0

راهنمای سوئینگ ترید برای مبتدیان

سوئینگ ترید
بازدید 405

سوئینگ ترید محبوبیت پیدا کرده است زیرا مردم به دنبال راه هایی برای کسب درآمد اضافی در حین کار تمام وقت خود هستند. و با ورود برنامه های پیچیده، تجارت در حین حرکت هرگز آسان تر نبوده است. 

سوئینگ ترید چیست؟ 

معاملات نوسانی یک سبک معاملاتی است که شامل نگه داشتن یک موقعیت برای یک دوره زمانی از چند روز تا چند هفته است. 

این یک استراتژی معاملاتی فعال است که نوسانات در احساسات بازار را به تصویر می کشد و به شما امکان می دهد در سطوح کلیدی وارد و خارج شوید. معاملات نوسانی با معاملات روزانه تفاوت دارد زیرا احتمالاً موقعیت های خود را یک شبه حفظ خواهید کرد. معاملات شما ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد. 

استراتژی‌های معاملاتی نوسانی معمولاً توسط تحلیل تکنیکال هدایت می‌شوند. شما می توانید استراتژی خود را در بازارهای پرطرفدار و همچنین در شرایط متلاطم بازار به کار بگیرید. 

هنگامی که ریسک و پاداش معاملات نوسانی خود را تعیین می کنید، تمرکز شما باید یک افق زمانی کوتاه باشد. قبل از اینکه تعیین کنید آیا معاملات نوسانی برای شما مناسب است یا خیر، چندین مزایا و معایب معاملات نوسانی را نسبت به معاملات روزانه در نظر بگیرید. 

مزایا: 

  • شما باید زمان کمتری را به معاملات نوسانی اختصاص دهید. 
  • بیشتر نوسانات صعودی و نزولی در عمل قیمت را به تصویر می کشد. 
  • می توانید روی تحلیل تکنیکال تمرکز کنید. 

معایب: 

  • با حفظ موقعیت های طولانی مدت، خطر خود را افزایش می دهید. 
  • شما ممکن است با معکوس های شدید بازار مواجه شوید که باعث ضرر می شود. 
  • شما نمی توانید از اهرم معاملات روزانه استفاده کنید. 

اکنون که برخی از اصول معاملات نوسانی را درک کردید، بیایید در مورد برخی از مفاهیمی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید تا مهارت های خود را به عنوان یک معامله گر نوسانی تقویت کنید، صحبت کنیم. 

این شامل ایجاد فهرست نظارتی، انجام تجزیه و تحلیل فنی و اجرای تجارت است. 

هر قطعه از پازل برای کمک به موفقیت شما در بازارها مهم است، و ما در مورد آنها با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد تا بتوانید در مسیر تبدیل شدن به یک معامله گر نوسانی باشید. 

معاملات نوسانی در مقابل معاملات روزانه 

استراتژی هایی که می توانید برای معاملات نوسانی و معاملات روزانه استفاده کنید ممکن است مشابه باشند، اما تفاوت عمده بین این دو زمان در حفظ موقعیت خود است. 

معامله گران روز در طول یک جلسه معاملاتی وارد و خارج از معاملات هستند. هنگامی که معاملات نوسانی را انجام می دهید، ممکن است برای روزها یا حتی هفته ها موقعیت داشته باشید. 

از آنجایی که معامله‌گران روزانه معمولاً یک شبه موقعیت‌ها را حفظ نمی‌کنند، می‌توانند از شکاف‌های بازاری که از اعلان‌های خبری که در طول معاملات بعد از ساعت اتفاق می‌افتد ایجاد می‌شوند، اجتناب کنند. 

به عنوان یک معامله گر نوسانی، شما این خطر را دارید که قیمت دارایی مورد معامله به طور قابل توجهی با قیمت بسته شدن شب قبل متفاوت باشد. 

معامله گران روزانه ممکن است خطرات نقدینگی تقویت شده را تجربه کنند. در طول دوره های خاص، اسپرد پیشنهاد پیشنهادی یک دارایی می تواند گسترش یابد. این می تواند به سود شما بخورد. یک معامله گر نوسانی این تجمل را دارد که تا زمانی که پیشنهاد پیشنهادی منعقد شود، موقعیت خود را حفظ کند. 

معامله گران روزانه نیز می توانند از اهرم افزایش یافته بهره ببرند. قدرت خرید معاملات روزانه می تواند بیش از 4 برابر قدرت خرید پوزیشن های غیر اهرمی در مقایسه با دو برابر اهرم معامله گران نوسانی باشد. 

اهرم می تواند بازده معامله گر یک روزه را افزایش دهد. در نهایت، معامله گران روزانه باید روی موقعیت های متعدد تمرکز کنند و دائماً به دنبال فرصت های بالقوه جدید در طول روز برای جایگزینی موقعیت های خارج شده باشند. این به طور کلی یک شغل تمام وقت است. 

طرز فکر معامله گر سوئینگ ترید

تجارت نوسانی برای یادگیری این هنر به زمان و صبر نیاز دارد. شما باید استراتژی هایی را ایجاد کنید که برای شما کارآمد باشد و از تکنیک های مدیریت ریسک درست استفاده کند. این ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. 

هرچه احتیاط بیشتری روی استراتژی خود بگذارید، زمان بیشتری برای تکمیل تکنیک های شما نیاز است. 

شما باید تحت فشار خونسرد و آرام باشید و باید از تحت تاثیر قرار گرفتن آسان احساسات اجتناب کنید. معاملات نوسانی با استفاده از تحلیل تکنیکال که مبتنی بر الگوهای نقطه‌ای و عمل است. شما باید از حرکت با دل و احساس خود اجتناب کنید. 

متأسفانه، شما رگه های باخت را تجربه خواهید کرد و باید آن ها را به عنوان بخشی از فعالیت های تجاری خود بپذیرید. 

همچنین باید به فناوری و اینترنت دسترسی داشته باشید. چند غربالگر رایگان بسیار خوب وجود دارد که به شما در تصمیم گیری در مورد معامله کمک می کند. همچنین برای تصمیم گیری در مورد معاملات خود نیاز به دسترسی به داده های قیمت لحظه ای دارید. 

انواع سوئینگ ترید

یک راه محبوب برای نوسان معامله، استفاده از نمودارهای نوسانی است. نمودار نوسانی دارای یک روش نسبتاً ساده است و اطلاعات جدیدی را با پیشرفت قیمت ارائه می دهد. 

نقاط هدف نمودار جدید زمانی ایجاد می شوند که قیمت جدید از طریق هدف در همان جهت حرکت کند. 

آنچه باعث افزایش قیمت نوسان می شود یک فیلتر است. 

هنگامی که قیمت فاصله مورد نظر فیلتر را جابجا کرد، خط جدیدی به خط قبلی ایجاد می شود. 

نکته اصلی این است که نمودار نوسانی، حرکت قیمت نوسان بالا و پایین را برای حداقل اندازه بدون توجه به زمان لازم برای حرکت قیمت نشان می دهد. 

روند دنبال کردن استراتژی های نوسانی 

ده ها استراتژی معاملاتی نوسانی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد بازده استفاده کنید. 

استراتژی های شما می تواند کاملاً سیستماتیک یا اختیاری باشد. می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان دنبال‌کننده روند، حرکت، شکست یا بازگشت میانگین دسته‌بندی کنید. 

توسعه استراتژی معاملاتی نوسانی به زمان و تلاش نیاز دارد. 

قبل از به خطر انداختن سرمایه خود، باید تجارت کاغذی کنید یا از یک حساب نمایشی استفاده کنید. یک حساب آزمایشی به شما امکان می دهد با استفاده از استراتژی خود در زمان واقعی تجارت کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. مواقعی وجود خواهد داشت که یک استراتژی را مجدداً آزمایش می کنید، اما زمانی که در زمان واقعی آزمایش شود ناموفق است. 

همچنین می‌خواهید هنگام شروع معامله با استفاده از استراتژی نوسانی، با نوع ریسکی که متحمل خواهید شد، راحت باشید. 

دیدن جنگل از میان درختان 

اگر می‌خواهید معاملات نوسانی داشته باشید، می‌خواهید روی حرکات کوتاه‌مدت قیمت تمرکز کنید، در صورتی که می‌توانید هم دید وسیعی از قیمت‌ها و هم یک دید محدود را مشاهده کنید. یک فیلتر می تواند در ارزیابی حرکت دارایی مورد علاقه شما مفید باشد. 

یک ویژگی ZigZag به شما کمک می کند تا انواع مختلف جابجایی دارایی های موجود را مشاهده کنید. همچنین به شما کمک می کند تا ریسک و پاداشی را که می خواهید با استراتژی نوسانی خود به کار بگیرید، تعیین کنید. 

یک ویژگی ZigZag به شما امکان می دهد یک ویژگی درصد را وارد کنید و تمام تغییرات قیمتی را که واجد شرایط شما هستند به شما نشان می دهد. 

بنابراین، اگر می‌خواهید بیشتر حرکات کوچک را فیلتر کنید، می‌توانید ویژگی ZigZag را 10% تنظیم کنید و نمودار تمام آن تغییرات را به شما نشان می‌دهد. نمودار طلا یک زیگ زاگ را در داده های ساعتی نشان می دهد که نشان دهنده 2٪ یا تغییرات بزرگ در قیمت است. 

ویژگی ZigZag یک نشانگر نیست. این می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی معاملاتی فنی ایجاد کنید که به طور بالقوه می تواند تغییرات قیمت را ثبت کند. هنگامی که زیگ زاگ را ارزیابی می کنید، ممکن است بتوانید از یک استراتژی پیروی از روند، یا یک استراتژی حرکت یا حتی یک استراتژی برگشت متوسط استفاده کنید. 

همچنین می توانید از ZigZag برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنید. 

لیست پیگیری معاملات نوسان 

قبل از اینکه بتوانید استراتژی‌های معاملاتی نوسانی را در شبیه‌ساز تمرین کنید، برای شما مهم است که یک لیست نظارت جامع ایجاد کنید که بتوانید روزانه در آن جستجو کنید تا فرصت‌های معاملاتی را پیدا کنید. 

در حالی که ممکن است هزاران سهام در بازارها وجود داشته باشد، فقط تعداد زیادی سهام وجود دارد که به طور فعال توسط میلیون ها معامله گر معامله می شوند و به رسمیت شناخته می شوند. اینها نام هایی هستند که می خواهید در لیست پیگیری خود نگه دارید. 

استراتژی دنبال کردن روند 

برای ثبت حرکات نمودار زیگزاگ طلایی، ممکن است یک استراتژی متقاطع میانگین متحرک کوتاه مدت در نظر بگیرید. می بینید که وقتی میانگین متحرک 5 ساعته از میانگین متحرک 20 ساعته بالاتر یا کمتر می شود، نشان دهنده این است که یک روند کوتاه مدت برقرار است. 

این استراتژی زمانی که طلا روند رو به رشدی دارد عالی است، اما هنگامی که قیمت طلا به سمتی حرکت می‌کند، سیگنال‌های دشوار زیادی ایجاد می‌کند. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این نوع استراتژی معاملاتی نوسانی را معامله کنید. 

شما می توانید در یک سیگنال معاملاتی وارد شوید و در سیگنال معکوس خارج شوید و معکوس کنید. 

به عنوان مثال، زمانی خرید می کنید که میانگین متحرک 5 ساعته از میانگین متحرک 20 ساعته عبور کند. وقتی میانگین متحرک 5 ساعته از میانگین متحرک 20 ساعته عبور می کند، می فروشید و کوتاه می آیید. 

همچنین ممکن است هنگام معامله با این استراتژی، سطح سود و زیان خاصی را در نظر بگیرید. 

مدیریت ریسک 

برای موفقیت هر استراتژی نوسانی، به یک برنامه مدیریت ریسک نیاز دارید که زیان شما را کاهش دهد و به سود شما اجازه دهد. استراتژی‌های دنباله‌روی روند می‌توانند دفعات بیشتری را از دست بدهند که برنده شوید، بنابراین باید یک برنامه مدیریت ریسک داشته باشید که در معاملات برنده سود زیادی داشته باشد و در معاملات ناموفق کمی ضرر کند. 

تقریباً همه استراتژی‌ها باید سعی کنند در معاملات برنده حداقل همان چیزی را داشته باشند که در معاملات ناموفق شکست می‌خورید. 

مدیریت تجارت 

از آنجایی که معاملات نوسانی موفق می توانند روزها و احتمالاً هفته ها به نفع شما ادامه دهند، برای شما بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه به درستی و به طور موثر از موقعیت خود خارج شوید. 

کاهش مقیاس هنر فروش موقعیت شما در چندین سفارش است که به طور کلی به دستیابی به میانگین خروجی بهتر برای معامله کمک می کند. معاملات نوسانی می تواند روزها و هفته ها ادامه داشته باشد، بنابراین بعید است که شما بهترین قیمت خروج را با یک سفارش دریافت کنید. 

کاهش مقیاس می تواند به شما کمک کند تا در بلندمدت به میانگین قیمت خروج بهتری برای معاملات نوسانی خود برسید. معامله گران به طور کلی در 3-4 سفارش کاهش می یابند، اما اگر آن را مفید می دانید، می توانید از سفارش های بزرگ تری استفاده کنید. 

معاملات نوسانی به شما نیاز دارد که مهارت های خود را در ردیابی لیست پیگیری، انجام تحلیل تکنیکال، اجرای معامله و موارد دیگر ترکیب کنید. مانند سایر انواع معاملات، مدیریت احساسی برای موفقیت شما به عنوان یک معامله گر بسیار مهم است. 

احساسات اولین دلیل شکست معامله گران در اجرای معامله است. معامله گران را از خروج از معاملات خود در لحظات ضروری باز می دارد، اما توسعه یک استراتژی مناسب و پیروی از قوانین راه بسیار خوبی برای از بین بردن احساسات معامله است. 

هرچه بتوانید سیستماتیک تر شوید، نتایج شما سازگارتر خواهد بود! از نظر ظاهری، معاملات نوسانی می تواند چالش برانگیز و مخاطره آمیز به نظر برسد، اما اجازه دهید به شما کمک کنیم تا بفهمید که اینطور نیست! 

معاملات نوسانی زمانی که با یک استراتژی و قوانین مناسب اجرا شود می تواند بسیار سودآور و سرگرم کننده باشد. 

حساب سرانگشتی 

ما ترجیح می دهیم برخلاف یک روند موجود معامله نکنیم، که معامله معکوس در نظر گرفته می شود. قاعده کلی این است که فقط در صورتی که قیمت روند صعودی داشته باشد، طولانی شوید و فقط در صورتی که قیمت روند نزولی داشته باشد، کوتاه باشید. 

با پیروی از روند موجود در محل، شانس موفقیت خود را به عنوان یک معامله گر به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد. گرایش دوست شماست! 

به عنوان مثال، ممکن است یک سهم در یک روز 10 درصد افزایش یابد و سپس در چند روز آینده به سمت تثبیت ادامه دهد. 

ما به دنبال یک الگوی تثبیت مناسب، مانند یک پرچم گاو نر و پرچم خرس، یا نقطه ماشه ای هستیم که معتقدیم می تواند جرقه ای برای شکست یا شکست در سهام ایجاد کند و به ادامه روند موجود سهام کمک کند. 

نقطه ماشه می تواند به شکل حمایت، مقاومت یا سطح روند باشد و باید به عنوان ورودی شما برای معامله استفاده شود. زمانی که معامله گران 

تجزیه و تحلیل تکنیکال عنصر کلیدی است که به ما کمک می کند تا فرصت های معاملات نوسانی مناسب را پیدا کنیم و برای موفقیت در بازارها، برای شما بسیار مهم است که مهارت های خود را در تحلیل تکنیکال توسعه دهید. 

توجه به این نکته ضروری است که تحلیل تکنیکال یک هنر است نه یک علم. برای موفقیت در تجارت تحلیل تکنیکال، رعایت قوانین سختگیرانه مدیریت ریسک بسیار مهم است. 

خط پایین 

استراتژی معاملاتی نوسانی یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که از نوسانات و جریانات یک دارایی بهره می برد. با استفاده از فیلتری مانند ZigZag، می‌توانید ببینید که آیا سود بالقوه دارایی می‌تواند حرکت‌های 2، 3، 5 یا 10 درصد را به دست آورد. 

چندین استراتژی معاملاتی مختلف وجود دارد که با معاملات نوسانی به خوبی کار می کنند. این می تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • Trend Following 
  • Momentum 
  • Mean reversion 
  • Breakout 

باید استراتژی معاملاتی نوسانی خود را با استفاده از روش معاملات کاغذی یا حساب نمایشی آزمایش کنید. هنگامی که تعیین کردید که استراتژی شما در زمان واقعی کار می کند، می توانید تجارت استراتژی را با استفاده از سرمایه واقعی در نظر بگیرید. 

یک حساب معاملاتی کاغذی و یک حساب آزمایشی همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا اسپرد پیشنهاد یا نقدینگی بازار به شما امکان می دهد استراتژی خود را با موفقیت اجرا کنید. 

بیشتر استراتژی های معاملاتی نوسانی از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. این مطالعه اقدام قیمت گذشته است. همچنین ممکن است استفاده از یک پوشش اختیاری را در نظر بگیرید. 

استراتژی های معاملاتی نوسانی مانند معاملات روزانه هستند. تفاوت این است که شما به طور کلی موقعیت خود را بین یک روز تا چند هفته حفظ خواهید کرد. چندین مزایا و معایب برای استفاده از استراتژی نوسانی برخلاف معاملات روزانه وجود دارد. 

بزرگترین مزیت این است که وقتی از استراتژی نوسانی استفاده می‌کنید، مجبور نیستید برای هر ساعت از روز معاملاتی بازارها را بدون توقف تماشا کنید زیرا افق زمانی شما ممکن است پایان آن روز معاملاتی نباشد. 

بزرگترین اشکال این است که شما با خطرات اضافی روبرو خواهید شد که شامل شکاف های بازار یا معکوس شدن یک شبه می شود که می تواند منجر به زیان های قابل توجهی شود. 

علاوه بر این، اهرمی که می‌توانید در معاملات نوسانی استفاده کنید، کمتر از قدرت خرید معاملات روزانه است که می‌توانید در معاملات روزانه استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *