0

نحوه ترید ارزهای دیجیتال: راهنمای مبتدیان برای خرید و فروش

ترید ارزهای دیجیتال
بازدید 529

ترید رمزارز چیست؟ 

 معاملات CFD نوعی مشتق است که به شما امکان می‌دهد بدون داشتن ارزهای اساسی روی تغییرات قیمت بیت کوین (BTC) شرط بندی کنید. ترید ارزهای دیجیتال را در ادامه یاد بگیرید.

 به عنوان مثال، اگر معتقدید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید یا اگر فکر می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد، می‌توانید بفروشید. هر دو ابزار اهرمی هستند، به این معنی که شما فقط به یک سپرده کوچک نیاز دارید تا با روندهای بازار رشد کنید. با این حال، از آنجایی که سود یا زیان شما هنوز بر اساس حجم کل سرمایه گذاری شما تعیین می‌شود، استفاده از معاملات ارز دیجیتال باعث افزایش درآمد و زیان می‌شود. 

 علاوه بر این، گزینه های ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران برای کاهش ریسک یا افزایش قرار گرفتن در معرض بازار استفاده می‌شود. معاملات گزینه های رمزنگاری به ابزار مالی “مشتقاتی” اشاره دارد که ارزش خود را از قیمت دارایی دیگر به دست می‌آورد. 

 قبل از اینکه حتی به سرمایه گذاری در رمزارز فکر کنید، مهم است که درک جامعی از دارایی ها و فناوری های درگیر داشته باشید. بیتکوین خاکی است که هزاران ارز دیجیتال دیگر از آن رشد کرده اند. 

مانند سهام و سایر بازارهای مالی، ترید ارز دیجیتال می‌تواند پیچیده باشد و شامل اجزای مختلفی است و نیاز به دانش دارد. بیتکوین در سال 2009 به عنوان اولین دارایی رمزنگاری شده راه اندازی شد و بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار و فراگیری است. 

 با این حال، در طول سال ها، یک صنعت کامل از سایر دارایی های دیجیتالی به وجود آمده است که دارایی ها برای کسب سود قابل معامله هستند. تمام ارزهای دیجیتال دیگر غیر از بیتکوین به عنوان آلتکوین شناخته می‌شوند که بزرگترین آنها اتر (ETH) است. 

 این راهنما استراتژی های معاملات رمزارز را توضیح می‌دهد و شما را با پلتفرم ها و برنامه های معاملاتی رمزارز، اجزای یک معامله، سبک های معاملات و نقش تحلیل فنی و بنیادی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی جامع آشنا می‌کند. 

 نحوه معامله ارز دیجیتال برای مبتدیان 

ترید ارزهای دیجیتال

 رویکردهای مختلفی از نظر نحوه معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای شروع معامله ارزهای دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در مورد موضوع نیاز دارید. همچنین بسیار مهم است که خطرات مرتبط را بدانیم و قوانینی که ممکن است بر اساس صلاحیت فرد اعمال شود و تصمیمات باید بر اساس آن اتخاذ شود. 

برای صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید 

 شما باید یک حساب کاربری در یک صرافی باز کنید، مگر اینکه قبلاً صاحب ارز دیجیتال باشید. بهترین کارگزاری های موجود در بازار عبارتند از Coinbase، eToro و Gemini. هر سه این سرویس ها دارای یک رابط کاربری ساده و طیف گسترده ای از آلتکوین ها برای انتخاب هستند. 

 برای افتتاح حساب در یک کارگزاری رمزنگاری، باید اطلاعات شناسایی شخصی را درست مانند کارگزاری سهام ارائه دهید. هنگام ایجاد یک حساب کاربری، باید آدرس، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی (در ایالات متحده) و آدرس ایمیل خود را ارسال کنید. 

 حساب خود را تامین مالی کنید 

 پس از ثبت نام در یک کارگزاری رمزارز، باید حساب بانکی خود را متصل کنید. اکثر صرافی های ارز دیجیتال سپرده های بانکی را از طریق کارت های نقدی و حواله ها می‌پذیرند. حواله های سیمی معمولاً مقرون به صرفه ترین راه برای پر کردن حساب شما هستند و در Coinbase و Gemini قابل دسترسی هستند. 

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید 

 اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال پول خود را در بیتکوین و اتر می‌گذارند. با این حال، تجارت با استفاده از شاخص های فنی امکان پذیر است، زیرا این ارزهای دیجیتال به طور قابل پیش‌بینی تری نسبت به آلت‌کوین های کوچکتر حرکت می‌کنند. 

 بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بخشی از پول خود را در آلتکوین ها قرار می‌دهند. اگرچه ارزهای دیجیتال با سقف بازار بزرگ ریسک بیشتری دارند، اما ارزهای دیجیتال با سقف متوسط ​​بازار کوچک پتانسیل صعودی بیشتری دارند. 

 تجارت را شروع کنید 

 اگر به دنبال یک استراتژی معاملاتی رمزارز هستید، ممکن است ترید ارز دیجیتال خودکار را با نرم افزاری مانند Coinrule امتحان کنید. ربات های معاملاتی فرآیندی را اجرا می‌کنند که بر اساس اهداف سرمایه گذاری شما بیشترین بازده ممکن را به شما ارائه می‌دهد. 

 می‌توانید به سرعت درآمد کسب کنید، سکه های خود را حفظ کنید، یا سبد خود را با معاملات خودکار متنوع کنید، که می‌تواند روشی محافظه کارانه، خنثی یا تهاجمی را برای شما فراهم کند. حتی ممکن است ترید ارزهای دیجیتال را به طور فعال در برخی از سایت ها و در عین حال خودکار کردن معاملات در سایر سایت ها بررسی کنید. 

ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید 

 اگر به طور فعال بیتکوین را معامله می‌کنید، برای دسترسی به آنها باید وجوه خود را در صرافی نگه دارید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید ارز دیجیتال برای نگهداری میان مدت و بلند مدت هستید، باید یک کیف پول بیتکوین خریداری کنید. 

 کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری دو نوع کیف پول رمزارز هستند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول های سخت افزاری بیشترین محافظت را ارائه می‌کنند، زیرا ارز دیجیتال شما را روی یک دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست، نگه می‌دارند. 

 مبانی تجارت ارزهای دیجیتال 

 ارزش بیتکوین ثانیه به ثانیه و روز به روز تغییر می‌کند و توسط بازاری تعیین می‌شود که هرگز ثابت نمی‌ماند. بیتکوین به عنوان یک دارایی دیجیتال مستقل که ارزش آن توسط یک بازار آزاد تعیین می‌شود، چالش های منحصر به فردی را در مورد نوسانات ارائه می‌دهد که اکثر ارزها با آن مواجه نیستند. 

 بنابراین، برای تازه واردان مهم است که تا حدودی در مورد نحوه عملکرد بازارهای دارایی رمزنگاری اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت در بازارها حرکت کنند، حتی به صورت متناوب بیشترین سود را از مشارکت خود در تجارت ارز دیجیتال ببرند. 

 تجارت بیتکوین می‌تواند از نظر مقیاس و پیچیدگی از یک تراکنش ساده، مانند نقدینگی به یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، تا استفاده از انواع جفت های معاملاتی برای حرکت سودآور در بازار به منظور رشد سبد سرمایه گذاری متغیر باشد. البته، با افزایش حجم و پیچیدگی تجارت رمزارز، ریسک معامله نیز افزایش می‌یابد. 

 ابتدا اجازه دهید چند مفهوم اساسی را مرور کنیم. 

ساختار تجارت رمزارز 

 معامله ارز دیجیتال شامل خریدار و فروشنده است. از آنجایی که یک تجارت دو طرف متضاد وجود دارد – خرید و فروش – کسی مجبور است بیشتر از دیگری سود کند. از این رو، تجارت ذاتاً یک بازی حاصل جمع صفر است: یک برنده و یک بازنده وجود دارد. داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد بازارهای ارزهای دیجیتال می‌تواند به حداقل رساندن ضرر احتمالی و بهینه سازی برای سود بالقوه کمک کند. 

ترید ارزهای دیجیتال

 هنگامی که قیمتی بین خریدار و فروشنده توافق می‌شود، معامله (از طریق مبادله) انجام می‌شود و ارزش گذاری بازار برای دارایی تعیین می‌شود. در بیشتر موارد، خریداران تمایل دارند سفارش ها را با قیمت پایین تری نسبت به فروشندگان تنظیم کنند. این دو طرف یک دفترچه سفارش را ایجاد می‌کند. 

 زمانی که تعداد سفارش های خرید رمزارز بیشتر از سفارش های فروش باشد، قیمت معمولاً بالا می‌رود، زیرا تقاضا برای دارایی بیشتر می‌شود. برعکس، زمانی که افراد بیشتری به فروش می‌پردازند تا خرید، قیمت کاهش می‌یابد. در بسیاری از واسط های صرافی، خرید و فروش در رنگ های مختلف نمایش داده می‌شود. این کار برای این است که به معامله گر یک نشانه سریع از وضعیت بازار در یک لحظه خاص بدهد. 

شاید این ضرب المثل رایج در معاملات را شنیده باشید: «کم بخر، گران بفروش». اجرای این ضرب المثل می‌تواند دشوار باشد زیرا قیمت های بالا و پایین می‌تواند نسبی باشد، اگرچه این ضرب المثل نشان دهنده انگیزه های خریداران و فروشندگان در یک بازار است. 

 به عبارت ساده، اگر می‌خواهید چیزی بخرید، مایل هستید کمترین مبلغ ممکن را خرج کنید. اگر می‌خواهید چیزی را بفروشید، می‌خواهید تا حد امکان از معامله سود ببرید. در حالی که به طور کلی این دلیل خوبی برای دنبال کردن است، همچنین بُعد دیگری از اشتیاق یک دارایی در مقابل کوتاه کردن یک دارایی وجود دارد. 

 ادامه دادن علاقه به یک دارایی (Long) به معنای خرید یک دارایی و کسب سود بر اساس حرکت صعودی قیمت آن است. در مقابل، کوتاه آمدن از یک دارایی (Shorting) اساساً به معنای فروش یک دارایی به قصد بازخرید آن زمانی است که قیمت آن کمتر از نقطه ای که آن را فروخته اید باشد. با این حال، کوتاه سازی کمی پیچیده تر از این شرح مختصر است و شامل فروش دارایی های قرضی است که بعداً بازپرداخت می‌شوند. 

ترید ارزهای دیجیتال

خواندن بازارها 

 برای افراد عادی، «بازار» ممکن است سیستم پیچیده ای به نظر برسد که فقط یک متخصص می‌تواند امید به درک آن داشته باشد، اما حقیقت این است که همه چیز به خرید و فروش مردم بستگی دارد. نحوه ترید ارزهای دیجیتال ممکن است در ابتدا یک مفهوم باطنی به نظر برسد. با این حال، هنگامی که شروع به درک آن می‌کنید، این ایده بسیار ساده تر می‌شود. 

 مجموع سفارشات خرید و فروش فعال، تصویری از یک بازار در هر لحظه است. خواندن بازار، روند مداوم شناسایی الگوها یا روندها در طول زمان است که معامله گر می‌تواند انتخاب کند تا بر اساس آن عمل کند. به طور کلی، دو روند بازار وجود دارد: صعودی و نزولی. 

 یک بازار صعودی یا بازار صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به طور پیوسته افزایش می‌یابد. این حرکت های قیمتی به سمت بالا به عنوان “پمپ” نیز شناخته می‌شود، زیرا هجوم خریداران باعث افزایش قیمت ها می‌شود. بازار “نزولی” زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به طور پیوسته کاهش می‌یابد. این حرکت های نزولی قیمت به عنوان «دومپ» نیز شناخته می‌شوند، زیرا فروش انبوه منجر به کاهش قیمت می‌شود. 

ترید ارزهای دیجیتال

بسته به افق زمانی که به آن نگاه می‌کنید، روندهای صعودی و نزولی نیز می‌توانند در سایر روندهای مخالف بزرگتر وجود داشته باشند. برای مثال، یک روند نزولی کوچک ممکن است در یک روند صعودی بلندمدت گسترده تر رخ دهد. به طور کلی، یک روند صعودی منجر به نوسان قیمت می‌شود که اوج های بالاتر و پایین تر را ایجاد می‌کند. یک روند نزولی باعث می‌شود که اوج های پایین تر و پایین ترها کاهش یابد. 

 حالت دیگر بازار به نام “تجمیع” زمانی رخ می‌دهد که قیمت به صورت جانبی تعیین می‌شود. به طور معمول، مراحل ادغام در بازه های زمانی بالاتر (نمودار روزانه یا نمودار هفتگی) آسان تر است و زمانی اتفاق می‌افتند که دارایی پس از یک روند صعودی یا نزولی شدید در حال ثابت شدن است. تجمیع همچنین قبل از تغییر روند، یا در مواقعی که تقاضا کم است و حجم معاملات کم است، صورت می‌گیرد. قیمت ها اساساً در یک محدوده در این وضعیت بازار معامله می‌شوند. 

ترید ارزهای دیجیتال

تحلیل فنی 

 تجزیه و تحلیل فنی (TA) روشی برای تجزیه و تحلیل داده های بازار در گذشته، در درجه اول قیمت و حجم به منظور پیش بینی عملکرد قیمت است. در حالی که طیف گسترده ای از شاخص های TA، از نظر پیچیدگی، وجود دارد که یک معامله‌گر می‌تواند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کند، در اینجا چند ابزار اساسی در سطح کلان و خرد وجود دارد. 

 ساختار و چرخه بازار 

 همانطور که معامله گران می‌توانند الگوها را ظرف چند ساعت، روز و ماه تشخیص دهند، آنها همچنین می‌توانند الگوهایی را در طول سال ها نوسان قیمت پیدا کنند. ساختاری اساسی در بازار وجود دارد که آن را مستعد رفتارهای خاص می‌کند. 

ترید ارزهای دیجیتال

چرخه را می‌توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد: انباشت، نشانه گذاری، توزیع و کاهش. همانطور که بازار بین این مراحل حرکت می‌کند، معامله گران به طور مداوم موقعیت خود را با تثبیت، ردیابی مجدد یا اصلاح در صورت لزوم تطبیق می‌دهند. 

 Bull و Bear موجودات بسیار متفاوتی هستند و در شرایط محیطی مشترک در تقابل با یکدیگر رفتار می‌کنند. بسیار مهم است که یک معامله گر بداند که تحت چه نقشی قرار می‌گیرد، همچنین بداند که در حال حاضر کدام یک بر بازار مسلط است. 

 تجزیه و تحلیل فنی نه تنها برای قرار گرفتن در این بازار دائماً در حال تغییر، بلکه برای هدایت فعالانه جریان ها به هنگام وقوع ضروری است. 

 تعقیب نهنگ 

 تغییرات قیمت عمدتاً توسط “نهنگ ها” هدایت می‌شود – افراد یا گروه هایی که سرمایه های زیادی برای تجارت دارند. برخی از نهنگ ها به عنوان «سازندگان بازار» عمل می‌کنند و در هر دو طرف بازار برای ایجاد نقدینگی یک دارایی و در عین حال سود کردن، معامله می‌کنند. نهنگ ها تقریباً در هر بازاری از سهام و کالا گرفته تا ارزهای دیجیتال حضور دارند. 

 یک استراتژی ترید ارز دیجیتال باید از ابزارهای تجارت مورد علاقه نهنگ ها مانند شاخص های TA آگاه باشد. به بیان ساده، نهنگ ها تمایل دارند بدانند چه کار می‌کنند. با پیش بینی قصد نهنگ ها، یک معامله گر می‌تواند در هماهنگی با این محرک های خبره کار کند تا با استراتژی خود به سود برسد. 

 چرخه های روانی 

 در زمینی پر از استعاره، ممکن است فراموش کرد که افراد واقعی – در بیشتر موارد – پشت این معاملات هستند و به همین ترتیب، در معرض رفتارهای احساسی هستند که می‌تواند به طور قابل توجهی بر بازار تأثیر بگذارد. 

 این جنبه از بازار در نمودار کلاسیک “روانشناسی چرخه بازار” نشان داده شده است: 

ترید ارزهای دیجیتال

چارچوب Bull/Bear مفید است، چرخه روانشناختی که در بالا نشان داده شده است، طیف دقیق تری از احساسات بازار را ارائه می‌دهد. یکی از اولین قوانین تجارت، کنار گذاشتن احساسات است، قدرت ذهنیت گروهی در حال گسترش است. 

 پیمایش بین سرخوشی و رضایت برای تعیین زمان خروج قبل از تسلط Bear ها و وحشت مردم بسیار مهم است. در اینجا، مهم است که در اقدام قیمت با حجم بالا، که می‌تواند حرکت کلی بازار را نشان دهد، فاکتور بگیرید. با توجه به اینکه بهترین زمان برای انباشت در چرخه بازار، دوران رکود به دنبال کاهش شدید قیمت است، فلسفه «خرید کم» کاملاً منتفی است. هر چه ریسک بیشتر باشد، پاداش نیز بیشتر است. 

 چالشی که معامله گر با آن مواجه است این است که اجازه ندهد احساسات در میان سیل برداشت ها و تحلیل های داغ توسط رسانه ها بر او تاثیر بگذارد. این بازارها به شدت در معرض دستکاری نهنگ ها و بازارهایی هستند که می‌توانند بر نبض بازار تأثیر بگذارند. تکالیف خود را انجام دهید و در معاملات ارز دیجیتال خود قاطع باشید. 

 ابزارهای اساسی 

 توانایی تشخیص الگوها و چرخه ها در بازار برای داشتن دیدگاه کلان بسیار مهم است. دانستن اینکه در چه موقعیتی قرار دارید بسیار مهم است. شما می‌خواهید موج سواری باتجربه باشید که می‌داند چه زمانی موج عالی در دسترس قرار دارد. 

 اما، دیدگاه خرد نیز در تعیین استراتژی واقعی شما بسیار مهم است. تعداد زیادی شاخص TA وجود دارد، ما فقط به ابتدایی ترین آنها خواهیم پرداخت. 

 حمایت و مقاومت 

 دو مورد از پرکاربردترین شاخص های TA تحت عبارات «حمایت» و «مقاومت» به موانع قیمتی مربوط می‌شوند که تمایل به شکل گیری در بازار دارند و از پیشروی بیش از حد قیمت در جهت خاصی جلوگیری می‌کنند. 

 حمایت سطح قیمتی است که در آن روند نزولی به دلیل هجوم تقاضا متوقف می‌شود. هنگامی که قیمت ها کاهش می‌یابد، معامله گران تمایل به خرید پایین دارند و یک خط حمایت ایجاد می‌کنند. در مقابل، مقاومت، سطح قیمتی است که در آن روند صعودی به دلیل فروش، متوقف می‌شود. 

ترید ارزهای دیجیتال

بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال از سطوح حمایت و مقاومت برای شرط‌ بندی روی جهت قیمت استفاده می‌کنند و در همان لحظه که سطح قیمت از مرزهای بالایی یا پایینی خود عبور می‌کند، خود را تطبیق می‌دهند. هنگامی که معامله گران کف و سقف را شناسایی می‌کنند، منطقه ای از فعالیت را فراهم می‌کند که در آن معامله گران می‌توانند وارد یا خارج شوند. خرید در کف و فروش در سقف روش معمول عملیاتی استاندارد است. 

 اگر قیمت در هر جهت از این موانع فراتر رود، نشانه ای از احساسات کلی بازار را نشان می‌دهد. این یک فرآیند در حال انجام است، زیرا سطوح حمایت و مقاومت جدید در هنگام شکست روند شکل می‌گیرد. 

 خطوط روند 

 موانع استاتیک حمایت و مقاومت نشان داده شده در بالا ابزارهای رایجی هستند که توسط معامله گران مورد استفاده قرار می‌گیرند، با تغییر موانع در طول زمان، روند قیمت تمایل به افزایش یا کاهش دارد. دنباله ای از سطوح حمایت و مقاومت می‌تواند نشان دهنده یک روند بزرگتر در بازار باشد که توسط یک خط روند نشان داده می‌شود. 

ترید ارزهای دیجیتال

 هنگامی که بازار روند صعودی دارد، سطوح مقاومت شروع به شکل گیری می‌کند، عملکرد قیمت کند می‌شود و قیمت به خط روند باز می‌گردد. معامله گران ارزهای دیجیتال به سطوح حمایتی یک خط روند صعودی توجه زیادی می‌کنند، زیرا آنها منطقه ای را نشان می‌دهند که به جلوگیری از کاهش قابل ملاحظه قیمت کمک می‌کند. به همین ترتیب، در یک بازار روند نزولی، معامله گران دنباله ای از پیک های کاهشی را زیر نظر خواهند داشت تا آنها را به یکدیگر و به یک خط روند متصل کنند. 

عنصر اصلی تاریخچه بازار است. قدرت هر سطح حمایت یا مقاومت و خطوط ناشی از آنها با تکرار در طول زمان افزایش می‌یابد. از این رو، معامله گران برای اطلاع از استراتژی معاملاتی خود، این موانع را ثبت می‌کنند. 

 اعداد گرد 

 یکی از تأثیرات بر سطوح حمایت/مقاومت، تثبیت سطوح قیمت گردی توسط سرمایه گذاران بی تجربه یا نهادی است. هنگامی که تعداد زیادی از معاملات حول یک عدد گرد خوب متمرکز می‌شوند – مثلاً به طور کلی هر بار که قیمت بیتکوین به رقمی نزدیک می‌شود که به طور مساوی بر 10000 دلار تقسیم می‌شود، فراتر رفتن قیمت از این نقطه ممکن است دشوار باشد و یک مقاومت به وجود می‌آید. 

 این اتفاق گواهی بر این واقعیت است که معامله گران به راحتی تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرند و تمایل دارند به راه های میانبر متوسل شوند. مطمئناً با بیتکوین، اگر به یک نقطه قیمت مشخص برسد، تمایل به ایجاد یک انفجار مشتاقانه از اقدامات و انتظارات بازار دارد. 

 میانگین های متحرک 

 با سابقه بازار سطوح حمایت/مقاومت و خطوط روند نزولی/صعودی ناشی از آن، معامله گران اغلب این داده ها را برای ایجاد یک نمایش خط بصری به نام «میانگین متحرک» صاف می‌کنند. 

ترید ارزهای دیجیتال

میانگین متحرک به خوبی سطوح حمایت پایین روند صعودی را همراه با قله های مقاومت در طول یک روند نزولی دنبال می‌کند. هنگامی که با توجه به حجم معاملات مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، میانگین متحرک یک شاخص مفید از حرکت کوتاه مدت ارائه می‌دهد. 

 الگوهای نمودار 

 راه های مختلفی برای ترسیم بازار و یافتن الگوهای درون آن وجود دارد. یکی از رایج ترین نمایش های بصری عملکرد قیمت بازار، «Candle» است. این الگوهای Candle نوعی زبان بصری را برای معامله گران ارائه می‌دهد تا روندهای احتمالی را پیش بینی کنند. 

نمودارهای Candle در ژاپن در سده 1700 به عنوان روشی برای ارزیابی روشی که احساسات معامله گران را تشخیص می‌دهد، ابداع شد. این تجسم بازار یکی از مورد علاقه ترین موارد است زیرا می‌تواند اطلاعات بیشتری را نسبت به نمودارهای خطی یا میله ای ساده تر در خود جای دهد. نمودار Candle دارای چهار نقطه قیمت است: باز، بسته، زیاد و پایین. 

ترید ارزهای دیجیتال

 از چه نظر با ترید ارزهای دیجیتال مرتبط است؟ آنها را Candle می‌نامند زیرا شکل مستطیلی آنها و خطوط بالا و / یا پایین آنها شبیه فتیله است. قسمت وسیع شمع جایی است که بسته به رنگ آن قیمت باز یا بسته می‌شود. فیتیله ها محدوده قیمتی را نشان می‌دهد که دارایی در آن دوره تعیین شده Candle معامله می‌شود. شمعدان ها می‌توانند بازه های زمانی مختلف، از یک دقیقه تا یک روز و بیشتر را در بر گیرند و بسته به خط زمانی انتخاب شده، الگوهای متفاوتی را نشان دهند. 

 تحلیل بنیادی 

 چگونه پتانسیل یک دارایی خاص را قبل از رفتار آن در بازار معاملات تعیین کنیم؟ 

 تحلیل تکنیکال شامل مطالعه داده های بازار به منظور تعیین استراتژی معاملاتی فرد است، اما تحلیل بنیادی مطالعه صنعت، فناوری یا دارایی های اساسی است که یک بازار خاص را تشکیل می‌دهد. در مورد ارزهای دیجیتال، یک سبد معاملاتی احتمالاً متشکل از بیتکوین و آلت کوین خواهد بود. 

 چگونه میتوان تعیین کرد که آیا یک دارایی واقعا بر اساس اصول بنیادی سالم است یا اینکه به خاطر تبلیغات رسانه ای مشهور شده است؟ برای تجزیه و تحلیل بنیادی دارایی های جدید، چندین عامل در نظر گرفته می‌شود: 

 توسعه دهندگان 

 قبل از سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال، ارزیابی یکپارچگی و توانایی سازندگان پشت آن ضروری است. سابقه آنها چیست؟ آنها در گذشته چه نرم افزارهایی را وارد بازار کرده اند؟ آنها چقدر در توسعه پروتکل زیربنایی توکن فعال هستند؟ از آنجایی که بسیاری از پروژه ها منبع باز هستند، میتوان مستقیماً این فعالیت را از طریق پلتفرم های منبع کد مشترک مانند GitHub مشاهده کرد. 

 انجمن 

 جامعه برای پروژه های معاملاتی ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. ترکیبی از کاربران، دارندگان توکن و علاقمندان، نیروی محرکه این دارایی ها و فناوری های زیربنایی آنها را ایجاد می‌کند. به هر حال، همیشه یک عنصر اجتماعی در هر فناوری جدید وجود دارد. با این حال، از آنجایی که پول زیادی در خطر است – و با حضور مکرر سرمایه گذاران غیرحرفه ای – این فضا اغلب در معرض مسمومیت است. از این رو، گفتمان سالم و شفاف در جامعه مورد استقبال قرار می‌گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. 

 مشخصات فنی 

 نباید با تجزیه و تحلیل فنی بازار اشتباه کرد، مشخصات فنی یک دارایی شامل انتخاب الگوریتم شبکه (نحوه حفظ امنیت، زمان آپدیت و اجماع)، ویژگی های صدور/انتشار مانند زمان بلوک، حداکثر عرضه توکن و طرح توزیع است. با ارزیابی دقیق پروتکل یک ارز، همراه با سیاست پولی اعمال شده توسط پروتکل، یک معامله گر می‌تواند تعیین کند که آیا چنین ویژگی هایی از یک سرمایه گذاری بالقوه پشتیبانی می‌کنند یا خیر. 

نوآوری 

 مورد استفاده بیتکوین در زمان راه اندازی آن پول الکترونیکی بود، اپا توسعه دهندگان و کارآفرینان نه تنها موارد استفاده جدیدی را برای بلاکچین بیتکوین کشف کردند، بلکه پروتکل های کاملا جدیدی را نیز برای گنجاندن طیف وسیع تری از برنامه ها طراحی کردند. 

 نقدینگی (و نهنگ ها) 

 نقدینگی برای یک بازار سالم حیاتی است. آیا صرافی های معتبری وجود دارند که از یک دارایی خاص پشتیبانی کنند؟ اگر چنین است، چند جفت معاملاتی وجود دارد؟ آیا معاملات سالمی وجود دارد؟ آیا سهامداران بزرگ در بازار حضور دارند و اگر چنین است، الگوهای معاملاتی آنها چه تاثیری دارد؟ 

 با این حال، تولید نقدینگی به زمان نیاز دارد، زیرا یک پروتکل نوآورانه جدید ممکن است فعال باشد اما ممکن است دسترسی فوری به نقدینگی نداشته باشد. چنین سرمایه گذاری هایی پر ریسک هستند. اگر حجم کم باشد و جفت های معاملاتی کمی وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشد، احتمال کمی دارد که در نهایت یک بازار سالم شکل بگیرد. 

 برندسازی و بازاریابی 

 اکثر ارزهای دیجیتال شخصیت یا شرکتی مرکزی ندارند که برندسازی و بازاریابی پیرامون فناوری خود را تسهیل کند، در نتیجه برندسازی ممکن است فاقد یک برنامه یا جهت منسجم باشد. 

 این به معنای کاهش نام تجاری و بازاریابی است که در طول زمان از یک پروتکل ظاهر می‌شود. در واقع، یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای از تلاش های بازاریابی توسعه دهندگان اصلی، شرکت ها، بنیادها و اعضای جامعه می‌تواند یک نمای کلی از اینکه چگونه برخی از بازیکنان گزاره های ارزشی را به توده ها منتقل می‌کنند، ارائه دهد. 

 زیر ساخت 

 کیفیت تجارت رمزارز را می‌توان به عنوان جلوه ای از مشخصات فنی پروژه در نظر گرفت. علیرغم آنچه در کاغذهای سفید نوشته شده یا در کنفرانس ها ارائه شده است، تجلی فیزیکی واقعی پروتکل چگونه است؟ 

 علاوه بر این، درک اینکه مباشران شبکه چه کسانی هستند، نقش آنها در تامین امنیت شبکه (کاوش، اعتبارسنجی)، و نحوه توزیع قدرت بین این سهامداران بسیار مهم است. 

 آنالیز روی زنجیره 

 با توجه به اینکه همه ارزهای دیجیتال در سطح پایه بر روی فناوری بلاکچین کار می کنند، نوع جدیدی از تجزیه و تحلیل که بر داده های بلاکچین متکی است ظهور کرده است : تجزیه و تحلیل روی زنجیره. 

 با نگاهی به روند عرضه و تقاضا، فراوانی تراکنش ها، هزینه های تراکنش و نرخی که سرمایه گذاران با آن یک ارز دیجیتال را نگه می‌دارند و می‌فروشند، تحلیلگران می‌توانند مشاهدات کمی و کیفی دقیقی در مورد قدرت بلاکچین ارز دیجیتال و پویایی قیمت آن انجام دهند. 

 داده های روی زنجیره نیز بینش ارزشمندی را در مورد روانشناسی سرمایه گذار ارائه می‌دهند، زیرا تحلیل گران می‌توانند رویدادهای مختلف اقتصاد کلان و خرد را با اقدامات سرمایه گذاران که به طور تغییرناپذیر در بلاکچین ثبت می‌شوند، هماهنگ کنند. 

 تحلیلگران به دنبال سیگنال های معاملاتی، الگوها و ناهنجاری ها در رفتار خرید، فروش و نگهداری در ارتباط با افزایش های بازار، فروش ها، رویدادهای نظارتی و سایر رویدادهای شبکه محور هستند. این برای پیش بینی تغییرات احتمالی قیمت در آینده و واکنش سرمایه گذاران به رویدادهای آینده مانند ارتقاء شبکه، نصف شدن عرضه سکه و اقدامات انجام شده در بازارهای مالی سنتی است. 

معاملات رمزارز در مقابل معاملات سهام 

 سهام و ارز دیجیتال دو نوع بسیار متمایز از وسایل سرمایه گذاری هستند. هر دو دارایی های نقدی هستند که در سبد شما قرار دارند، شباهت ها در اینجا به پایان می‌رسد. اینها دو نوع کاملاً متفاوت از اوراق بهادار هستند که باید در بخش های جداگانه ای از پرتفوی شما نگهداری شوند. 

 سهام مالکیت یک شرکت سهامی عام است. هر سهم از سهامی که خریداری می‌کنید درصدی از سهام شرکت را به شما می‌دهد. این مالکیت متناسب با تعداد سهام منتشر شده توسط یک شرکت است. 

 یک سرمایه گذار می‌تواند با فروش سهام خود به سرمایه گذاران دیگر سود ببرد. تفاوت بین آنچه برای دارایی خرج می‌کنید و آنچه در هنگام فروش آن به دست می‌آورید به عنوان سود سرمایه شناخته می‌شود. گذشته از آن، مزایای مالکیت سهام کاملاً به شرکت مورد نظر بستگی دارد. سهام همچنین می‌تواند با ارائه سود سهام به سهامداران خود و اعمال قدرت رای دادن ارزش کسب کند. 

 ارز دیجیتال یک دارایی دیجیتالی است که فقط در اینترنت وجود دارد. این بدان معنی است که یک جزء فیزیکی ندارد و فقط به عنوان رکورد در یک دفتر کل آنلاین وجود دارد که مالکیت را ردیابی می‌کند. این برخلاف دلار ایالات متحده است که هم یک بخش فیزیکی دارد (شما می‌توانید یک اسکناس دلار را برداشت و نگه دارید) و هم یک جزء دیجیتالی داشته باشید. واحد منفرد یک ارز دیجیتال به عنوان یک توکن شناخته می‌شود، همانطور که واحد منفرد یک سهام به عنوان یک سهم نامیده می‌شود. 

 ترید رمزارز خطرناک است 

 مدیریت ریسک نیز یکی از جنبه های مهم ترید است. قبل از ورود به یک معامله، مهم است که بدانید در صورت مخالفت با شما، چقدر حاضرید در آن ترید ضرر کنید. این می‌تواند بر اساس تعدادی از عوامل، مانند سرمایه تجاری شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی بخواهد فقط 1٪ از کل سرمایه تجاری خود را در کل یا در هر معامله از دست بدهد. 

 ترید به خودی خود یک تلاش پرخطر است.  تقریباً غیرممکن است که هر گونه فعالیت بازار آینده را با قطعیت پیش بینی کرد.  در پایان روز، مهم است که تصمیمات خود را با استفاده از اطلاعات موجود و قضاوت خود بگیرید و همچنین مطمئن شوید که به درستی آموزش دیده اید. 

 علاوه بر این، استراتژی‌های معاملاتی می‌توانند از فردی به فرد دیگر بر اساس ترجیحات، شخصیت‌ها، سرمایه تجاری، تحمل ریسک و غیره بسیار متفاوت باشند. معامله با مسئولیت قابل توجهی همراه است.  هر کسی که به دنبال ترید است باید قبل از تصمیم گیری برای معامله، وضعیت شخصی خود را ارزیابی کند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *