. منفی: نقدینگی کم 

پلتفرم های معاملاتی P2P کمتر محبوب ممکن است گهگاه نقدینگی پایینی را تجربه کنند. معامله در یک بازار با نقدینگی کم به زمان بیشتری برای تکمیل معاملات نیاز دارد. نقدینگی پایین نیز بر قیمت ارزها تأثیر می گذارد. این مشکل را می‌توان با معامله در صرافی های محبوب P2P مهار کرد. 

 6. منفی: سرعت معاملات آهسته 

معامله P2P می‌تواند نسبتاً سریع انجام شود، زمانی که معامله گران در اسرع وقت به شرایط دست پیدا کنند. اما در شرایطی که یکی از معامله‌گران با شرایط موافقت یا تأیید نمی‌کند، فرآیند به تعویق می‌افتد. 

 7. منفی: خطر تقلب 

خطر از دست دادن پول توسط کلاهبرداران یک مشکل عمده در تجارت همتا به همتا است. بنابراین، همیشه باید اقداماتی را برای تأیید تراکنش ها انجام دهید و از روش های معاملاتی مطمئن استفاده کنید. 

هنگامی که مبادلات شامل تراکنش از طریق پلتفرم های اضافی باشد، معامله‌گران می‌توانند به راحتی مورد کلاهبرداری قرار گیرند.

بنابراین، باید به اندازه کافی مراقب باشید تا قبل از توافق بر سر شرایط، تأیید کنید که معامله‌گر دیگر همه الزامات را برآورده کرده است. هنگام انجام معاملات P2P عجله نکنید! 

5 ویژگی که هنگام انتخاب پلتفرم P2P باید در نظر بگیرید 

در جستجوی یک پلتفرم P2P مناسب، شرایط خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. 

  • رابط کاربر پسند: یک پلتفرم P2P خوب باید برای شما آسان باشد تا بتوان آن را به راحتی پیمایش کرد. اطمینان حاصل کنید که منو ساده و قابل استفاده است. 
  • امنیت و شهرت خوب: اقدامات قابل اعتماد را برای ذخیره دارایی های خود و ایمن سازی فرآیندهای معاملاتی خود تأیید کنید. اطمینان حاصل کنید که در مورد پلتفرم تحقیق کرده‌اید تا مطمئن شوید که آیا قانونی و قابل اعتماد است یا خیر. 
  • ارزهای پشتیبانی شده: بررسی کنید که آیا ارزهای رمزنگاری شده مورد علاقه شما به تجارت در دسترس هستند و توسط پلتفرم پشتیبانی می شوند. 
  • روش های پرداخت و هزینه ها: روش های پرداخت از یک پلتفرم P2P به پلتفرم دیگر متفاوت است. باید مطمئن شوید که روش پرداخت مورد نظر شما پذیرفته شده و در دسترس است. همچنین، بررسی کنید که آیا پلتفرمی که می‌خواهید از آن استفاده کنید هزینه ها را شارژ می‌کند یا خیر، همه پلتفرم های P2P رایگان نیستند. 
  • پشتیبانی مشتری: آیا خدمات پشتیبانی مشتری در دسترس و پاسخگو است؟ بررسی کنید که آیا آنها خدمات پشتیبانی 24/7 ارائه می دهند. اگر در دسترس نیست، ببینید چه زمانی آنها فعال هستند و آیا برای شما کار می کند یا خیر. علاوه بر این، زمان پاسخگویی آنها را برای بررسی در دسترس بودن و پشتیبانی آزمایش کنید. 

تجارت P2P فرصت های کسب درآمد بهتری را ارائه می دهد 

پلتفرم های معاملاتی رمزارز P2P فرصت های بهتری را برای کسب درآمد نسبت به صرافی های سنتی ارائه می‌دهند، زیرا هیچ ناظر مرکزی وجود ندارد که قیمت ها را تعیین کند.

در نتیجه، آنها معمولاً نرخ ارز بهتر و کارمزد کمتری را ارائه می دهند. پلتفرم های P2P معمولاً به دلیل تعداد افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، نقدینگی بالاتری نسبت به صرافی های سنتی دارند. در نتیجه، تا زمانی که خریدار و فروشنده ای را برای دارایی خود پیدا کنید، نیازی به انتظار ندارید. 

(9 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *