0

هشدار : کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام
بازدید 575

هشدار جدید مایکروسافت نسبت به کلاهبرداری‌های جدید، کلاهبرداری‌های رمزارزی روز به روز خلاقانه‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. در این پست به بررسی کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام می پردازیم.

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام

بر اساس گزارش جدید مایکروسافت، گروه‌های چت تلگرام به بستر جدیدی برای هدف قرار دادن شرکت‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی تبدیل شده‌اند. طبق گزارش‌ها، این غول فناوری یک عامل تهدید به نام DEV-0139 را شناسایی کرده که به گروه‌های تلگرامی نفوذ می‌کند و خود را نماینده یک پلتفرم ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.
به نظر می‌رسد که این عوامل تهدیدکننده امنیتی، دانش قابل‌توجهی از صنعت سرمایه‌گذاری کریپتو دارند و حداقل یک هدف (که به عنوان نماینده شرکت‌های مدیریت دارایی‌های رمزارزی معرفی می‌شود) را به گروه تلگرامی می‌فرستند تا اعتماد افراد را جلب کند و به این ترتیب، شرکت‌های بزرگ و کوچک را هدف قرار می‌دهند.

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام
کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تلگرام

در این روش، مهاجمان صفحات گسترده اکسل حاوی بدافزار را برای افراد ارسال می‌کنند که حاوی اطلاعات سازمان‌دهی شده‌ای است تا قانونی به نظر برسد. پس از باز شدن، فایل اکسل ماکروها را فعال می‌کند و کاربرگ دومی که در فایل تعبیه شده است، یک فایل PNG را دانلود و تجزیه می‌کند تا یک DLL مخرب، یک درب پشتی رمزگذاری شده با XOR، و یک فایل اجرایی قانونی ویندوز که بعداً برای بارگذاری جانبی DLL مورد استفاده قرار می‌گیرد، را استخراج ‌کند. به این ترتیب، مهاجم می‌تواند از راه دور به سیستم دسترسی پیدا کند.
بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده توسط شرکت‌های امنیت سایبری، ارزش کلاهبرداری‌های رمزارزی در 11 ماه اول سال با 37 درصد افزایش به 4.3 میلیارد دلار رسیده است.

cryptopotato

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *