0

Etherscan چیست؟ Etherscan چگونه کار می کند؟ 

Etherscan چیست
بازدید 431

این پلتفرم رایگان است، و فوق العاده مفید است. چرا در حال حاضر از آن استفاده نمی کنید؟  Etherscan چیست؟

اگر می ‌خواهید با شبکه اتریوم درگیر شوید، Etherscan ابزار مهمی است که باید درباره آن بدانید. این پلتفرم می ‌تواند به شما در هنگام انجام تراکنش ‌ها و مشارکت در NFT، airdrops و قرارداد های هوشمند، از جمله فعالیت ‌های دیگر در بلاک چین اتریوم، به شما کمک کند. 

اما Etherscan چیست و چگونه کار می کند؟ 

Etherscan چیست؟ 

Etherscan یک کاوشگر بلاک چین برای بلاک چین اتریوم است. کاوشگر بلاک چین ابزاری است که به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به بلاک چین را جستجو کنید. Etherscan، یک کاوشگر بلاک چین اتریوم، به شما امکان می دهد بلاک چین اتریوم را به صورت رایگان جستجو کنید. از طریق این ابزار می توانید سوابق تراکنش های گذشته، قرارداد های هوشمند، کیف پول ها، هزینه های گاز و سایر اطلاعات مربوط به شبکه اتریوم را مشاهده کنید. 

Etherscan ارز های رمزنگاری شده را ذخیره نمی کند و نمی توانید از آن برای تجارت رمزنگاری استفاده کنید. هدف اصلی آن بررسی اطلاعات مربوط به توکن های اتریوم، تراکنش ‌ها، آدرس‌ ها، قرارداد های هوشمند و غیره است. این ابزار به یکی از قابل اعتمادترین کاوشگر های بلاک چین برای اتریوم تبدیل شده است. 

چرا به Etherscan نیاز دارید؟ 

Etherscan دسترسی به طیف وسیعی از داده‌ های مفیدی را که برای مشارکت مؤثر در فعالیت‌ های اتریوم و انجام تراکنش ‌های شفاف به آن نیاز دارید، فراهم می ‌کند. به عنوان مثال، با استفاده از این ابزار، می توانید اعتبار یک آدرس کیف پول را قبل از ارسال وجوه به آن بررسی کنید و حتی فعالیت های مشکوک بلاک چین را شناسایی کنید. 

علاوه بر این، این سایت شواهد عمومی از تراکنش ‌های ارز های دیجیتال را ارائه می ‌کند. می ‌توانید تأیید کنید که گیرنده یک توکن آن را دریافت کرده است یا خیر، و وضعیت هر تراکنشی را که انجام می ‌دهید، اعم از معلق، موفقیت‌ آمیز یا ناموفق، بررسی کنید. 

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، Etherscan را می توان برای موارد زیر نیز استفاده کرد: 

  • موجودی آدرس اتریوم را بررسی کنید. 
  • تعداد تاییدیه هایی که یک تراکنش دریافت کرده است را بررسی کنید. 
  • کد قرارداد هوشمند پروژه یا آدرس اتریوم را مشاهده کنید. 
  • تاریخچه تراکنش یک آدرس اتریوم را بررسی کنید. 
  • میزان گاز مصرفی در یک معامله را بررسی کنید. 
  • قیمت فعلی اتر را بررسی کنید. 
  • اطلاعات لازم برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز در بلاک چین اتریوم را بررسی کنید. 
  • مشاهده رویدادهای آینده و اطلاعات مرتبط و غیره 

Etherscan چگونه کار می کند 

برای استفاده از ویژگی ‌های Etherscan نیازی به باز کردن حساب در Etherscan ندارید، اگر چه داشتن یک حساب به شما امکان دسترسی به ویژگی ‌های بیشتری را می ‌دهد. برای دریافت اطلاعات از ابزار، ابتدا باید آدرس، Txn Hash، Block یا هر چیزی را که می خواهید بررسی کنید در قسمت جستجو قرار دهید، سپس روی Enter کلیک کنید. تقریباً بلافاصله، می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید. 

Etherscan چیست
Etherscan چیست

استفاده از Etherscan برای ردیابی کیف پول 

برای ردیابی کیف پول، به عنوان مثال، باید آدرس کیف پول را در قسمت جستجو قرار دهید و روی جستجو کلیک کنید. این ابزار اطلاعات مختلفی از جمله موارد زیر را به شما نشان می دهد: 

  • مقدار فعلی کیف پول به اتریوم و دلار آمریکا. 
Etherscan چیست
  • تراکنش های مختلفی که روی بلاک چین انجام می شود. همانطور که نتایج جستجو را به پایین اسکرول می کنید، تراکنش های مختلفی را نیز مشاهده خواهید کرد که در آدرس کیف پول انجام شده است. 
Etherscan چیست
  • جزئیات معامله با کلیک بر روی هر یک از تراکنش ها، اطلاعات بیشتری درباره تراکنش مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، در صفحه جزئیات تراکنش، می توانید وضعیت فعلی تراکنش، تعداد تاییدیه های دریافتی، مبلغ آن، آدرسی که از آن ارسال شده و آدرسی که به آن ارسال شده است را مشاهده کنید. جزئیات در تعیین تاریخچه تراکنش و کامل یا در حال انجام بودن آن مهم هستند. 

نحوه ی استفاده از Etherscan برای بررسی قرارداد های هوشمند 

قرارداد هوشمند یک برنامه خوداجرا است که در صورت تحقق شرایط از پیش تعیین شده اجرا می شود. قرارداد های هوشمند NFT ها و سایر برنامه های غیرمتمرکز ثبت شده در بلاک چین را تقویت می کنند. 

Etherscan می تواند یک قرارداد هوشمند را اسکن کند و از جمله، مالکیت را تأیید کند و تاریخچه دارایی ها را مشاهده کند. نمی ‌توانید NFT‌ ها را در Etherscan مشاهده کنید، اما می‌ توانید داده‌ هایی را ببینید که نشان می ‌دهد مالک دارایی چه کسی است و برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی پیوند ها کلیک کنید. 

Etherscan چیست

برای بررسی قرارداد هوشمند، درست مانند آدرس کیف پول، باید آدرس را کپی کنید، آن را در قسمت جستجو قرار دهید و سپس جستجو کنید. برای این کار از قرارداد هوشمند NFT به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. پس از کلیک بر روی آدرس، باید انتظار داشته باشید که جزئیات بیشتری مانند تصویر زیر مشاهده کنید. 

شما به اطلاعاتی مانند موجودی، ارزش اتر، سازنده قرارداد، ردیاب توکن و بسیاری موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. 

وقتی روی گزینه قرارداد کلیک می کنید، می توانید به سه گزینه دیگر دسترسی داشته باشید: Code، Read Contract و Write Contract. قبل از ادامه، مطمئن شوید که قرارداد تأیید شده است. کد قرارداد تایید شده به این معنی است که کد ارائه شده توسط مالک به Etherscan با کد موجود در بلاک چین اتریوم مطابقت دارد. 

  • Code منبع کد قرارداد هوشمند است. درک آن به مهارت های فنی نیاز دارد. با این حال، بخش نظراتی که هر کد را دنبال می ‌کند می ‌تواند برای کسانی که ممکن است بسیار کنجکاو باشند تا ایده کمی از اطلاعات کد داشته باشند مفید باشد. 
  • Read Contract اطلاعاتی را نشان می دهد که در صفحه اصلی قرارداد موجود نیست. می توانید از اطلاعات برای پرس و جو کردن تابع قرارداد هوشمند استفاده کنید. 
  • Write Contract به کاربران مجاز اجازه می دهد تا عملکرد های نوشته شده در قرارداد هوشمند را با اتصال کیف پول خود به Etherscan انجام دهند. 

می ‌توانید اطلاعات بیشتری درباره قرارداد هوشمند، مانند کارمزد های ETH، تعداد تراکنش ‌ها، نقشه حرارتی Tnx و موارد دیگر در Etherscan دریافت کنید. 

بررسی قیمت گاز در Etherscan 

برای بررسی قیمت گاز، به ادامه مطلب > ردیاب گاز بروید. انجام این کار هزینه های کم، متوسط ​​و بالا گاز در Opensea، SushiSwap، Curve و بسیاری از پلتفرم های دیگر را نشان می دهد. قیمت هر 15 ثانیه یکبار به ‌روزرسانی می ‌شود و اطلاعات می ‌تواند به شما کمک کند پیش ‌بینی کنید که شبکه چقدر شلوغ است و احتمالاً چقدر برای تراکنش ‌ها می ‌پردازید. 

Etherscan چیست

برای دسترسی به قیمت گاز کیف پول، باید آدرس کیف پول خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی Search یا Enter کلیک کنید. سپس روی Analytics و سپس Tnx Fees کلیک کنید. به این ترتیب می توانید قیمت گاز و میانگین ارزش هزینه های گاز خود را مشاهده کنید. 

Etherscan: ابزاری برای همه کاربران اتریوم 

Etherscan به یکی از قابل اعتماد ترین کاوشگران بلاک چین تبدیل شده است. این اطلاعات ارزشمندی را برای عملکرد ایمن بر روی بلاک چین اتریوم ارائه می دهد و تضمین می کند که تراکنش های بلاک چین شفاف هستند و ذات فناوری بلاک چین را حفظ می کنند. همچنین، این ابزار رایگان است و دارای ویژگی ها و داده های مفید بسیاری است که هر کسی، از جمله محققان و توسعه دهندگان، می تواند از آنها استفاده کند. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی پلتفرم Etherscan را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *