0

غول های فناوری چینی در خرید NFT به بررسی شناسه نیاز دارند 

غول های فناوری چینی در خرید NFT
بازدید 650

بزرگ ترین شرکت های فناوری چین «ابتکار خود انضباطی» جدیدی را اتخاذ کرده‌اند که هدف آن شفاف سازی بیشتر در فضای NFT است. غول های فناوری چینی در خرید NFT با قوانین سخت تری رو به رو شده اند.

Tencent، Ant Group، Baidu، JD.com و چندین شرکت فناوری پیشرو چینی هفته گذشته «پیشنهاد توسعه خود انضباطی» را برای «صنعت کلکسیونی دیجیتال» منتشر کردند که احراز هویت با نام واقعی را برای کاربرانی که NFT را خریداری می‌کنند، معرفی می‌کنند. بر اساس گزارش South China Morning Post SCMP، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را نمیتوانید بفروشید. 

بر اساس بیانیه انجمن صنعت فرهنگی چین، امضاکنندگان این توافقنامه همچنین مقررات موجود را که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع می‌کند تأیید و مجدداً تأیید کردند که پلتفرم های ارائه دهنده کلکسیون های دیجیتال (اصطلاحی که در سرزمین چین برای توصیف NFT استفاده می‌شود) «فقط می‌توانند از ارز قانونی به عنوان واحد پول و ارز تسویه حمایت کنند.» 

پلتفرم های کلکسیونی دیجیتال همچنین باید دارای گواهینامه های نظارتی مرتبط باشند، امنیت فناوری های بلاکچین را تضمین کنند و حفاظت از مالکیت معنوی را تقویت کنند. 

اگرچه در این سند به فروش مجدد NFT ها اشاره نشده است، اما این سند متعهد می شود که از ایجاد بازارهای ثانویه برای تجارت NFT خودداری کند و “قاطعانه در برابر سفته بازی مقاومت کند.” 

انجمن صنعت فرهنگی چین گفت: “متفاوت از اکثر پلتفرم های خارجی که از فناوری NFT به عنوان محصولات مالی استفاده می‌کنند، مجموعه های دیجیتال داخلی بیشتر به عنوان مقوله خلاقیت دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند.” 

چین و NFT 

آخرین ابتکار برای فضای NFT چین از شرکت های خصوصی سرچشمه می‌گیرد و به این ترتیب از نظر قانونی الزام آور نیست. با این حال، هنوز هم می‌تواند گام مهمی در جهت شفافیت بیشتر مقرراتی باشد. سازمان های دولتی مسئول توسعه استانداردهای صنعت است و باید پیشنهادات را در نظر بگیرند. 

سال گذشته، مقامات چینی کسب‌وکارهای رمزنگاری را در این کشور سرکوب کردند و نه تنها تراکنش های رمزنگاری را ممنوع کردند، بلکه بسیاری از اپراتورهای استخراج بیتکوین را مجبور به مهاجرت از چین به خارج از کشور کردند. 

با این حال، این سرکوب در فضای NFT تمدید نشد، زیرا شبکه خدمات بلاکچین تحت حمایت دولتی در ژانویه اعلام کرد که پلتفرم خود را برای راه‌اندازی مجموعه های دیجیتالی توکن سازی شده ایجاد کرده است. البته در زیرساخت های بلاکچین مجاز و غیرعمومی بدون تراکنش های ارز دیجیتال اجرا می‌شود. 

غول های فناوری از جمله Tencent، Ant Group و Baidu نیز بازارهای کلکسیونی دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده‌اند که بر روی زنجیره های خصوصی ساخته شده‌اند که خرید فقط با یوان چین را مجاز می‌دانند و تجارت ثانویه را ممنوع می‌کنند. 

در ماه آوریل، انجمن ملی مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن اوراق بهادار چین دستورالعمل هایی را صادر کردند که استفاده از NFT در صدور اوراق بهادار، بیمه و دریافت وام را ممنوع می‌کرد و در عین حال از تسهیل تجارت NFT توسط مؤسسات مالی کشور جلوگیری می‌کرد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *