0

NFT های ورزشی چه هستند و چرا اینقدر در دنیا محبوب هستند؟ 

NFT های ورزشی
بازدید 642

NFT های ورزشی بخش رو به رشدی در بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) هستند که به طرفداران ورزش امکان می دهد کارت های معاملاتی دیجیتال، یادگاری های مجازی و موارد دیگر را جمع آوری کنند. 

در ادامه می توانید این موارد را بخوانید که بدانید NFT های ورزشی چه هستند، از کجا می توانید آنها را بخرید و آیا ارزش خرید دارند یا خیر. 

NFT ورزشی چیست؟ 

NFT های ورزشی دارایی های دیجیتال منحصر به فرد قابل تاییدی هستند که بر روی یک بلاک چین ایجاد شده اند تا کارت های ورزشی تجارت دیجیتال، لحظات ورزشی، یادگاری های دیجیتال و سایر انواع اقلام ورزشی را نشان دهند. 

صدور ان اف تی های ورزشی فرصتی را برای ورزشکاران، باشگاه ها و برندهای ورزشی با یک راه جدید درآمدزایی فراهم می کند و در عین حال طرفداران را قادر می سازد تا با باشگاه ها و ورزشکاران مورد علاقه خود به روشی جدید ارتباط برقرار کنند. 

به عنوان مثال، داشتن یادگاری مجازی با نسخه محدود از تیم بسکتبال مورد علاقه خود یا یک کارت کلکسیونی کمیاب از یک بازیکن بیسبال مورد علاقه، چیزی است که بسیاری از طرفداران مایلند پول خوبی برای آن بپردازند. در نتیجه، NFT های ورزشی اغلب با هزاران و هزار دلار (یا بیشتر) معامله می شوند و ارزش برخی از کمیاب ترین قطعات از زمان ضرب شده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. 

از کجا می توان NFT های ورزشی خرید؟ 

بازارهای متعددی وجود دارد که می توانید ان اف تی های ورزشی را در آن ها خریداری کنید. بیایید نگاهی به دو تا از فعال ترین بازارهای NFT بیندازیم که NFT های مرتبط با ورزش را می فروشند. 

OpenSea  

OpenSea بازار پیشرو NFT در جهان است که به هر کسی در سراسر جهان امکان می دهد طیف گسترده ای از توکن های غیرقابل تعویض را ضرب، فروش و خرید کند. از هنر و موسیقی دیجیتال گرفته تا کلکسیون های رمزنگاری و NFT های ورزشی، این پلتفرم تقریباً هر چیزی را که بازار NFT ارائه می دهد به کاربران ارائه می دهد. 

Rarible  

Rarible یکی از بازارهای پیشرو NFT است که در آن افراد می توانند طیف گسترده ای از انواع مختلف توکن های غیر قابل تعویض را ضرب کنند، بفروشند و بخرند.

«بازار NFT با محوریت جامعه» NFT هایی را به فروش می رساند که نشان دهنده PFP ها (تصاویر نمایه)، هنر، دامنه ها، موسیقی و موارد دیگر هستند. همچنین می ‌توانید NFT‌ ها را از بسیاری از برند های برجسته ورزشی NFT در Rarible خریداری کنید. 

علاوه بر دارایی‌های مبتنی بر اتریوم (ETH)، Rarible از NFT‌ هایی که روی Tezos (XTZ)، Flow (FLOW) و Polygon (MATIC) کار می ‌کنند نیز پشتیبانی می ‌کند. 

Autograph  

Autograph که توسط ستاره فوتبال آمریکایی تام بردی تأسیس شد، یک پلتفرم ورزشی NFT است که کلکسیون های ورزشی با نسخه محدود از بسیاری از ورزشکاران برجسته و ورزشکاران سابق مانند تونی هاوک، وین گرتزکی و نائومی اوزاکا را به فروش می رساند. 

Autograph از NFT هایی که روی اتریوم و Polygon کار می کنند پشتیبانی می کند. 

برترین برند های کارت ورزشی NFT 

علاوه بر ورزشکاران مشهوری مانند راب گرونکوفسکی که مجموعه‌ های NFT سر فصل ‌ساز را کنار گذاشته ‌اند، تعداد انگشت شماری از برند های ورزشی NFT نیز ظاهر شده ‌اند تا سهم بزرگی از بازار NFT ورزشی را به خود اختصاص دهند. بیایید در ادامه نگاهی به آنها بیندازیم. 

Sorare  

Sorare یک بازی کارتی تجارت فوتبال فانتزی است که بازیکنان را قادر می ‌سازد تا کارت ‌های کلکسیونی را بخرند، بفروشند و معامله کنند. بازیکنان Sorare با ایجاد تیم هایی متشکل از پنج بازیکن فوتبال با استفاده از کارت های مجازی که به عنوان NFT در بلاک چین اتریوم نشان داده شده اند، به عنوان مدیران فوتبال عمل می کنند. 

هر کارت نشان دهنده یک بازیکن فوتبال در دنیای واقعی است و عملکرد آنها در زمین روی امتیاز سوراره تأثیر می گذارد. 

Top Shot NBA 

NBA Top Shot که توسط Dapper Labs (همچنین مسئول CryptoKitties) ساخته شده است، یک پلتفرم کارت معاملاتی مجازی در بلاک چین FLOW است که به طور رسمی توسط انجمن بازیکنان NBA مجوز دارد. NBA Top Shot NFT ها ویدئوهای کوتاهی هستند که اسلم دانک های قابل توجه، پرتاب های سه امتیازی و دیگر رویدادهای بازی هیجان انگیز به نام “لحظه ها” را به نمایش می گذارند. 

طبق گزارش ها، NBA Top Shot در مارس 2022 به ارزش بازار بیش از 1.1 میلیارد دلار رسید. 

NFL All Day  

NFL All Day در پایان فصل NFL 2021 به عنوان یک بازی کارتی تجاری با مشارکت NFL و Dapper Labs منتشر شد. این پلتفرم به طرفداران اجازه می دهد تا NFT بازیکنان و لحظات به یاد ماندنی را در NFL خریداری و جمع آوری کنند. 

NFL All Day بر روی بلاک چین FLOW کار می کند و در زمان نگارش این مقاله دارای ارزش بازار 68.15 میلیون دلار بود. 

UFC Strike  

شراکت دیگری که کارت های معاملاتی را به طرفداران نزدیک می کند UFC Strike است که توسط Dapper Labs و Ultimate Fighting Championship ایجاد شده است. درست مانند NBA Top Shot و NFL All Day، UFC Strike به طرفداران این فرصت را می ‌دهد تا کارت ‌های تجارت مجازی مبتنی بر مبارزان معروف را در قالب NFT‌هایی که بر روی بلاک چین FLOW ساخته شده ‌اند، جمع ‌آوری کنند. 

UFC Strike در مارس 2022 دارای ارزش بازار 7.9 میلیون دلار بود. 

آیا باید NFT های ورزشی را جمع آوری کنید؟ 

NFT های ورزشی به دلیل جذابیت افراد مشهور که نام ورزشکاران به دارایی های دیجیتال پرمخاطب متصل شده است، خبرساز شده است. 

علاوه بر این، شرکت ‌های پیشرو NFT، به‌ویژه Dapper Labs و Sorare، موفق شده‌ اند قرارداد های مجوز را با برخی از بزرگترین لیگ ‌های ورزشی در جهان تضمین کنند و به ورزش ‌دوستان این امکان را می ‌دهند تا با باشگاه ‌ها و ورزشکاران مورد علاقه خود به شیوه ‌ای کاملاً جدید در دنیای دیجیتال درگیر شوند.  

NFT های ورزشی همچنین به کلکسیونر های آگاه این امکان را داده اند که با خرید کارت های کلکسیونی مناسب و یادگاری های مجازی و فروش آن در اوج رونق NFT در سال 2021، سود قابل توجهی داشته باشند. 

در حالی که ممکن است بازار NFT مانند سال گذشته داغ نباشد، زیرا به دلیل افت قابل توجه بازار ارزهای دیجیتال، تعداد طرفداران ورزش وارد فضای NFT می شوند می تواند به افزایش ارزش NFT های ورزشی در سال های آینده کمک کند. . 

با این حال، بازار NFT بسیار بی ثبات است و جمع آوری NFT های ورزشی می تواند منجر به از دست دادن کل سرمایه شود، برای مثال، اگر یک برند NFT توافق نامه مجوز را از دست بدهد (مانند F1 Delta Time در اوایل امسال). بنابراین، هرکسی که قصد خرید NFT های ورزشی را به عنوان یک سرمایه گذاری دارد، هرگز نباید بیش از حد توانش سرمایه گذاری کند، زیرا احتمال از دست دادن پول در بازار NFT وجود دارد. 

با این اوصاف، اگر طرفدار هستید و مایلید “هر قیمتی” بپردازید تا آخرین کلکسیون باشگاه یا ورزشکار مورد علاقه خود را به دست آورید، ان اف تی های ورزشی ممکن است به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنند. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای تهیه ی NFT  مد نظر خود بگیرید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *