0

چرا تراکنش بیت‌کوین تایید نشده است؟ 

تراکنش بیت‌کوین تایید نشده
بازدید 489

1. کارمزد تراکنش بیت‌کوین چقدر است؟ 

 کارمزد تراکنش ها بر اساس مقدار بیت‌کوین (BTC) ارسال شده و دریافتی محاسبه می‌شود. 

 از لحاظ تئوریک کارمزد تراکنش ها، نشان دهنده این است که کاربر با چه سرعتی می‌خواهد تراکنش در بلاکچین تایید شود. هنگامی که یک ماینر یک بلوک جدید را در بلاکچین تأیید می‌کند، تمام تراکنش های موجود در آن را تأیید می‌کند. 

 یک ماینر کارمزد تراکنش را پس از تأیید اعتبار دریافت می‌کند. پاداش بلوک مجموع کارمزد تراکنش ها و یارانه های بلوکی است. نرخ هش با هر نصف شدن بیت‌کوین کاهش می‌یابد. کاهش در نرخ هش هزینه استخراج بلوک های جدید را افزایش می‌دهد و در عین حال پاداش بلوک را کاهش می‌دهد. 

 از آنجایی که اعتبارسنجی بلوک های جدید مستلزم کار محاسباتی و انرژی زیاد است، استخراج کنندگان انگیزه دارند تا با افزایش هزینه های تراکنش، اعتبار بلوک های جدید را ادامه دهند. حفظ امنیت شبکه مستلزم حفظ ماینرها در بازی است و کارمزد تراکنش نقش مهمی دارد. 

2.کارمزد معاملات چگونه تعیین می‌شود؟ 

 هزینه های تراکنش بر اساس حجم داده تراکنش و تراکم شبکه محاسبه می‌شود. 

 از آنجایی که یک بلوک فقط می تواند 4 مگابایت داده را در خود جای دهد، تعداد تراکنش هایی که می‌توانند در یک بلوک اجرا شوند محدود است. بلوک بیشتری برای تراکنش بزرگ تر مورد نیاز است. در نتیجه، تراکنش های مهم تر معمولاً بر اساس هر بایت شارژ می‌شوند. 

 هنگامی که از کیف پول بیت‌کوین برای ارسال تراکنش استفاده می‌کنید، کیف پول معمولاً گزینه ای برای انتخاب نرخ کارمزد بیت‌کوین در اختیار شما قرار می‌دهد. این هزینه بر حسب ساتوشی به ازاء هر واحد داده تعیین می‌شود (در یک بیت‌کوین 100,000,000 ساتوشی وجود دارد) که توسط تراکنش شما در بلاکچین مصرف می‌شود که به اختصار sats/vByte نامیده می‌شود. سپس این نرخ در اندازه تراکنش شما ضرب می‌شود تا کل کارمزدی که می‌پردازید به دست آید. 

 اگر می‌خواهید تراکنش شما فورا تأیید شود، نرخ بهینه کارمزد شما ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. اگر برایتان مهم نیست که منتظر بمانید، صرف 2 sats/vByte به شما این امکان را می‌دهد که تراکنش خود را ظرف یک روز یا یک هفته تأیید کنید. 

 کارمزد تراکنش همچنین نشان دهنده سرعتی است که کاربر می‌خواهد تراکنش را تأیید کند. هنگامی که کاربر یک تراکنش را آغاز می‌کند، به mempool می‌رود (معاملاتی که هنوز در بلاکچین قرار نگرفته اند و در حافظه فرار ذخیره می‌شوند). 

 پس از تایید، در بلوک گنجانده می‌شود. ماینرها انتخاب می‌کنند که کدام تراکنش ها را سریعتر اعتبارسنجی کرده و در بلوک بگنجانند. زمانی که تراکنش های معوقه وجود دارند که منتظر اعتبار سنجی هستند، این انگیزه را برای ماینرها ایجاد می‌کند تا ابتدا تراکنش هایی را با نرخ های کارمزد بالاتر پردازش کنند. اکثر ماینرها تراکنش هایی را با کارمزد بالا هدف قرار می‌دهند. وقتی تراکنش های شبکه شروع به کاهش می‌کنند، کارمزد تراکنش ها کاهش می‌یابد. 

 صرافی های بیت‌کوین که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌کنند، کارمزد خود را به دو صورت محاسبه می‌کنند: یا کارمزد ثابت برای هر تراکنش یا درصدی از حجم کل تراکنش در 30 روز گذشته. صرافی ها از ساختار کارمزد طبقه بندی شده استفاده می‌کنند. 

 ترتیب کارمزد برای تشویق معامله گران به تجارت مکرر طراحی شده است. در نتیجه، هزینه های معاملات با ارزش و فرکانس بالا به ترتیب کاهش می‌یابد. کارمزد تراکنش های کوچک و نادر اغلب بیشتر است. 

3. انجام تراکنش بیت‌کوین چقدر طول می‌کشد؟ 

 میانگین زمان تایید تراکنش BTC یا وضعیت تراکنش بیت‌کوین تحت تاثیر عواملی مانند شلوغی شبکه، نرخ هش و کارمزد تراکنش است. 

 میانگین زمان تایید تراکنش BTC در شبکه بیت‌کوین حدود 10 دقیقه است. از طرف دیگر زمان تراکنش بیت‌کوین می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر شبکه بیت‌کوین بیش از حد سنگین باشد، تراکنش های معوقه در mempool وجود خواهد داشت. برای اینکه تراکنش ها سریع تر انجام شوند، کاربران باید هزینه بیشتری را بپردازند. این اتفاق در آوریل 2021 رخ داد، زمانی که میانگین کارمزد تراکنش بیت‌کوین به 58 دلار رسید. 

 با این حال، میانگین هزینه تراکنش بیت‌کوین در نوامبر 2021 به میزان 57.97 درصد کاهش یافت و از 4.40 دلار به 1.80 دلار رسید. ممکن است چند دلیل در این کاهش نقش داشته باشد. یک استدلال این است که رشد سریع شبکه لایتنینگ بیت‌کوین، که اجازه می‌دهد تراکنش ها خارج از بلاکچین انجام شود، به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد. 

 کاهش هزینه ها می‌تواند با از دست دادن علاقه استخراج کنندگان بیت‌کوین به پردازش تراکنش ها مرتبط باشد. در نتیجه دشواری استخراج، که میزان سختی اعتبارسنجی یک تراکنش بیت کوین را مشخص می‌کند، کاهش می‌یابد. 

 شلوغی mempool، که مجموعه ای از تمام تراکنش های معلق قبل از تایید آنهاست، دلیل محتمل دیگری برای کاهش هزینه تراکنش است. هنگامی که یک تراکنش را به شبکه بیت‌کوین ارسال می‌کنید، تا زمانی که تایید شود در mempool می‌ماند. از آنجایی که اندازه هر بلوک بیت‌کوین به 1 مگابایت محدود می‌شود، یک mempool بزرگ می‌تواند ماینرها را تشویق کند تا تراکنش های سودآورتر را در اولویت قرار دهند. 

4.چگونه زمان تراکنش بیت‌کوین را بررسی کنیم؟ 

 Blockchain.com و Statista دو منبع عالی برای تخمین میانگین زمان لازم برای تکمیل تراکنش یا انتقال BTC هستند. 

 همچنین می‌توانید در مورد هزینه تراکنش هایی که باید لحاظ شود، مشاوره دریافت کنید. اگر تراکنش بیت‌کوین را با کارمزدهای کاهش یافته ارسال کنید، کارمزد کم ماینرهای بیت‌کوین را تهدید می‌کند و ممکن است پرداخت شما در لیست طولانی تایید نشده قرار گیرد. با این حال، نباید زیاد نگران باشید زیرا در صورتیکه شبکه بیت‌کوین با آرامش زیادی مواجه شود و ماینرها کار دیگری نداشته باشند، پردازش شما انجام خواهد شد. 

 5. چگونه سرعت تراکنش های بیت‌کوین را افزایش دهیم؟ 

 جدای از افزایش کارمزد تراکنش، استراتژی دیگر برای سرعت بخشیدن به تراکنش بیت‌کوین ارسال آن در ساعات غیر اوج است. نمودار mempool در کاوشگر blockchain.com نشان می‌دهد که در کدام ساعت تعداد تراکنش های تایید نشده در کمترین حد خود است. 

 BTC Nitro یک شتاب دهنده تراکنش بیت‌کوین است که به شما کمک می‌کند با کاهش زمان تأیید، سرعت تراکنش های بیت‌کوین را افزایش دهید. BTC Nitro تراکنش شما را در چندین “گره” بیت‌کوین در سراسر جهان بازنشر می‌کند، آن را دوباره در صف قرار می‌دهد و به ماینرها یادآوری می‌کند که برای پردازش آماده است. این مرحله را با ادغام فوری آن در بلوک بعدی استخراج شده توسط شرکای شبکه خود حذف می‌کند. 

 علاوه بر موارد فوق، BitAccelerate یک شتاب دهنده تراکنش بیت‌کوین رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا تأییدیه های سریع تری را در مورد تراکنش های تأیید نشده دریافت کنید. به سادگی شناسه تراکنش بیت‌کوین (TXID) را وارد کرده و «Accelerate» را انتخاب کنید. این تراکنش از طریق ده گره بیت‌کوین با استفاده از سرویس آنها منتقل می‌شود. 

 وقتی بسیاری از کاربران از بیت‌کوین استفاده می‌کنند، اندازه بلوک به نهایت خود نزدیک می‌شود و در نتیجه شبکه بیت‌کوین شلوغ می‌شود. در نتیجه، در زمانی که تایید تراکنش بیت‌کوین دریافت می‌شود، برخی از تراکنش ها متوقف می‌شوند. این کاربران بیت‌کوین باید هزینه های بالاتری بپردازند یا از تراکنش های SegWit برای سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده کنند. 

 جایگزینی برای تراکنش بیت‌کوین معلق شما وجود دارد. تا زمانی که تراکنش “Stuck” شما تایید شود، هر شش ساعت یک بار آن را دوباره ارسال کنید. می‌توانید تراکنش های بیت‌کوین را تأیید یا ردیابی کنید. آیا تراکنش شما به طور مرتب با استفاده از سرویس BitAccelerate تأیید شده است یا خیر. در صورت تایید یا نیاز به بازپخش، سیستم به شما اطلاع خواهد داد. 

6.چگونه تراکنش های تایید نشده بیت‌کوین را بازیابی کنم؟ 

 تراکنش تایید نشده بیت‌کوین را میتوان به دو روش برطرف کرد: با استفاده از «پروتکل جایگزین RBF» یا «تراکنش با هزینه های بالا». 

 تراکنش بیت‌کوین پس از تایید قابل برگشت نیست. آیا می‌توانید تراکنش های تایید نشده بیت‌کوین را لغو کنید؟ بله، اگر بلاکچین تراکنش بیت‌کوین را در عرض 24 ساعت تایید نکند، تراکنش های تایید نشده بیت‌کوین را میتوان لغو کرد. تا زمانی که حداقل سه ماینر هر تراکنش را از طریق فرآیند استخراج تایید نکنند، تایید نشده در نظر گرفته می‌شود. اگر در این مدت تأییدی دریافت نکردید، می‌توانید تراکنش خود را لغو کنید. 

 شما می‌توانید یک تراکنش بیت‌کوین را برای بار دوم با استفاده از پروتکل RBF به کل شبکه پخش کنید، اما با قیمت بالاتر. در نتیجه، ماینرها می‌توانند تراکنش را انتخاب کنند، تراکنش قبلی را لغو کرده و تراکنش جدیدی را شروع کنند. 

 از سوی دیگر، کیف پول بیت‌کوین شما ممکن است از پروتکل RBF پشتیبانی نکند. ابتدا بررسی کنید که آیا این چیزی است که کیف پول به شما اجازه انجام آن را می‌دهد یا خیر. هنگام ارسال بیت‌کوین، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت لزوم می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 اگر کیف پول شما از پروتکل RBF پشتیبانی نمی‌کند، به جای آن از گزینه double-spend استفاده کنید. یعنی یک تراکنش جدید با مبلغ مشابه ایجاد کنید. این بدان معناست که شما باید تراکنش بیت‌کوین خود را برای بار دوم ارسال کنید، این بار با کارمزد بیشتر. ماینرها در اکثر مواقع تراکنش جدید را می‌پذیرند و تراکنش قبلی را پاک می‌کنند. 

7.اگر بیت‌کوین را به آدرس اتریوم بفرستید چه اتفاقی می‌افتد؟ 

 از نظر فنی، شما نمی‌توانید بیت‌کوین یا اتر (ETH) را از کیف پول بیت‌کوین به کیف پول اتریوم ارسال کنید. اگر بخواهید بیت‌کوین را به کیف پول اتریوم یا اتریوم را به کیف پول بیت‌کوین ارسال کنید، اکثر کیف پول ها به شما هشدار خطا می‌دهند. 

 بیت‌کوین ارسال شده به کیف پول های اتریوم اغلب گم می‌شود و قابل بازیابی نیست. قبل از ارسال BTC، ETH یا هر ارز دیجیتال دیگری، مطمئن شوید که آدرس مقصد صحیح است. در غیر این صورت، خطر از دست دادن تمام سرمایه خود را دارید. 

 با این حال، پرداخت ممکن است در شرایط غیرعادی تأیید شود، مانند ارسال بیت‌کوین به کیف پول لایت کوین (LTC). آدرس کیف پول این دو سکه اغلب با عدد “3” شروع می‌شود. در این صورت، کیف پول شما ممکن است آن را به عنوان یک پرداخت قانونی بپذیرد. با این حال، پرداخت ها به دلیل آدرس اشتباه از بین می‌رود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *