0

5 میلیونر بیت کوین در جهان

5 میلیونر بیت کوین
بازدید 742

بیتکوین یک دارایی دیجیتال و سیستم پرداخت با ارزش بازاری حدود 881.85 میلیارد دلار تا تاریخ 3 ژانویه 2022 است. اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیتکوین (ETF) در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد و این ارز دیجیتال را به بالاترین سطح تاریخ خود رساند. 5 میلیونر بیت کوین در جهان را بشناسید.

رشد بیتکوین از سال 2009، مجموعه ای شگفت انگیز و متنوع از میلیونر ها را ایجاد کرده است. این میلیونر ها با ایجاد محصولاتی برای رشد اکوسیستم نوپای بیتکوین پول به دست آورده اند.

برای مثال، برخی صرافی‌ ها را برای تجارت ارز دیجیتال و موارد مرتبط با آن ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر از آن برای ایجاد محصولات مالی و توکن هایی استفاده کرده اند که میلیون ها دلار سود کرده است. محصولات و خدمات آنها از افزایش محبوبیت و قیمت بیتکوین بهره مند شده است.

البته، بیتکوین همواره یک دارایی پرخطر بود و هنوز هم هست. فقدان سازمان های نظارتی و نوسانات قیمت ارز های دیجیتال، کلاه برداران و سرمایه‌ گذاران را به‌ طور یکسان جذب کرده است.

اما این اشکالات تنها دستاوردهای میلیونر های بیتکوین را برجسته می‌کنند، زیرا آنها از اول از بیتکوین استقبال کرده بودند و حتی فرصت ‌های اقتصادی آن را نیز پیش ‌بینی می‌کردند.

بیتکوین در سال 2009 راه اندازی شد. این ارز اولین و موفق ترین ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین در جهان است.

قیمت بیتکوین بی ثبات است و از زیر 10 دلار در سال 2010 تا 47284 دلار در 3 ژانویه 2022 افزایش یافته است.

اکثر سرمایه داران برتر بیتکوین با ایجاد محصولات و خدمات برای رشد اکوسیستم ارز دیجیتال ثروتمند شدند.

5 میلیونر بیت کوین: Sam Bankman-Fried

صعود Sam Bankman-Fried به رده میلیاردر ارز دیجیتال نسبتاً سریع بوده است. فارغ التحصیل 29 ساله MIT، یکی از محبوب ترین صرافی های رمزنگاری جهان را در سال 2019 تأسیس کرد و در اکتبر 2021 توسط فوربس سرمایه او 26.5 میلیارد دلار برآورد شد.

او توانست با ارائه مجموعه ای از محصولات نوآورانه خود را از رقبا متمایز کند. این ترکیب شامل مشتقات پیچیده، توکن ‌های دیجیتال سهام فیزیکی و قراردادهای عرضه اولیه (IPO) می‌شود.

Bankman-Fried زمانی که بیش از 5 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده در سال 2020 کمک مالی کرد، تیتر ها را به خود اختصاص داد. او اهل کالیفرنیاست و گیاهخوار است. او با ابتکارات اجتماعی تأثیر گذاری اجتماعی خود را در طیف گسترده ای از افراد به حداکثر می رساند.

مشهورترین برادران دوقولو بیت کوینی: Tyler and Cameron Winklevoss

5 میلیونر بیت کوین: Tyler and Cameron Winklevoss
5 میلیونر بیت کوین: Tyler and Cameron Winklevoss

تایلر و کامرون میلیون ‌ها دلاری را که از شکایت خود علیه فیسبوک به دست آورده بودند را برای خرید ارز های دیجیتال خرج کردند.

پس از افزایش قیمت بیتکوین در اواخر سال 2017، آنها اولین میلیاردرهای اکوسیستم کریپتو شدند. فوربس دارایی خالص آنها را 5 میلیارد دلار تخمین زده است.

بیشتر ثروت تخمینی آنها از سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال به دست می آید، با این حال دوقلوهای Winklevoss کارآفرین نیز هستند. آنها پلتفرم مبادله ارز های دیجیتال Gemini را راه اندازی کردند.

ارزش این صرافی پس از جمع ‌آوری 400 میلیون دلاری آن در نوامبر 2021، 7.1 میلیارد دلار بود. آنها همچنین صاحب Nifty Gateway، پلتفرمی برای خرید و فروش توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند.

5 میلیونر بیت کوین: Barry Silbert

Barry Silbert مدیر اجرایی (CEO) و بنیانگذار گروه ارز دیجیتال (DCG) است. فوربس دارایی خالص او را 1.6 میلیارد دلار فهرست کرده است

ماموریت این شرکت تسریع در توسعه سیستم مالی جهانی است. این کار را با ساخت و حمایت از شرکت ‌های بیتکوین و بلاکچین انجام می‌دهد. از طریق DCG، Silbert دامنه خود را در صنایع مختلف گسترش داده است.

شرکت آنها همچنین یک رسانه خبری است. در ژانویه 2016، DCG CoinDesk، کنفرانس سالانه بیتکوین، Consensus را که منبع اصلی اخبار بیتکوین بود را خریداری کرد. 

شرکت Silbert همچنین مالک Genesis، یک شرکت بازارسازی و تجارت متمرکز بر ارز های دیجیتال، و Grayscale، یک شرکت متمرکز در سرمایه گذاری ارز دیجیتال است. Silbert همچنین Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) را راه اندازی کرد، یک ETF که قیمت بیتکوین را ردیابی می کند.

تعداد کل دارایی ‌های تحت مدیریت (AUM) برای Grayscale به بیش از 20 میلیارد دلار در طول همه‌ گیری افزایش یافت. تحلیلگران J.P. Morgan حتی گفته اند که دارایی های تراست کلید تعیین قیمت بیتکوین است.

Silbert در بیش از 100 شرکت مرتبط با بیتکوین و بلاکچین سرمایه گذاری کرده است و نام مستعار «پادشاه کریپتو» را به خود اختصاص داده است.

میلیونر چهارم بیت کوینی: Brian Armstrong

Brian Armstrong موسس Coinbase، بزرگ ترین صرافی ارز های دیجیتال آمریکای شمالی از نظر حجم معاملات است.

او در سال ۲۰۱۲ پس از ترک شغل خود به عنوان مهندس نرم افزار در Airbnb این صرافی را تأسیس کرد. Armstrong 19 درصد از سهام CoinBase را در اختیار دارد و فوربس در ژانویه 2022 ارزش آن را 10.4 میلیارد دلار برآورد کرده است.

به دلیل رابط کاربری آسان و اعتبار، Coinbase دروازه ورود سرمایه گذاران خرد به کریپتو محسوب می شود. این صرافی در بحبوحه نوسانات کریپتو تلاش می‌کرد تا عملیات را افزایش دهد.

Armstrong گفته است که Coinbase را راه‌ اندازی کرده است زیرا می‌خواست دنیا یک «سیستم مالی باز و جهانی داشته باشد که نوآوری و آزادی را پیش می‌برد».

میلیونر پنجم بیت کوین: Micheal Saylor

بیتکوین طی سال‌ ها سرمایه ‌گذاران غیر متعارف زیادی را جذب کرده است. با این حال، هیچکدام از Micheal Saylor، مدیر عامل شرکت نرم افزاری MicroStrategy Inc. (MSTR) عجیب تر نیستند. این شرکت در آگوست 2020 با خرید بیتکوین به ارزش 250 میلیون دلار، شروع به خرید این ارز دیجیتال کرد.

در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که برای استفاده بهتر از دارایی های نقدی موجود در ترازنامه خود، این ارز دیجیتال را خریداری می کند.

با گذشت زمان، Saylor به حامی سرسخت بیتکوین تبدیل شد و در کنفرانس ‌های خبری برای تبلیغ مزایای آن و موارد استفاده آن ظاهر شد.

 تا دسامبر سال 2021، MicroStrategy دارایی‌ های خود را در بیتکوین به 3.5 میلیارد دلار افزایش داد و برای خرید بیشتر این ارز دیجیتال اقدام کرد. این استراتژی به خوبی به Saylor و شرکتش کمک کرده است.

قیمت سهام MicroStrategy از زمان اعلام خرید بیتکوین، بیش از 337 درصد (از دسامبر 2021) افزایش یافته است. در همین حال، فوربس دارایی خالص Saylor را 2.2 میلیارد دلار در نتیجه شرط بندی بیت کوین تخمین می زند.

سرمایه ‌گذاری در ارز های دیجیتال و سایر پیشنهادات اولیه سکه (ICO) بسیار پرخطر اما سوداگرانه است. این مقاله توصیه های Investopedia برای سرمایه‌ گذاری در ارز های دیجیتال یا سایر ICO ها نیست.

از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کرد. Investopedia هیچ گونه تضمین یا ضمانتی در مورد صحت اطلاعات موجود در اینجا نمی دهد.

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *