0

 قوانین دولت آمریکا و SEC برای ارز های دیجیتال

 قوانین دولت آمریکا و SEC برای ارز های دیجیتال
بازدید 567

آیا دولت آمریکا و SEC قصد دارند ارزهای دیجیتال را تنظیم کنند؟

موسسات مالی و دولت ها در سراسر جهان به دنبال مهار این بازار هستند تا راحت تر آن را کنترل کنند. این مورد در ایالات متحده نقش بیشتری دارد، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و دولت ایالات متحده برنامه های مختلفی را برای کنترل و به دام کشیدن بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. 

 آیا SEC و دولت ایالات متحده، ارزهای دیجیتال را محدود خواهند کرد؟ چگونه؟ 

 نیاز به مقررات رمزارز 

 قوانین دولت آمریکا و SEC برای ارز های دیجیتال

تردید عمومی دولت و موسسات مالی به شتاب بازار ارزهای دیجیتال دامن می‌زند. بسیاری از نحوه مدیریت پول توسط بانک های متمرکز بدشان می‌آید و نمی‌توانند به آنها اعتماد کنند تا پول خود را ایمن نگه دارند و بهترین گزینه ها را برای رشد مالی ارائه دهند. 

 در طول رونق ارز دیجیتال در اواخر سال 2020، مقررات ارز دیجیتال به طور گسترده مورد بحث قرار گرفت. 

 اینکه آیا ارزهای دیجیتال نیاز به تنظیم دارند یا خیر، یک اختلاف بین معامله گران و علاقمندان است. برخی معتقدند ارز دیجیتال باید از پارامترهای مالی سنتی جدا بماند، برخی دیگر فکر می‌کنند که افزودن مقررات ارز دیجیتال بهترین مسیر رو به جلو است. 

 در واقع، قوانین ارزهای دیجیتال تا حدی می‌تواند به کاهش جرایم مرتبط با ارز دیجیتال و محافظت بهتر از سرمایه گذاران کمک کند. وضع مقررات می‌تواند یک راه عالی برای محافظت از بازار ارزهای دیجیتال و کاهش ضررهای مالی بزرگ باشد. 

 مقررات موجود ارز دیجیتال  

 در حال حاضر، ارزهای دیجیتال تحت قانون رازداری بانکی (BSA) در ایالات متحده قرار دارند. با این حال، ارزهای دیجیتال تحت صلاحیت SEC قرار دارند و صرافی ها باید در این نهاد مالی ثبت نام کنند تا دارایی های خاصی را مبادله کنند. علاوه بر این، کمیسیون معاملات آتی کالا (CTFC) و خدمات درآمد داخلی (IRS) نیز در برخورد با مالیات و جرایم ارزهای دیجیتال نقش دارند. 

 واضح است که SEC بر ارزهای دیجیتال کنترل دارد. در می 2022، SEC نام واحد سایبری خود را به “دارایی های دیجیتال و واحد سایبری” تغییر داد و در عین حال تعداد کارکنان این بخش را نیز افزایش داد. ما همچنین بارها و بارها نام SEC را در موارد مرتبط با ارزهای دیجیتال مشاهده کرده‌ایم. 

 چرا SEC ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند؟ 

 قوانین دولت آمریکا و SEC برای ارز های دیجیتال

یکی از محورهای اصلی SEC برای تنظیم ارزهای دیجیتال این است که بیشتر صرافی ها احتمالاً در اوراق بهادار معامله می‌کنند. اوراق بهادار دارایی های قابل معامله هستند که مقداری ارزش مالی را نشان می‌دهند. به نظر تا حدودی شبیه ارزهای دیجیتال خاص است، به همین دلیل است که SEC از صرافی ها می‌خواهد که به عنوان بورس اوراق بهادار ثبت نام کنند. اما ثبت نام به عنوان بورس امنیتی شما را تحت قوانین و پارامترهای خاصی قرار می‌دهد که همه آن را دوست ندارند. 

 SEC قبلاً دارایی های دیجیتال مختلف را به عنوان اوراق بهادار شناسایی کرده است، مانند Amp، Rari Governance Token، XYO و Kromatika. علاوه بر این، آژانس در سال 2017 اعلام کرد که توکن های غیرمتمرکز مستقل (DAO) باید به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. بنابراین، فشار آشکاری برای ثبت و تنظیم ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار وجود دارد. 

 مجموعه ای از صرافی های رمزارز نیز در گذشته توسط SEC تحت فشار قرار گرفته‌اند که به پذیرش پیشنهاد آژانس برای تنظیم مقررات کمک کرده است. به عنوان مثال، در سال 2022، SEC صرافی محبوب Coinbase را به دلیل معاملات اوراق بهادار ثبت نشده بررسی کرد. Coinbase از این ادعا عقب نشینی کرد و SEC هنوز تحقیقات رسمی را اعلام نکرده است. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که این آژانس اکنون در جهت کنترل پلتفرم های مرتبط با ارز دیجیتال است. 

 SEC همچنین از Ripple Labs به دلیل فروش غیرقانونی XRP شکایت کرد. هنگامی که Ripple Labs در سال 2013 شروع به جمع آوری سرمایه کرد، این کار را از طریق فروش XRP، توکن این شرکت انجام داد. اما SEC ادعا کرده است که XRP در واقع یک اوراق بهادار است و باید قبل از هر گونه فروش به این صورت ثبت میشد. به دلیل ناکامی شرکت در انجام این کار، SEC اعلام کرد که “مفاد ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال” را نقض کرده است. 

 Ripple همچنین به دلیل تبادل غیرقانونی XRP برای پرداخت غیر نقدی مورد شکایت قرار گرفت. اگرچه بسیاری گمانه زنی می‌کنند که SEC در این دعوا پیروز نخواهد شد، اما باز هم نشان دهنده هدف آژانس برای دستیابی به کنترل هر چه بیشتر دنیای ارزهای دیجیتال است. 

 همچنین در مورد مقررات استیبل کوین صحبت های زیادی شده است. این تا حد زیادی با تصمیم بایننس برای تبدیل برخی از استیبل کوین های فهرست شده به استیبل کوین BUSD، شعله ور شد. این صرافی در پاییز 2022 اعلام کرد که به طور خودکار طیفی از استیبل کوین ها را به سکه هایی از جمله USD Coin (USDC) و Pax Dollar (USDP) تبدیل می‌کند. این حرکت بحث هایی را در مورد اینکه آیا قوانین بیشتری باید بر روی رمزارزهای استیبل کوین اعمال شود، آغاز کرد. 

 برنامه های ارز دیجیتال دولتی 

 دولت بایدن همچنین روی مقررات ارزهای دیجیتال کار کرده است. در سپتامبر 2022، چارچوبی توسط کاخ سفید در مورد نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال منتشر شد. این چارچوب طیفی از عناصر را بررسی کرد و عمدتاً بر مبارزه با جرایم مرتبط با ارز دیجیتال و محافظت از سرمایه گذاران متمرکز بود. به عنوان مثال، قوانین علیه تجارت بدون مجوز، تقلب و بی ثباتی مالی وضع خواهد شد. اگرچه نهادهای مالی رسمی مانند SEC هنوز چنین قانونی را اجرا نکرده اند. 

 بایدن قبلاً در مورد خطرات پیرامون فضای ارز دیجیتال صحبت کرده بود و در مارس 2022 دستوری برای بررسی خطرات این صنعت امضا کرد. این قانون تا حدی به دلیل نگرانی استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار دور زدن تحریم است، اگرچه این موضوع تایید نشده است. 

 علاوه بر این، بایدن قانونی را نیز پیشنهاد کرده است که مبادلات ارز دیجیتال و سایر مشاغل را ملزم می‌کند تا هرگونه تراکنش ارز دیجیتال با ارزش بازار 10000 دلار یا بیشتر را به IRS گزارش دهند. این قانون هنوز اجرا نشده است، اما ممکن است در آینده نزدیک اجرا شود. 

 آیا SEC و دولت آمریکا ارزهای دیجیتال را بیشتر کنترل خواهند کرد؟ 

 در حال حاضر هیچ قانون مشخصی برای ارزهای دیجیتال تصویب نشده است، اما به احتمال زیاد این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد. به احتمال زیاد، ارزهای دیجیتال بیشتری را خواهیم دید که به عنوان اوراق بهادار فهرست می‌شوند، بنابراین اگر صرافی ها مایل به معامله با آنها باشند، باید در SEC ثبت نام کنند. علاوه بر این، قوانین مالیات ارز دیجیتال نیز ممکن است برای سرمایه گذاران سخت تر شود. 

 تمرکز بیشتر دولت ایالات متحده و SEC بر کاهش جرایم مالی، مانند پولشویی و فرار مالیاتی، نیز در این موج نظارتی نقش دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد که این نهادها رمزارزها را بیشتر تنظیم کنند، اما به نظر می‌رسد که آنها مشتاق این کار هستند. 

 با رشد صنعت ارز دیجیتال، نهادهای نظارتی جدی تر می‌شوند 

 جای تعجب نیست که صنعت ارز دیجیتال با مقررات سختگیرانه تری از سوی دولت ایالات متحده و SEC مواجه خواهد شد. از آنجایی که افراد و شرکت های بیشتری در فضای ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، نهادهای رسمی باید برای مبارزه با جرم و جنایت، محافظت از مردم و کاهش ضررهای مالی تلاش کنند. ممکن است در آینده نزدیک شاهد اعمال مقررات مختلفی بر صنعت ارزهای دیجیتال باشیم. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *