0

چگونه Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم پرداخت کنیم؟

Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم
بازدید 504

آیا ترکیب تراکنش های اتریوم Gas fee شما را کاهش می دهد؟ 

اگر از بلاک چین اتریوم استفاده می ‌کنید، احتمالاً می‌ دانید که Gas fee چقدر می ‌تواند ناامید کننده باشد. Gas برای تامین انرژی شبکه اتریوم مورد نیاز است اما برای هر کاربر هزینه دارد. Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم پرداخت کنید.

متأسفانه گاهی اوقات این هزینه می تواند بسیار زیاد باشد. بنابراین، اتریوم اکنون به کاربران اجازه می دهد تا احتمالاً هزینه های Gas خود را از طریق چیزی به نام تراکنش دسته ای کاهش دهند. بنابراین، دسته بندی اتریوم چیست و چگونه می ‌توانید با آن شروع کنید؟ 

دسته بندی اتریوم چیست؟ 

Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم

ایده تراکنش‌های دسته بندی در بلاک چین اتریوم سال‌ها است که وجود داشته است و بسیاری از کاربران برای کاهش هزینه‌های کلی Gas خود به پذیرش آن فشار می‌آورند. 

Gas fee اتریوم بسته به میزان شلوغی شبکه در هر زمان متفاوت است. به همین دلیل است که محاسبه ‌گر هزینه Gas اتریوم وجود دارد که به شما امکان می‌ دهد قیمت فعلی تراکنش اتریوم را مشاهده کنید. گاهی اوقات، قیمت Gas نسبتاً پایین خواهد بود، اما می‌ تواند به ارقام فوق‌العاده بالا و تا حدودی غیرمنطقی نیز برسد. 

با این حال، صرف نظر از وضعیت شبکه، اگر می‌ خواهید چند نقل و انتقال انجام دهید، تراکنش‌های دسته بندی از نظر تئوری باید در هزینه شما صرفه ‌جویی کنند. اما تراکنش های دسته بندی چگونه می توانند به کاهش کارمزدها کمک کنند؟ 

ما از یک تشبیه ساده برای توضیح نحوه عملکرد تراکنش های دسته بندی اتریوم استفاده می کنیم. فرض کنید می خواستید ده نفر را به یک بار در نزدیکی رانندگی کنید. با یک خودروی استاندارد، باید چندین سفر داشته باشید و مصرف Gas و زمان صرف شده را افزایش دهید. از طرف دیگر، اگر مینی بوس دارید، می توانید همه را به یکباره به بار ببرید، که می تواند بسیار راحت تر و هزینه کمتری داشته باشد. 

می توانید از این ایده برای درک تراکنش های دسته بندی در سطح پایه استفاده کنید. اگر پنجاه تراکنش اتریوم را به صورت جداگانه انجام دهید، هر یک هزینه تراکنش را متحمل خواهند شد. اگر هر تراکنش مثلاً 1 دلار کارمزد داشته باشد، باید در مجموع 50 دلار بپردازید (توجه داشته باشید که Gas fee اتریوم می تواند ده یا بیست برابر بیشتر از این باشد). با این حال، اگر تمام نقل و انتقالات را در یک تراکنش قرار دهید، کارمزد کلی شما به طور چشمگیری کمتر خواهد شد. 

در اوایل سال 2021، یک پروتکل جدید بهبود اتریوم (EIP) توسط بلاک چین اتریوم به نام EIP-3074 به تصویب رسید که قرار بود در جولای همان سال اجرا شود. 

این پیشنهاد در اکتبر 2020 مطرح شد و از حمایت قابل توجهی برخوردار شد. در حالی که این پیشنهاد صرفاً برای کاهش Gas fee از طریق تراکنش ‌های دسته بندی طراحی نشده بود، اما در را به روی کاربرانی که می‌ خواستند به این امتیاز دست یابند باز کرد. اتریوم بیان کرد که EIP-3074 در نتیجه درخواست کاربران برای «پیاده‌سازی قابلیت‌های دسته بندی، اجازه اسپانسر Gas، انقضا، اسکریپت ‌نویسی و فراتر از آن» ارائه شده است. 

EIP-3074 دستورالعمل‌های AUTH و AUTHCALL EVM را در بر می ‌گیرد تا به یک قرارداد هوشمند اجازه دهد تا یک حساب متعلق به خارجی را مجاز کند و سپس تراکنش‌ها را از آن حساب انجام دهد. 

این EIP جدید به هر کسی این شانس را می ‌دهد که از طریق دسته بندی در بلاک چین اتریوم، هزینه ‌های خود را تا حدود 20 درصد کاهش دهد. سایر بلاک چین‌ها نیز تراکنش‌های دسته ‌ای را ارائه می‌ کنند، مانند بیت ‌کوین، زنجیره جانبی اتریوم Polygon و Optimism. 

باید توجه داشته باشید که دسته بندی تراکنش های شما لزوما آنها را سریع تر نمی کند. در حالی که این از نظر فنی امکان پذیر است، اما اگر هر تراکنش را به صورت جداگانه پردازش می کنید، ممکن است همچنان به همان اندازه منتظر بمانید. تمرکز در اینجا بر کاهش هزینه ها است، نه زمان انتظار. 

فرآیندی همراه با دسته‌ بندی تراکنش‌ها وجود دارد که برای انجام موفقیت ‌آمیز آن باید دنبال کنید. بنابراین، بیایید به نحوه دسته بندی تراکنش های اتریوم خود بپردازیم. 

نحوه دسته بندی تراکنش های اتریوم 

Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم

برای دسته بندی تراکنش های اتریوم به صورت دستی، باید درک درستی از اجرای کد داشته باشید. برای انجام یک تراکنش دسته بندی باید یک درخواست دسته ای ارائه دهید. نمونه ‌ای از درخواست‌های دسته بندی وجود دارد که می ‌توانید آن‌ها را بررسی کنید تا بفهمید درخواست‌های شما به چه شکلی نیاز دارند، که می‌توانید آن‌ها را در صرافی Ethereum Stack بیابید. همچنین می‌توانید توضیح ‌دهنده دسته‌ای اتریوم Blocto را در رابطه با کد گذاری دسته بندی اتریوم بررسی کنید. 

با این حال، توجه به این نکته مهم است که هر کدی که توسط کاربران ارائه می‌شود، احتمال مخرب بودن را دارد (یا ممکن است کار نکند و اتریوم خود را از دست بدهید – که ما هیچ بخشی از آن را نمی‌خواهیم!). ما ابزاری برای آزمایش کد نداریم، بنابراین اگر تصمیم به امتحان کنید، با مسئولیت خود از آن استفاده خواهید کرد. هنگام یافتن یک الگوی کد برای تراکنش های دسته ای خود مراقب باشید. 

DApp های تراکنش دسته ای اتریوم 

همچنین سرویس‌هایی وجود دارند که می ‌توانید از آنها برای ساده ‌سازی فرآیند دسته‌ بندی تراکنش‌های اتریوم خود استفاده کنید، اگر در کدنویسی راحت نیستید. یکی از این سرویس ها، MultiSender، به شما امکان می دهد با استفاده از آدرس های کیف پولی که ارائه می دهید، تراکنش های دسته ای را انجام دهید. 

Gas Fee کمتری برای تراکنش‌های اتریوم

با استفاده از MultiSender، می توانید تراکنش های دسته ای را از طریق MetaMask انجام دهید. باید فهرستی از آدرس های کیف پول مقصد را در قالب CSV به MultiSender ارائه دهید. این سایت از چیزی به نام کلید خود تولید شده استفاده می‌ کند، نوعی کلید دور ریختنی که وجوه شما را دریافت می ‌کند و پس از تایید دسته، آن‌ها را به آدرس‌های مقصد ارسال می‌ کند. 

هزینه استفاده از این سرویس به توکن ERC-20 خاصی که می خواهید به صورت دسته ای ارسال کنید بستگی دارد، اما MultiSender همچنین ابزاری را ارائه می دهد که می توانید از آن برای تخمین هزینه ای که متحمل خواهید شد استفاده کنید. هر دسته می تواند تعداد نامحدودی آدرس را در خود جای دهد. هر تراکنش دسته ای معمولاً سه تا پنج دقیقه طول می کشد، اما بسته به وضعیت شبکه در آن زمان می تواند تغییر کند. 

برای استفاده از MultiSender، باید کیف پول خروجی خود را متصل کنید. MultiSender برای پشتیبانی از MetaMask شناخته شده است، اما از تمام کیف پول های پشتیبانی شده توسط پروتکل WalletConnect نیز پشتیبانی می کند. 

از طرف دیگر، می‌توانید BulkSender را نیز در نظر بگیرید، یک DAPP تراکنش دسته‌ای مشابه که فرآیند دسته‌ بندی را ساده می‌کند. این DApp از دسته های ساخته شده در اتریوم، سولانا، آوالانچ، ترون و ارزهای دیجیتال مختلف دیگر پشتیبانی می کند. دوباره، می ‌توانید آدرس‌های مقصد خود را در قالب‌های Excel، CSV یا TXT آپلود کنید، اما اگر NFT‌ها (توکن‌های ERC-721 یا ERC-1155) هستند که می‌خواهید به صورت دسته‌ ای ارسال کنید، باید آدرس‌های کیف پول را به صورت دستی وارد کنید. 

برای استفاده از BulkSender باید کیف پول خود را وصل کنید و هزینه ای که متحمل می شوید به نوع ارز دیجیتالی که به صورت دسته ای ارسال می کنید بستگی دارد. همچنین می توانید سرعت شبکه تراکنش دسته ای خود را تنظیم کنید، اما این احتمالاً بر کارمزد شما تأثیر می گذارد. 

دسته بندی تراکنش های اتریوم می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند 

با انجام تراکنش های دسته ای، Gas fee اتریوم شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اگرچه این فرآیند هنوز کمی آزمایشی است، می ‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و از دست دادن بخش‌های بزرگ اتر خود به دلیل Gas fee نا امید کننده جلوگیری کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *