0

5 نوع دستور اصلی مورد استفاده در تجارت ارز دیجیتال  

تجارت ارز دیجیتال 
بازدید 613

اگر وارد تجارت رمزارز می‌شوید، حتما می‌خواهید در مورد انواع دستورات و نحوه استفاده صحیح از آنها بدانید. تجارت ارز دیجیتال را بیشتر بشناسید.

 هنگامی که می‌خواهید ارز دیجیتال معامله کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک دستور ایجاد کنید. Orders دستورالعمل هایی هستند که برای خرید یا فروش یک دارایی به صرافی ها ارسال می‌کنید. به عنوان مثال، دستوری که ارسال می‌کنید می‌تواند این باشد که رمزارز را فورا معامله کنید یا تا زمانی که یک شرط خاص برآورده شود، نگه دارید. 

 درک صحیح دستورات به شما کمک می‌کند تا در اجرای تجارت پویاتر باشید. در این مقاله پنج مورد از محبوب ترین دستورات تجاری و نحوه کار آنها آورده شده است. 

 1. تجارت ارز دیجیتال : دستور بازار 

 دستور بازار فرمانی است که به صورت خودکار با بهترین قیمت بازار اجرا می‌شود. معمولاً فوراً یا در بهترین فرصت اجرا می‌شود. نرخ فعلی بازار معمولاً تعیین کننده قیمتی است که دستور در دفترچه سفارش ثبت شده است. یک دفترچه سفارش، تقاضا و عرضه یک ارز دیجیتال خاص را نشان می‌دهد. برای مشاهده در صرافی به صورت عمومی در دسترس کاربران است. با افزودن، برداشتن و اصلاح دستورات توسط معامله گران، اطلاعات دفترچه تغییر می‌کند. 

 معامله گری که دستور بازار را اجرا می‌کند ‌باید مقدار دارایی‌ای را که می‌خواهد بخرد یا بفروشد، مشخص کند. معامله گر نیازی به تعیین قیمت ندارد زیرا دستور بر اساس بهترین نرخ بازار انجام می‌شود. 

 فرض کنید می‌خواهید 5 LTC بخرید و قیمت هر LTC ۶۰ دلار است. شما 300 دلار می‌پردازید و معامله شما بلافاصله اجرا می‌شود. با این حال، اگر خرید LTC با آن قیمت (60 دلار) راحت نیست و می‌خواهید قیمت کمتری داشته باشید، مثلاً 50 دلار برای هر LTC، می‌توانید زمانی که قیمت به 50 دلار رسید، یک دستور محدود برای خرید LTC ایجاد کنید. دستور محدود چیست؟ بیایید بررسی کنیم. 

 2.تجارت ارز دیجیتال : دستور محدود 

 دستور خرید یا فروش دارایی ارز دیجیتال با قیمت از پیش تعیین شده به عنوان سفارش محدود شناخته می‌شود. با این حال، اجرای دستورات محدود تنها زمانی آغاز می‌شوند که قیمت به نقطه‌ای برسد که از قبل تعیین شده باشد. 

 دستورات محدود زمانی مفید است که برای انجام معامله خود عجله ندارید یا مشتاق هستید معاملات خود را با قیمت خاصی انجام دهید. آنها با جلوگیری از پرداخت بیشتر یا دریافت کمتر از قیمت تعیین شده، اطمینان حاصل می‌کنند که معاملات شما با قیمت دلخواهتان انجام می‌شود. 

دستور محدود می‌تواند سفارش خرید یا فروش باشد. ما دستورات محدود برای خرید و فروش محدود داریم. برای مثال، می‌توانید برای خرید اتریوم ۲۰۰۰ دلاری زمانی که قیمت به 1500 دلار کاهش می‌یابد، یک سفارش خرید تعیین کنید. به همین ترتیب، با یک دستور محدود فروش، می‌توانید انتخاب کنید که همان رمزارز را زمانی که قیمت به 2000 دلار افزایش یافت، بفروشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارش خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا قیمت آنها را اجرایی کند. هیچ اطمینانی وجود ندارد که قیمت به این سطوح برسد، بنابراین شاید دستور محدود اجرایی نشود. 

 سایر انواع دستورات را نیز میتوان بر اساس نحوه اجرای آنها بر اساس دستور بازار یا دستور محدود دسته بندی کرد. برای مثال، آنهایی که به صورت آنی اجرا می‌شوند، دستور های بازار هستند، در حالی که دستورهایی که نیاز به قیمت از پیش تعیین شده دارند، دستوررهای محدود هستند. 

 3. توقف دستور 

  توقف دستور، زمانی که به محدوده توقف رسید اجرا می‌شود. 

 بیایید فرض کنیم که قیمت توکن x مدام در حال کاهش است و شما یک دستور توقف سفارش دارید تا ضررهای خود را محدود کنید. هنگامی که قیمت به محدوده مشخص رسید، به طور خودکار توقف را آغاز می‌کند و دارایی ها را با قیمت بعدی به فروش می‌رساند. این کار با خارج کردن شما از معامله، از ضرر بیشتر جلوگیری می‌کند. 

 خطر توقف دستور این است که قیمت بعدی ممکن است کمتر (در مورد توقف فروش) یا بالاتر (در مورد توقف خرید) از آنچه که شما پیش‌بینی کرده‌اید باشد. یکی از راه های جلوگیری از این ضرر استفاده از دستور توقف حد است. دستور توقف/محدود کمی پیچیده تر از دستور توقف بازار است. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازیم. 

 4. دستور توقف محدود 

 همانطور که از نام آن پیداست، یک دستور توقف محدود، دستورات توقف و حد را ترکیب می‌کند. زمانی که بازار به قیمت توقف برسد، دستورات محدود را با قیمت از پیش تعیین شده اجرا می‌کند. 

هنگام استفاده از دستور توقف محدود، باید یک قیمت توقف و یک قیمت محدود را مشخص کنید. هنگامی که قیمت توکن به قیمت توقف می‌رسد، قیمت توقف، قیمت محدود را تحریک می‌کند. برای مثال، بیایید فرض کنیم که یک اتریوم 1300 دلار است و شما می‌خواهید توکن را زمانی بخرید که حرکت صعودی باشد. شما می‌توانید دستور توقف محدود خود را تنظیم کنید. در این مورد، یک دستور توقف خرید، با قیمت توقف 1330 دلار و قیمت محدود 1360 دلار است. اگر قیمت به بالای 1330 دلار (قیمت توقف) حرکت کند، دستور فعال می‌شود و یک دستور محدود ایجاد می‌کند. 

 دستور توقف حد، قیمت بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار می‌گیرند، در حالی که دستور توقف فروش، کمتر از قیمت بازار است. این سفارش برای معامله گرانی که می‌خواهند در برابر نوسانات قیمت در امان بمانند، مناسب است. 

 5.تجارت ارز دیجیتال : توقف انتهایی 

 توقف انتهایی به شما کمک می‌کند سود خود را قفل کنید و ضرر خود را هنگام معامله محدود کنید. معمولاً به مقدار پایین یا درصدی از قیمت بازار گفته می‌شود. همانطور که قیمت فعلی نوسان می‌کند، قیمت توقف انتهایی نیز بر اساس مقدار از پیش تعیین شده نوسان می‌کند. اگر قیمت به عقب حرکت کند، توقف انتهایی اجرا نمی‌شود، زیرا فقط در یک جهت حرکت می‌کند. توقف انتهایی می‌تواند یک دستور محدود یا یک دستور بازار باشد. 

اگر توقف ضرر 10 درصدی را هنگام خرید اضافه کنید، در صورتی که پس از اجرای دستور خرید، قیمت از اوج خود 10 درصد کاهش یابد، سود شما قفل خواهد شد. 

 دستور توقف ضرر به شما کمک می‌کند ضرر را کاهش دهید و معمولاً به صورت دستی تنظیم می‌شود. از سوی دیگر، یک دستور توقف عقب نشینی، سود را قفل می‌کند و در عین حال ضرر را کاهش می‌دهد. انعطاف پذیرتر از توقف ضرر بوده و قیمت های بازار را به صورت خودکار دنبال می‌کند. 

 اکنون می‌توانید با دستورات خود پویاتر معامله باشید 

 به عنوان یک معامله گر فعال یا فردی که مشتاق سرمایه گذاری در رمزارز است، باید با انواع سفارشات آشنا شده و نحوه عملکرد آنها را درک کنید. به شما کمک می‌کنند تا با سفارشات خود در موقعیت های مختلف بازار پویاتر باشید. برای انجام معامله با قیمت دلخواه، نیازی به نظارت بر بازار نخواهید داشت، زیرا می‌توانید از طریق دستورالعمل ها را ارائه دهید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *