0

مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس – شباهت ها و تفاوت ها 

مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس
بازدید 501

در این مقاله، شباهت‌ها و تفاوت‌های کلیدی بین تجارت فارکس و تجارت کریپتو را مورد بحث قرار خواهیم داد. مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس را بشناسید. 

در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل شده‌اند و بسیاری از معامله‌گران به این فکر می‌کنند که آیا باید به جای فارکس، روی بازارهای کریپتو تمرکز کنند یا سعی کنند بهترین‌های هر دو دنیا را داشته باشند. این مقاله شباهت ها و تفاوت های بین این دو کلاس دارایی را توضیح می دهد تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید. 

شباهت های بین بازارهای کریپتو و بازارهای فارکس 

برای شروع معامله، به یک حساب معاملاتی و یک دستگاه الکترونیکی مدرن با استبل نیاز دارید. اتصال اینترنت. در صورت داشتن تجربه می توانید به راحتی اصول تجارت کریپتو را یاد بگیرید. با معاملات فارکس و بالعکس. نمودارها به طور گسترده در دسترس هستند و اجرا سریع است، به طوری که شما می توانید بر تجارت خود تمرکز کنید. 

مانند بازارهای فارکس، بازارهای کریپتو توسط تعادل عرضه و تقاضا هدایت می شوند. زمانی که تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان باشد، قیمت بالاتر می رود و زمانی که فروشندگان بر خریداران غلبه می کنند، قیمت کاهش می یابد. بنابراین، می‌توانید از شاخص‌های آشنا و الگوهای نمودار هنگام معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنید. 

تفاوت بین بازارهای کریپتو و بازارهای فارکس 

در حالی که معاملات کریپتو بسیار شبیه به معاملات فارکس روی صفحه به نظر می رسد، تفاوت های زیادی وجود دارد که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

تعداد ابزارهای موجود 

اینفارکس، معامله گران معمولاً روی جفت ارزهای اصلی تمرکز می کنند (EUR/USD, USD/JPY, GBP/USD, USD/CHF, USD/CAD, AUD/USD, NZD/USD)   برخی از معامله گران ترجیح می دهند با جفت ارزهای عجیب و غریب کار کنند، که شامل یک ارز اصلی و یک ارز اقتصادی در حال توسعه مانند آفریقای جنوبی یا مکزیک است. 

در حال حاضر، بیش از 11000 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. برخی از آنها به طور فعال معامله می شوند، مانند بیت کوین و اتریوم اما بسیاری از کریپتوها فقط برای علاقه مندان به رمزارزهای سخت افزاری شناخته شده هستند. 

ابزارهای زیادی برای انتخاب در بازارهای کریپتو وجود دارد، در حالی که بازارهای فارکس می توانند گهگاه دوره هایی از معاملات آرام را برای روزها یا حتی هفته ها تجربه کنند. 

ردیابی همه ارزهای دیجیتال غیرممکن است، بنابراین معامله گران باید تعداد محدودی سکه را برای ردیابی انتخاب کنند. بنابراین، معامله گران همچنان با یک لیست نظارت محدود کار خواهند کرد. 

نقدینگی 

فارکس یک بازار بسیار نقد است و حجم معاملات فارکس در سال 2019 از 6.6 تریلیون دلار فراتر رفت. صرف نظر از اندازه موقعیت خود، می توانید به راحتی ابزار انتخابی خود را بخرید یا بفروشید. 

بدون لغزش مواد این یک مزیت بزرگ است زیرا همیشه می توانید با قیمتی برابر یا بسیار نزدیک به قیمتی که روی صفحه می بینید از معامله خارج شوید. 

این برای اکثر ارزهای دیجیتال صادق نیست. ارزش کل بازار کریپتو کمتر از 2 تریلیون دلار است و بیش از 45 درصد از این ارزش بازار توسط بیت کوین گرفته شده است. برای اکثر ارزهای دیجیتال، معاملات به اندازه بیت کوین فعال نیست، بنابراین معامله گران ممکن است برای خروج از معامله با قیمت دلخواه دچار مشکل شوند. 

تفاوت بزرگ بین سکه ها 

با توجه به تعداد بسیار زیاد ارزهای دیجیتال موجود، تفاوت زیادی بین سکه های مختلف وجود دارد. هرکسی که مایل به معامله ارزهای رمزنگاری شده کمتر شناخته شده باشد، باید عمیقاً در اصول اولیه خود غوطه ور شود. 

همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ راهی برای ردیابی همه فرصت‌ها در بازارهای کریپتو وجود ندارد، بنابراین معامله‌گران باید روی سکه‌هایی تمرکز کنند که به خوبی درک می‌کنند. این باعث می‌شود که اندازه فهرست پیگیری معاملاتی آن‌ها شبیه به اندازه فهرست پیگیری معمول برای معامله‌گران فارکس باشد. 

مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس: نوسان 

ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند در حالی که بازارهای فارکس ثبات بیشتری دارند. ارز دیجیتال پیشرو جهان، بیت کوین، امسال از 29000 دلار شروع شد و به سمت سطح 65000 دلار حرکت کرد و سپس به 30000 دلار بازگشت و به 45000 دلار بازگشت. ارزهای دیجیتال کوچکتر می توانند در بازه های زمانی کوتاه حرکت های بزرگی انجام دهند. 

چنین حرکاتی در بازارهای فارکس نادر است و بیشتر در جفت های عجیب و غریب رخ می دهد. در این منظر، کنترل ریسک در فارکس آسان‌تر است، اما پتانسیل سود در بازارهای ارز دیجیتال بیشتر است. 

پتانسیل سود 

بازارهای کریپتو با ارائه فرصت هایی برای کسب سودهای بزرگ محبوبیت پیدا کردند. در معاملات، ریسک همراه با پتانسیل سود افزایش می‌یابد، بنابراین معامله‌گران باید آماده باشند تا هنگام معامله ارزهای دیجیتال، ریسک‌های بزرگ‌تری را بپذیرند. در واقع، ارزش بسیاری از سکه‌ها در نهایت ممکن است به صفر برسد، اگر پروژه‌ها به خوبی کار نکنند یا سرمایه به سمت سکه‌های تثبیت‌شده‌تر جریان پیدا کند، که این معیار برای مراحل پیشرفته‌تر بازارهای در حال توسعه است. 

لازم به ذکر است که معامله گران همیشه می توانند با استفاده از اهرم پتانسیل خود را در معاملات فارکس افزایش دهند. لوریج یک شمشیر دو لبه است، بنابراین ریسک ها نیز افزایش می یابد، اما معامله گران می توانند با انتخاب مقدار مناسب اهرم برای معاملات خود، ریسک ها را مدیریت کنند. 

مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس: ساعت کاری بازار 

بازار کریپتو 24/7 باز است در حالی که بازار فارکس 24/5 باز است. این یک تفاوت بزرگ از دیدگاه سبک زندگی است. معامله گران فارکس می توانند صفحه نمایش خود را خاموش کنند و از تعطیلات آخر هفته خود لذت ببرند. معامله گران رمزارز باید همیشه با بازارها در تماس باشند زیرا ارزهای دیجیتال اغلب در تعطیلات آخر هفته حرکت های بزرگی انجام می دهند. 

در حالی که هر دو بازار 24 ساعته باز هستند، فعالیت بازار فارکس از یک الگوی منظم پیروی می کند زیرا معاملات فارکس توسط موسسات بزرگ هدایت می شود. وضعیت در بازارهای کریپتو متفاوت است زیرا مؤسسات بزرگ‌تر اخیراً شروع به افزایش فعالیت خود کرده‌اند و بسیاری از سکه‌ها توسط معامله‌گران فردی یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری کریپتو کوچک هدایت می‌شوند. 

مقایسه ارز دیجیتال با بازار فارکس: امنیت 

بازارهای رمزارز هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند و مقررات مناسب در حال حاضر در کشورهای مختلف تدوین شده است. معامله‌گران کریپتو باید با ریسک‌های طرف مقابل (کلاهبرداری‌ها اتفاق می‌افتد، که برای بازارهای پررونق طبیعی است) و خطرات هک مقابله کنند. اخیراً، هکرها 600 میلیون دلار را در Poly Network سرقت کرده اند (به طور عجیبی، آنها حدود نیمی از دارایی های سرقت شده را در زمان نوشتن این مقاله برگردانده اند). 

در مقابل، بازار فارکس به شدت تنظیم شده است، بنابراین معامله گران فارکس با خطرات کمتری روبرو هستند. معامله گران فارکس همچنان باید سابقه کارگزار خود و مقررات مربوطه را در کشوری که کارگزار در آن ثبت شده است بررسی کنند. از آنجایی که صنعت تجارت فارکس به خوبی توسعه یافته است، کلاهبرداری ها عمدتا حذف شده اند. 

انتخاب بین تجارت کریپتو و تجارت فارکس 

معامله گران باید اهداف مالی، سرمایه در دسترس، سبک معاملات و خواسته های سبک زندگی خود را هنگام انتخاب بین بازارهای ارز دیجیتال و ارز بررسی کنند. 

بهترین راه برای انتخاب آگاهانه این است که هم تجارت کریپتو و هم تجارت فارکس با حساب های کوچک را امتحان کنید. پس از چند ماه، خواهید دید که کدام بازار با نیازهای شما مطابقت دارد. 

فراموش نکنید، شما نیازی به انتخاب بین معاملات ارز دیجیتال و تجارت فارکس ندارید، به این معنی که می توانید از فرصت های موجود در هر دو بازار استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *