0

توضیحاتی در تجارت ارز دیجیتال: قیمت پیشنهادی، قیمت درخواستی و اسپرد 

توضیحاتی در تجارت ارز دیجیتال
بازدید 528

اینها سه عبارت نسبتاً ساده اما بسیار مفید هستند که می‌توان با آن ‌ها در توضیحاتی در تجارت ارز دیجیتال آشنا شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست خواهید آورد. 

یکی از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، اختلاف قیمت پیشنهادی است. اسپرد قیمت پیشنهادی، که می‌توان آن را اسپرد نیز نامید، می‌ تواند بر سود کلی معاملاتی شما در کوتاه ‌مدت و بلند مدت تأثیر بگذارد و به همین دلیل است که باید بدانید چگونه کار می ‌کند، چگونه از قیمت پیشنهادی و درخواستی ایجاد می ‌شود. و چگونه می توان بیشترین بهره را از آن برد. 

قیمت های پیشنهادی و قیمت های درخواستی در معاملات کریپتو چیست؟ 

ابتدا باید قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی را در معاملات توضیح دهیم. اینها قیمت ‌هایی هستند که هر معامله‌ گری قبل از انجام هر معامله ‌ای با آن‌ ها تعامل می ‌کند و قیمت‌ هایی را تعیین می ‌کند که سفارش ‌های تجارت ارز دیجیتال شما با آن ‌ها اجرا می ‌شوند. آنها بهترین قیمت های ممکن هستند که خریداران و فروشندگان مایل به معامله با آنها هستند. بنابراین، آنها بهترین قیمت ‌هایی هستند که می ‌توانید برای خرید یا فروش دارایی ‌ها در بازار کریپتو دریافت کنید. 

  • قیمت پیشنهادی بالاترین قیمتی است که سرمایه گذاران مایلند برای یک توکن کریپتو بپردازند. بالاترین قیمتی که خریداران برای یک دارایی پیشنهاد می کنند. 
  • قیمت درخواستی پایین ‌ترین قیمتی است که سرمایه‌ گذاران برای سفارش ‌های فروش خود هنگام تلاش برای فروش دارایی می ‌پذیرند. 

بیایید با مثال زیر بهتر توضیح دهیم. اگر قیمت درخواستی ETHUSD در زمانی که می ‌خواهید معامله کنید 1334.48 دلار باشد، در حالی که قیمت پیشنهادی 1334.30 دلار باشد، سفارش خرید شما به قیمت 1334.48 دلار و سفارش فروش شما در 1334.30 دلار ثبت می ‌شود. توضیحاتی در تجارت ارز دیجیتال را بدانید.

اسپرد Bid-Ask چیست؟ 

اسپرد پیشنهاد و تقاضا تفاوت بین قیمت پیشنهادی و قیمت پیشنهادی است. با استفاده از مثال بالا، 1334.48 تا 1334.30 دلار خواهد بود که 0.18 به عنوان اسپرد به ما می دهد. 

پلتفرم‌ های معاملاتی سنتی معمولاً شامل خدماتی می‌شوند که کارمزد دریافت نمی ‌کنند، بلکه بر روی پلتفرم‌ هایشان اسپرد می ‌گیرند. آنها می توانند این کار را انجام دهند زیرا آنها بازارساز هستند. تعیین تفاوت بین قیمت درخواستی و قیمت پیشنهادی به آنها کمک می کند تا سود کنند. 

از سوی دیگر، خریداران و فروشندگان قیمت‌ های درخواستی و پیشنهادی را در بازار کریپتو تعیین می ‌کنند. آنها سفارشات مختلفی را در دفتر سفارشات می گذارند و باعث می شوند بازار با استفاده از عوامل عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین کند. صرافی ‌های کریپتو از تفاوت بین قیمت‌ های پیشنهادی و درخواستی سود نمی ‌برند، بلکه از کاربران خود کمیسیون تجارت دریافت می‌کنند. 

نحوه تجزیه و تحلیل اسپرد پیشنهاد و درخواست 

تجارت ارز دیجیتال

محاسبه اسپرد بازار هنگام در نظر گرفتن قیمت اجرای معامله در مقابل سودی که می خواهید از معامله به دست آورید، مهم است. اندازه اسپرد می تواند تا حد زیادی بر معاملات شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر یک معامله گر کوتاه مدت باشید. این تفاوت های اندک قیمت می تواند بر سود بالقوه شما در دراز مدت تأثیر بگذارد. بنابراین، باید در نظر بگیرید که اسپرد بازار چقدر بر نتایج معاملات شما تأثیر می گذارد. 

یکی از راه هایی که می توانید مطمئن شوید که با کمترین اسپرد ممکن معامله می کنید، معامله در بازار های نقدی است. یک دارایی کریپتو با خریداران و فروشندگان زیادی به دلیل قیمت ‌های پیشنهادی نزدیک و قیمت ‌های پیشنهادی، تمایل به اسپرد محدود دارد. برای مثال، فرض کنید برای معاملات اتریوم اسپردی به اندازه 0.18 دلار دارید. در این صورت، برای کسب سود فقط به یک حرکت کوچک بازار به نفع خود نیاز دارید و اکثر معامله گران خرده فروشی نیازی به نگرانی در مورد کاهش سود احتمالی خود نخواهند داشت. 

اسپرد ها ممکن است همیشه مهم نباشند 

هنگام معامله دارایی ها با اسپرد های کوچک همیشه سود آوری آسان تر از اسپرد های بزرگ است. با این حال، اگر قصد دارید معامله را برای مدت طولانی نگه دارید، اسپرد های بزرگ ممکن است اهمیتی نداشته باشند. استفاده از سفارشات محدود ایده خوبی برای معامله گران کوتاه مدت است که باید معاملات را در بازار هایی با اسپرد زیاد انجام دهند. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی در نظر گرفتن اسپرد در زمان توضیحاتی در تجارت ارز دیجیتال را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *