0

تحلیل قیمت نفت خام 21 تیر

بازدید 661


نفت خام  ،صبح روز سه شنبه به وقت آسیا در پی نگرانی های تقاضا کاهش یافت. نگرانی ها در زمینه تقاضا به دلیل شناسایی مبتلایان زیر سویه BA.5 اومیکرون در چین ، افزایش یافت. در این پست به تحلیل قیمت نفت خام 21 تیر می پردازیم.

قیمت نفت خام 21 تیر

قراردادهای آتی نفت برنت در ساعت 12:44 به وقت ET (04:44 گرینویچ) با افت 1.56 درصدی در سطح 105.43 دلاری قرار گرفت. قراردادهای آتی نفت خام WTI نیز 1.67 درصد کاهش یافت و به 102.34 دلار رسید.

تحلیلگران گروه اوراسیا (Eurasia Group) ، در یادداشتی عنوان کردند:

“علیرغم اینکه تعادل فعلی بین عرضه و تقاضا ، بی ثبات است ،اما نگرانی های فزاینده از رکود اقتصادی و تداوم تقاضای ضعیف در چین منجر به کاهش قیمت نفت خام می شود. “

محدودیت‌های جدید کرونایی در مهار شیوع اخیر این ویروس در چندین شهر چین درحال برقراری است. این کشور ، مواردی از ابتلا به زیر سویه BA.5 را شناسایی کرده است.

وارن پترسون(Warren Patterson)، رئیس بخش تحقیقات کالاهای اقتصادی در شرکت بانداری آی‌اِن‌جی ( ING)به رویترز گفت: “با توجه به اینکه چین ممکن است در راستای مهار موج اخیر کرونا رویکرد هدفمندتری را اتخاذ کند ، ما باید ببینیم که با توجه به سیاست‌های کووید-صفر این کشور ، چگونه شرایط پیش خواهد رفت.”

“به طور کلی، نگرانی‌ها از تقاضا همچنان منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. محدودیت عرضه که انتظار میرود حداقل تا پایان سال ادامه داشته باشد، عوامل فاندامنتال سازنده ای هستند. از این رو، ما انتظار داریم که روند نزولی قیمت ها محدود بماند.”

در سمت عرضه، تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، عرضه نفت خام و سوخت را مختل کرده است. مسیرهای عرضه انرژی از روسیه با محدودیت روبه رو هستند.

اکثر تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با حداکثر ظرفیت مازاد تولید می کنند و ظرفیت مازاد آنها روبه پایان است. با این حال، جیک سالیوان(Jake Sullivan)، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه عنوان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در عربستان سعودی ، مسئله افزایش تولیدات از سوی اوپک را مطرح خواهد کرد.

سرمایه گذاران درحال حاضر منتظر داده های موجودی نفت خام آمریکا از سوی موسسه نفت آمریکا هستند که در ساعات بعدی منتشر می شود.

منبع: INVESTING

(23 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *