0

تحلیل تکنیکال طلا 21 تیر

تکنیکال طلا 21 تیر
بازدید 711

در جلسه معاملاتی روز سه شنبه آسیا، قیمت طلا (XAU/USD) نوسانات شدیدی را نشان می دهد و در محدوده 1723.27 تا 1744.34 دلار ترید می شود. در این پست به تحلیل تکنیکال طلا 21 تیر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال طلا 21 تیر

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از ترسیم بالاترین رقم 19 ساله جدیدی در حدود 108.47 با افزایش رزرو سود مواجه شده است. از سوی دیگر، برآورد اولیه برای شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) 8.8 درصد است، که بالاتر از رقم قبلی 8.6 درصد می باشد. وجود نرخ تورم بالاتر یا در حد انتظار، فدرال رزرو را مجبور می کند سیاست های خود را تهاجمی تر کرده و نرخ بهره را به 2.25-2.50 درصد افزایش دهد.

جدا از نرخ تورم، گزارش بخش خرده فروشی ایالات متحده نیز اهمیت زیادی دارد که روز جمعه منتشر می شود. داده های اقتصادی در این زمینه اکنون 0.8٪ است که به طور معناداری بالاتر رقم قبلی 0.3٪ است.

تکنیکال طلا 21 تیر

به لحاظ تکنیکال، در مقیاس روزانه، قیمت طلا پس از رسیدن به کف قیمت روزانه، یک روند بهبود V شکل را شاهد بوده است. این بازیابی V شکل نشان دهنده یک اقدام خرید پاسخگو است و با یک پولبک دنبال می شود. این فلز گرانبها حمایت مهمی را که بعد از لمس پایین ترین سطح هفته قبل یعنی 1732.27 دلار ثبت شده بود، دوباره پس گرفته و به سمت 200-EMA در حدود تراز 1740 دلار حرکت است، با این حال، نتوانست بالاتر از این سطح ثابت بماند. در همین حال، شاخص مقاومت نسبی 14 روزه (RSI) به محدوده 40.00-60.00 بازگشته است.

منبعfxstreet

(28 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *