0

چگونه یک برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال ایجاد کنیم؟ 

برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال
بازدید 506

وارد تجارت ارز دیجیتال می‌شوید؟ تجارت ارز دیجیتال را بدون برنامه ریزی شروع نکنید!  برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال را چگونه باید انجام دهیم؟

معامله گران موفق معمولاً مجموعه‌ای از کارها را در معاملات خود دنبال می‌کنند. این کارها بر اساس برنامه های ساختاری هستند که به خوبی تنظیم شده‌اند. شما برای به دست آوردن نتایج ثابت به چنین ساختارهایی نیاز دارید، به همین دلیل است که به یک طرح معاملاتی نیاز دارید. 

 برنامه معاملاتی رمزارز چیست؟ 

 برنامه معاملاتی یک ساختار مکتوب است که به عنوان نقشه راه برای معاملات شما عمل می‌کند. به شما کمک می‌کند فرصت های تجاری را شناسایی و اجرا کنید. این طرح شرایط مختلفی مانند نحوه جستجوی فرصت های تجاری، متغیرهایی را که باید قبل از خرید یا فروش یک توکن در نظر گرفت، اینکه چه ارزهایی قرار است معامله شوند، چه میزان ریسک در هر معامله را می‌پذیرید و نحوه مدیریت موقعیت ها را در نظر می‌گیرد. 

 با یک برنامه معاملاتی، می‌توانید ریسک های معاملاتی را بهتر مدیریت کنید و نتایج ثابت تری کسب کنید. 

 3 دلیل برای داشتن یک برنامه معاملاتی 

 دلایل زیادی برای داشتن یک طرح معاملاتی وجود دارد، از جمله پشتیبانی اضافی که از شما می‌کند. 

 1. تجارت ساده تر می‌شود 

 داشتن یک برنامه مکتوب تجارت را برای شما آسان می‌کند. یک طرح دقیق شامل شرایط ورود شما به تجارت، ریسک هایی که می‌خواهید در هر موقعیت بپذیرید، نسبت ریسک به پاداش، معاملاتی که باید اجتناب کنید و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود. داشتن همه اینها به شما کمک می‌کند استرس را کاهش دهید و تصمیمات منطقی تری بگیرید. 

 2. سنجش عملکرد 

 از آنجایی که طرح معاملاتی شما شامل ابزارها و استراتژی های فنی مختلف و معیارهای اساسی است، می‌تواند به شما در ارزیابی استراتژی ها کمک کند. 

 دنبال کردن برنامه و ثبت آن در مجله تجاری به شما کمک می‌کند تصمیمات تجاری خود را ارزیابی کرده و آنها را برای بهبود اصلاح کنید. 

 3. انضباط و دقت تجارت 

 پیروی از یک برنامه معاملاتی شما را متمرکزتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا معاملات را با دقت بیشتری انجام دهید. علاوه بر این، پیروی از قوانین شما را از انجام معاملات پرخطر نجات می‌دهد. 

از آنجایی که شرایطی مشخص دارید، معاملات هیجان محور کمتری نیز خواهید داشت. 

 برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال: چگونه برنامه معاملاتی خود را ایجاد کنیم؟ 

 در ادامه برخی از فعالیت هایی که باید در ایجاد طرح معاملاتی انجام دهید، آورده شده است. 

اهداف و رویکرد معاملاتی خود را مشخص کنید 

 هدف معاملاتی شما باید مشخص، قابل اندازه گیری و واقع بینانه باشد. به عنوان مثال، هدف می‌تواند افزایش ارزش پورتفولیو تا 6 درصد در شش ماه آینده باشد. داشتن چنین مواردی به شما کمک می‌کند تا رویکرد خود را برای تجارت تعریف کنید. 

 شما می‌توانید از اهداف معاملاتی خود برای تعیین شرایط مانند: 

  1. مدت زمانی که می‌خواهید به معاملات اختصاص دهید 
  1. امکان ترکیب تجارت با فعالیت های کاری منظم 
  1. نحوه به‌روز نگه داشتن دائمی خود در رویدادهای بازار 

 برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال: استراتژی معاملاتی خود را تعریف کنید 

 یک برنامه معاملاتی مناسب باید شامل استراتژی معاملاتی شما باشد. به عنوان مثال، شما باید تعیین کنید که به عنوان یک اسکالپر، معامله گر روزانه، آیا می‌خواهید معامله نوسانی یا سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید یا خیر. تعریف استراتژی شما باید شامل ابزارها و شاخص های فنی که می‌خواهید استفاده کنید، همچنین عوامل و متغیرهایی که باید هنگام استفاده از آنها در نظر بگیرید، باشد. 

 برخی از استراتژی های معاملاتی به زمان معاملات بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. بنابراین، هنگام ایجاد کردن استراتژی خود، باید به فعالیت های روزانه و سبک زندگیتان توجه شود. 

 رویکرد مدیریت ریسک خود را مشخص کنید 

 شما باید مشخص کنید که چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهید در خطر قرار دهید. عاقلانه است که حد ریسک خود را مشخص کنید و به شدت از آن پیروی کنید. عقلانی نیست که بیش از 5 درصد از سرمایه خود را در یک معامله به خطر بیاندازید، مخصوصاً هنگام معامله قراردادهای رمزارز. 

رویکرد مدیریت ریسک شما باید شامل نسبت ریسک به پاداش باشد. قبل از ورود به هر معامله، باید هدف سود خود را مشخص کنید. معامله گران معمولاً از هدف سود 1.5:۱ استفاده می‌کنند و برخی حتی بیشتر را هدف قرار می‌دهند. فرض کنید در یک معامله 25 دلار ریسک می‌کنید و انتظار دارید در پایان معامله 75 دلار به عنوان سود دریافت کنید. در این صورت، نسبت ریسک به سود بالقوه 1:3 است. هدف سود شما باید بر اساس استراتژی معاملاتی و شرایط بازار باشد و نه لزوماً میل شما. 

 بازارها یا شرایطی را که مایل به معامله در آن هستید را تعریف کنید 

 شما نمی‌توانید همه ارزهای دیجیتال را معامله کنید. جدای از غیرممکن بودن، رفتار هر کدام متفاوت از دیگری است. تلاش برای درگیر شدن در چندین بازار آنهم به صورت همزمان، می‌تواند شما را گیج کند. 

 شما می‌توانید با انتخاب ارزهای خاصی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، یا با تنظیم بازاری که می‌خواهید به طور مداوم معامله کنید، بازار هدفتان را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که راز داشتن یک برنامه تجاری موفق این است که به طور مداوم از روال ها پیروی کنید. 

 برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال: معاملات خود را مستند کنید 

یک ژورنال معاملاتی داشته باشید که در آن همه معاملاتتان، انگیزه های پشت سر آنها، استراتژی هایی که استفاده کرده‌اید و نتایج را مستند کنید. اگر معامله‌ای را خارج از طرح معاملاتی آن انجام می‌دهید، باید به دلیل و نتیجه آن توجه داشته باشید. اسناد و مدارک همیشه به شما کمک می‌کند تا برنامه معاملاتی خود را بهتر کنید. 

 دارایی های دیجیتال خود را بدون برنامه معامله نکنید 

 هیچ الگوی دقیقی برای ایجاد طرح معاملاتی وجود ندارد. شما باید یک طرح مخصوص شرایط خودتان ایجاد کنید. توجه کنید که نمی‌توانید اهداف دیگران را کپی کنید! طرح معاملاتی شما می‌تواند یک یادداشت طولانی و مفصل باشد که رویکردی گام به گام برای معامله دارد. البته می‌تواند یک یادداشت کوچک باشد که ارزهای دیجیتالی را که می‌خواهید روی آنها سرمایه گذاری کنید، شرایط سرمایه گذاری در آنها و میزان سرمایه گذاری شما را نشان می‌دهد. هر کدام که انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که بدون برنامه معامله نمی‌کنید. 

 طرح معاملاتی یک کار در حال پیشرفت است. بازار ارز دیجیتال، یک بازار پویا است و شما باید برنامه های خود را بر اساس شرایط بازار تنظیم کنید. به همین ترتیب، تغییر در اهداف مالی شما ممکن است نیاز به تغییر برنامه داشته باشد. 

توجه کنید: اطلاعات موجود در این وب‌سایت به منزله توصیه مالی، مشاوره سرمایه گذاری، یا مشاوره تجاری نیست و نباید چنین تلقی شود. ارزیلند هیچ توصیه سرمایه گذاری نمی‌کند. همیشه بررسی های لازم را انجام دهید و برای سرمایه گذاری با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *