0

6 دلیل عدم پیروی معامله گران ارزهای دیجیتال از برنامه معاملاتی خود

دلیل عدم پیروی معامله گران ارزهای دیجیتال از برنامه معاملاتی خود 
بازدید 356

از دلایل متداول و راه‌های غلبه بر آنها برای ادامه مسیر آگاه باشید.  دلیل عدم پیروی معامله گران ارزهای دیجیتال از برنامه معاملاتی خود را در ادامه بررسی کرده ایم.

حتی در یک بازار بسیار پر نوسان و پر سر و صدا، داشتن یک برنامه مناسب به شما کمک می کند آرام بمانید و همانطور که از قبل تعیین کرده اید معامله کنید. با این حال، گفتن آن آسان تر از انجام آن است. به دلایل مختلف، بسیاری از معامله‌گران از برنامه‌های معاملاتی خود پیروی نمی‌کنند یا برنامه‌های معاملاتی خود را ندارند، و خود را در معرض ضرر قرار می‌دهند. تمرکز ما در اینجا بر روی عواملی خواهد بود که معامله گران را به کنار گذاشتن شرایط معاملاتی از پیش تعیین شده خود و نحوه غلبه بر آنها سوق می دهد. 

برنامه معاملاتی کریپتو چیست؟ 

طرح معاملاتی کریپتو شما یک ساختار سازمان یافته است که تصمیمات معاملاتی شما را در بازار کریپتو راهنمایی می کند. این بیشتر شبیه قوانینی است که شما برای معامله انتخاب کرده اید. این قوانین تصمیمات بازار شما را راهنمایی می کنند زیرا حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی را معامله کنید، چه زمانی آن را معامله کنید، چرا آن را معامله کنید، و چگونه آن را انجام دهید. 

مشکل اصلی بسیاری از تاجران جوان زمانی شروع می شود که به دلایل مختلف شروع به نادیده گرفتن استراتژی های کاری خود می کنند. برخی از این دلایل را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد. 

دلایلی که معامله گران به سختی به برنامه های تجاری خود پایبند هستند 

اکنون بیایید به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا معامله گران پیروی از برنامه های معاملاتی خود را دشوار می دانند. 

  1. اعتماد به نفس بیش از حد یا از دست دادن اعتماد به نفس 

اعتماد بیش از حد می تواند باعث شود یک معامله گر باور کند که از قبل خوب است و راه خود را در بازار می داند. به همین دلیل، او برنامه معاملاتی خود را دنبال نمی کند. بسیاری از معامله‌گران بی‌تجربه وقتی یک سری معاملات برنده داشته باشند، می‌توانند بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کنند. این امر می تواند باعث شود که آنها برنامه های مدیریت ریسک خود را فراموش کنند و ریسک های بالاتری را نسبت به آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودند انجام دهند. 

از طرف دیگر، داشتن یک سری معاملات زیانده یا باقی ماندن در زیان برای مدت طولانی می تواند باعث شود معامله گران جوان اعتماد خود را نسبت به استراتژی های معاملاتی خود از دست بدهند. معامله گر ممکن است شروع به فکر کند که استراتژی های آنها به اندازه کافی خوب نیستند و باید آنها را تغییر دهند. برخی حتی در جستجوی استراتژی “کامل” استراتژی را رها می کنند. تلاش برای انجام این کار آنها را به ضررهای بیشتری می رساند. 

  1. حواس پرتی از کاری که دیگران انجام می دهند 

معامله گران مبتدی به راحتی می توانند از کارهایی که معامله گران دیگر انجام می دهند پرت شوند. چنین معامله گرانی می توانند شروع به دنبال کردن افکار و ایده های معاملاتی سایر معامله گران ارزهای دیجیتال در انجمن های مختلف کنند و از آنها برای تصمیم گیری بدون هیچ گونه اعتقاد اساسی استفاده کنند. 

قبل از معامله، باید انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل را انجام دهید و نتایج را دنبال کنید. معامله بر اساس آنچه دیگران می گویند تنها منجر به ضرر بیشتر می شود زیرا ممکن است ایده پشت استراتژی یا بهترین روش مدیریت معاملات را ندانید. 

  1. عدم سازگاری با برنامه شما 

انواع مختلف سبک های معاملاتی با شخصیت ها و برنامه های مختلف بهتر مطابقت دارند. اگر برنامه و استراتژی معاملاتی شما با شخصیت شما مطابقت نداشته باشد، پیروی از برنامه خود برایتان سخت خواهد بود. برخی از معامله گران نمی توانند با این فکر که معاملات در حال انجام یا سرمایه گذاری های بلندمدت دارند اداره کنند، اما می خواهند فوراً نتیجه را ببینند. چنین معامله گرانی ممکن است با استراتژی های کوتاه مدت بهتر عمل کنند. اگر برنامه کاری پرمشغله ای دارید، استراتژی های بلند مدت ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. 

معامله‌گری که دوست ندارد ریسک کند، ممکن است تمایلی به معامله با مشتقات یا سایر معاملات اهرمی نداشته باشد، اما ممکن است گزینه‌هایی مانند معاملات نقطه‌ای، معاملات P2P یا سایر معاملات غیر اهرمی را ترجیح دهد. 

  1. نداشتن برنامه مشخص و مشخص 

اگر یک برنامه مشخص و مشخص نداشته باشید، داشتن یک روش ساختار یافته برای معاملات برای شما دشوار خواهد بود. نداشتن برنامه فقط باعث می شود در هر فرصتی که می بینید وارد معامله شوید. معامله گرانی که این کار را انجام می دهند نتایج ثابتی ندارند. 

  1. بازار همیشه باز است 

این بازار 24 ساعته در تمام روزهای هفته باز است. با این حال، تلاش برای گرفتن هر حرکتی می تواند خسته کننده شود. مواقعی در بازار وجود دارد که فعالیت معاملاتی کم یا اصلا وجود ندارد. همچنین ممکن است معامله‌گر تمام روز قبل از نمودار نشسته باشد و نتواند تنظیمات خود را پیدا کند. چنین معامله‌گری را می‌توان برای شروع معاملات اجباری و انحراف از برنامه‌اش سوق داد. آنها شروع به انجام معاملاتی می کنند که معمولاً انجام نمی دهند. چنین بی حوصلگی باعث می شود آنها تصمیمات تکانشی بگیرند. 

هنگامی که خسته و کوفته هستید به راحتی می توانید تمرکز خود را از دست بدهید و کارایی عمومی خود را کاهش دهید. عدم استراحت مورد نیاز می تواند باعث انحراف شما از برنامه معاملاتی شود. همیشه بهتر است از انجام معاملات و اشتباه کردن، دوری کنید و هیچ معامله ای را در زمانی که چیزی پیش نمی آید انجام ندهید. 

  1. تجارت احساسی 

این بدترین اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی که ارزهای رمزنگاری شده معامله می کند اتفاق بیفتد. معامله کردن بدون احساس به این معنی است که شما فقط بر اساس انگیزه و بدون هیچ ماشه مشخصی معامله می کنید. 

دلیل عدم پیروی معامله گران ارزهای دیجیتال از برنامه معاملاتی خود 

این مجموعه از معامله گران تحت تأثیر روانشناسی های مختلف تجاری قرار می گیرند. آنها می‌ترسند فرصت‌های معاملاتی را از دست بدهند، بنابراین خیلی زود یا زمانی که هنوز تنظیمات خود را ندیده‌اند وارد معاملات می‌شوند. گاهی اوقات شک دارند و حتی با یک چیدمان مشخص، از ترس ضرر، ورود به آن سخت است. 

معاملات احساسی همچنین باعث می شود که برای اطمینان از سود، خیلی زود از معاملات برنده خارج شوید و در معاملات بازنده مدت زیادی بمانید، به امید اینکه معامله معکوس شود. تمام اقداماتی که در بالا توضیح داده شد منجر به خسارات قابل توجهی برای بسیاری از افراد شده است. 

چگونه به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید 

روش‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا به برنامه معاملات ارز دیجیتال خود پایبند باشید. 

  1. استراتژی خود را کاملاً آزمایش کنید و به آن بچسبید 

اگر به طور کامل آن را آزمایش نکرده باشید، هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا استراتژی شما جواب می دهد یا خیر وجود ندارد. بک تست برای توسعه یک سیستم معاملاتی موثر بسیار مهم است. 

هنگام بک تست، استراتژی خود را از طریق داده های تاریخی آزمایش می کنید تا ببینید چگونه کار می کند. ایده پشت آزمون این است که هر سیستمی که در گذشته به خوبی کار می کرد احتمالاً در آینده نیز به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، هر سیستمی که هنگام آزمایش بر روی داده‌های گذشته به خوبی کار نمی‌کند، احتمالاً در آینده عملکرد خوبی نخواهد داشت. زمانی که استراتژی خود را در یک فرآیند بک تست کامل قرار دهید و نتیجه مثبت باشد، اعتماد شما به چنین استراتژی افزایش می یابد. 

  1. یک برنامه معاملاتی کاملاً تعریف شده داشته باشید 

برنامه معاملاتی شما باید حول استراتژی شما تنظیم شود. این به شما کمک می‌کند به شکلی ساختاریافته‌تر و سیستماتیک‌تر به بازار نزدیک شوید. 

دلیل عدم پیروی معامله گران ارزهای دیجیتال از برنامه معاملاتی خود 

استراتژی معاملاتی شما باید شامل معاملات بلندمدت یا کوتاه مدت، مواردی که شما را به انجام و خروج از معاملات ترغیب می کند، نسبت ریسک به پاداش احتمالی شما، مدیریت پول و قوانین معاملاتی و بهترین زمان(ها) باشد. برای تجارت (در مورد معاملات کوتاه مدت). از آنجا که بازار به مدت 24 ساعت باز است به این معنی نیست که شما باید برای مدت طولانی معامله کنید. 

  1. از دنبال کردن گله دست بردارید 

تمایل به پیروی از آنچه دیگران می گویند یا انجام می دهند هنگام معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. وقتی افراد مبتدی به انجمنی تعلق دارند که در آن افراد افکار خود را در مورد دارایی رمزنگاری به اشتراک می گذارند، وضعیت برای مبتدیان بدتر می شود. 

داشتن کسی که دنبالش می‌کنید اشتباه نیست، اما تلاش برای این که افکار همه را دریابید که کجا وارد یک موقعیت شوید و کجا از آن خارج شوید و تصمیم‌گیری معاملاتی حول چنین افکاری همیشه اشتباه است. 

  1. منضبط بمانید 

همیشه زمان هایی خواهید داشت که می خواهید خارج از برنامه خود معامله کنید. شما می خواهید موقعیت های بزرگ تری بگیرید یا آنقدر به موقعیتی اعتماد دارید که فقط می خواهید با چنین حرکتی حساب خود را دو برابر کنید. چنین دوره ای ممکن است زمان خوبی برای دوری از معاملات و فعالیت های مرتبط با معاملات باشد. 

هر معامله گر نیاز به نظم و انضباط دارد و متأسفانه حفظ آن در حین معامله یکی از سخت ترین چیزها است. فقط یک معامله گر منضبط از آنچه همه می گویند پیروی نمی کند، مگر اینکه با برنامه و استراتژی معاملاتی او همخوانی داشته باشد. همچنین یک معامله گر منضبط نیاز دارد که یک برنامه معاملاتی کاملاً تعریف شده داشته باشد و به آن پایبند باشد. 

یک استراتژی خوب فراز و نشیب دارد 

شما فقط زمانی خود را برای ضرر و زیان آماده می کنید که به برنامه معاملاتی خود پایبند نباشید. یک استراتژی خوب فراز و نشیب های خود را دارد. مواقعی وجود دارد که به خوبی کار می کند و به نظر می رسد بهترین چیز در جهان است و زمان هایی که حتی می تواند بدترین استراتژی به نظر برسد. یک معامله گر معمولی هر زمان که یک سری ضرر داشته باشد، استراتژی را تغییر می دهد که منجر به نتایج متناقض تر می شود. 

اطمینان حاصل کنید که استراتژی خود را به طور کامل بک تست کنید تا مطمئن شوید که کار می کند، یک طرح معاملاتی بر اساس نتیجه بک تست ترسیم کنید و تا آخر به آن پایبند باشید. این استراتژی دارای رگه های برد و باخت خواهد بود، اما با نسبت ریسک به پاداش خوب، شما همچنان خوب خواهید بود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *