0

آموزش تشخیص پروژه های پامپ و دامپ

پروژه های پامپ و دامپ
بازدید 709


آموزش در مورد اکوسیستم کریپتو برای سرمایه گذاران ضروری است که در بازار نزولی در حالی که منتظر چرخه صعودی هستند، آن را دنبال کنند. همانطور که گفته شد، داشتن درک خوب از سرمایه گذاری در حوزه کریپتو مستلزم توجه به پروژه های تقلبی است که پامپ و دامپ می کنند. در این پست به تشخیص پروژه های پامپ و دامپ می پردازیم.

پروژه های پامپ و دامپ

پامپ و دامپ(Pump-and-dump) در کریپتو یک کلاهبرداری سازمان یافته است که شامل گمراه کردن سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های متورم مصنوعی است که معمولاً توسط افراد مشهور و افراد تأثیرگذار اجتماعی به بازار عرضه می‌شود. توکن SafeMoon یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های طرح پامپ و دامپ است که شامل افراد مشهور فهرست A، از جمله نیک کارتر(Nick Carter)، سولجا بوی(Soulja Boy)، لیل یاکتی(Lil Yachty) و یوتیوبرها، جیک پل(Jake Paul) و بن فیلیپس(Ben Phillips) می باشد.
هنگامی که سرمایه گذاران توکن ها را با قیمت های متورم خریداری کردند، افرادی که بزرگترین انبوه توکن ها را دارند، شروع به فروش میکنند که منجر به سقوط فوری قیمت توکن می شود. در حالی که کلاهبرداران طرح‌های پامپ و دامپ را به بهانه میلیونرشدن ایجاد میکنند، سرمایه‌گذاران آگاه آنها را شناسایی میکنند و از آنها اجتناب می کنند.

طرح‌های پامپ و دامپ معمولاً با وعده‌های دروغین در مورد سه دسته کلی همراه است، حل موارد استفاده در دنیای واقعی، بازدهی گزاف تضمین شده و حمایت‌های ناموفق از سوی افراد مشهور و تأثیرگذار.
موفقیت بلندمدت یک ارز دیجیتال به شدت به موارد استفاده آن بستگی دارد. در نتیجه، افرادی که از پروژه‌های پامپ و دامپ حمایت می‌کنند، اغلب با برجسته کردن موارد استفاده‌ای که توکن قصد دارد به آنها خدمت کند، به مشارکت خود بسنده می‌کنند. علاوه بر این، چنین طرح‌هایی معمولاً از طریق پرداخت‌های نقدی و توکن‌های داخلی پروژه در افراد مشهور انجام می‌شود.

پروژه های پامپ و دامپ


سپس سلبریتی‌ها توکن‌های تقلبی را به طرفداران قابل اعتماد معمولاً با وعده‌های بازگشت سرمایه بالا عرضه می‌کنند. در مورد SafeMoon نیز سلبریتی‌ها به راگ پول متهم شدند.

در چرخه صعودی بعدی، سرمایه‌گذاران سنتی و ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تلاش‌های خود را برای جبران زیان‌های ناشی از بازار نزولی ادامه خواهند داد. با دانستن این اطلاعات، کلاهبرداران سعی می کنند با ارائه سودهای غیر واقعی، فرصت هایی را برای فریب سرمایه گذاران بی احتیاط بیابند. در نتیجه، تحقیقات خود را انجام دهید (DYOR) و این توصیه را به عنوان یکی از بهترین توصیه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید.

منبع:cointelegraph

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *