0

تجارت Arbitrage ارز دیجیتال چیست؟ و این تجارت چگونه کار می کند؟ 

تجارت Arbitrage ارز دیجیتال
بازدید 425

Arbitrage ارز دیجیتال یکی از راه ‌های ساده‌ تر برای تجارت ارز های دیجیتال است، اما بدون مشکل نیست. 

استراتژی های مختلفی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. شناخته شده ترین آن هایی هستند که برای تجارت در بازار کریپتو استفاده می شوند، مانند معامله گران روزانه. استراتژی های دیگر به سطح بالایی از تخصص که معاملات روزانه نیاز دارد نیاز ندارند. 

تجارت Arbitrage کریپتو یکی از این استراتژی ‌هاست که به چنین مهارت‌ های معاملاتی سطح بالایی نیاز ندارد. با این حال، “ساده” نیست و به دانشی در مورد بازار های رمزنگاری نیاز دارد. بنابراین، تجارت Arbitrage کریپتو چگونه کار می کند؟ 

تجارت Arbitrage کریپتو چیست؟ 

Arbitrage ارز دیجیتال

اگر به طور همزمان از دو یا چند صرافی بازدید کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که قیمت بیت کوین در همه آن صرافی ها یکسان نیست. در عوض، قیمت در یک صرافی بالاتر یا کمتر از دیگری است. 

این پدیده در هر بازاری اعم از سهام، کالا و یا فلزات وجود دارد. در بازار کریپتو نیز وجود دارد، از این رو تجارت Arbitrage کریپتو ظهور کرد. 

تجارت Arbitrage کریپتو یک استراتژی معاملاتی کریپتو است که شامل خرید و فروش دارایی های کریپتو و استفاده از تفاوت قیمت ها در صرافی های رقیب برای کسب سود می شود. 

Arbitrage یک استراتژی است که هر کسی که قادر به خرید و فروش دارایی های رمزنگاری شده در صرافی ها باشد، می تواند از آن برای کسب سود استفاده کند. همچنین به طور کلی معاملات کم ریسکی است که به تجربه اندکی یا بدون نیاز به معامله نیاز دارد. 

تجارت Arbitrage کریپتو چگونه کار می کند؟ 

تجارت Arbitrage همه چیز در مورد خرید و فروش دارایی های کریپتو از یک صرافی به صرافی دیگر است. اساسا، شما بیت کوین را در صرافی A خریداری می کنید، جایی که قیمت پایین تر است، و در صرافی B که قیمت کمی بالاتر است، می فروشید. 

برای دریافت تصویر بهتری از آنچه می‌گوییم، از CoinMarketCap دیدن کنید و بیت ‌کوین را انتخاب کنید تا تفاوت ‌های قیمت را در صرافی ‌های مختلف ببینید. 

Arbitrage ارز دیجیتال

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیت کوین در بایننس 20141 دلار است در حالی که در Huobi Global 20130 دلار است. بنابراین اگر از Huobi Global خرید کنید و در Binance بفروشید، تقریباً 11 دلار برای هر بیت کوین سود خواهید داشت. 

با این حال، توجه داشته باشید که از آنجایی که بازار ارز های دیجیتال بسیار نوسان است، قبل از تغییر مجدد قیمت ‌ها، معامله باید خیلی سریع و تقریباً همزمان انجام شود. همانطور که به زودی خواهیم دید، ممکن است در برخی از انواع معاملات Arbitrage مشکلی وجود نداشته باشد. 

با این حال، نوسانات هم در کل چیز بدی نیست، زیرا فرصت های معاملاتی Arbitrage را در بازار کریپتو بیشتر از هر بازار دیگری می کند. 

4 نوع تجارت Arbitrage در دنیای رمزنگاری 

بسته به نحوه انجام Arbitrage و طرفین درگیر، انواع مختلفی از Arbitrage رمزنگاری وجود دارد. در زیر چهار نوع اصلی Arbitrage کریپتو آورده شده است. 

1. Arbitrage بین بورس 

این نوع معاملات Arbitrageی است که در آن شما به سادگی از یک صرافی خرید می کنید و در دیگری می فروشید. این فقط شامل دو مبادله است. 

از آنجایی که معاملات Arbitrageی از این نوع به قیمت لحظه ای دارایی ها بستگی دارد، خرید دارایی ها در یک بورس و انتقال آنها به بورس دیگر برای فروش غیرعملی است. 

شما می توانید با خرید و فروش همزمان دارایی، از این کار و کارمزد تراکنش ها دور شوید. این در صورتی امکان پذیر است که دارایی ها را در هر دو صرافی نگهداری کنید. 

بیایید فرض کنیم 20000 دلار USDT در Binance و 1 BTC در Kraken دارید. 

اگر بیت کوین در کراکن 20300 دلار است اما در بایننس دقیقا 20 هزار دلار ارزش دارد، می توانید با خرید بیت کوین در بایننس با 20 هزار دلار USDT خود از این فرصت استفاده کنید و همزمان بیت کوین را در کراکن به قیمت 20300 دلار بفروشید. 

پس از تکمیل، اسپرد 300 دلاری برای شما به سود تبدیل می‌شود و برای انتقال بیت‌کوین از بایننس به کراکن یا بالعکس، مجبور به پرداخت هزینه‌ های برداشت و سپرده نخواهید بود. 

2. Arbitrage مثلثی 

Arbitrage ارز دیجیتال

این نوع معاملات Arbitrage کمی ساده تر است زیرا در یک بورس انجام می شود، اگرچه شامل سه دارایی مختلف است. 

فرض کنید بیت کوین، سولانا و اتریوم را در اختیار دارید. اگر دو دارایی آخر در صرافی کمتر از ارزش گذاری شده باشند، می توانید از این فرصت Arbitrage برای دریافت بیت کوین بیشتر استفاده کنید. 

به عنوان مثال، شما از بیت کوین خود برای خرید Solana استفاده می کنید، سپس از Solana خود برای خرید اتریوم استفاده می کنید. در نهایت، شما از اتریوم برای خرید مجدد بیت کوین استفاده می کنید و تمام. 

در نهایت بیت کوین بیشتری نسبت به زمانی که سولانا را خریدید، و بدون ارسال اتریوم به صرافی دیگر و پرداخت هزینه های بالای گاز آن، خواهید داشت. 

از آنجایی که همه این کار ها در یک صرافی انجام می شود، هیچ کارمزد برداشت، انتقال یا واریز وجود ندارد. 

3. Arbitrage آماری 

این شامل استفاده از مدل های ریاضی برای تجارت دارایی ها و سود حاصل از تفاوت قیمت ها می شود. Arbitrage آماری همچنین از ربات های Arbitrage استفاده می کند که قادر به معامله صد ها دارایی به طور همزمان هستند. 

ربات ها از مدل های ریاضی برای پیش بینی برنده یا بازنده بودن یک معامله استفاده می کنند و بر اساس پیش بینی معامله می کنند. 

از آنجایی که ربات ‌ها درگیر هستند، این فرآیند عمدتاً خودکار است تا دستی، بنابراین کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. این باعث می شود راحت تر با خطر کمتر اشتباه انجام شود. 

4. Arbitrage فضایی 

این نوع معاملات Arbitrage از تفاوت قیمت یک دارایی بر اساس تفاوت در مکان های جغرافیایی هر بورس استفاده می کند. جدا از جنبه فضایی، بسیار شبیه Arbitrage بین بورس است. 

یکی از عواملی که Arbitrage فضایی را هدایت می کند، تفاوت در تقاضا برای یک دارایی است. برای مثال، اگر در کشوری زندگی می‌ کنید که تقاضا برای بیت‌ کوین زیاد است، می ‌توانید از یک صرافی مستقر در کشور دیگری که تقاضا برای دارایی کمتر است خرید کنید و در صرافی‌ های محلی در کشور خود بفروشید. 

این برای شما سود فوری ایجاد می کند زیرا تقاضای بیشتر به این معنی است که بیت کوین ارزش بیشتری خواهد داشت. اگرچه این به نظر می رسد مانند Arbitrage بین بورس، شما مجبور نیستید بر اساس قیمت های لحظه ای خرید و فروش کنید، بنابراین می توانید از یک صرافی خرید کنید و به صورت دستی به صرافی دیگر انتقال دهید تا برای سود بفروشید. 

مزایا و معایب تجارت Arbitrage کریپتو 

Arbitrage ارز دیجیتال

معامله Arbitrage کریپتو، همانطور که انتظار دارید، جنبه های خوب و بد خود را دارد. 

نکات مثبت 

  • استراتژی معاملاتی کم ریسک که به تجربه کمی نیاز دارد 
  • می توان در هر دو نوسان کم و زیاد انجام داد 
  • در بیشتر معاملات Arbitrage کارمزد های زیادی وجود ندارد 

نکات منفی 

  • نوسانات باعث تغییرات سریع قیمت می شود که ممکن است در Arbitrage بین بورسی چالشی باشد 
  • ممکن است حداقل در دو صرافی به دارایی نیاز داشته باشد 

آیا تجارت به صورت Arbitrage در دنیای کریپتو برای شما مناسب است؟ 

تجارت Arbitrage رمزنگاری اگر به درستی انجام شود می تواند کاملاً سود آور باشد. برای مثال، در مقایسه با معاملات روزانه، که شامل معاملات حرکات واقعی بازار است، ریسک بسیار کمی یا بدون ریسک را شامل می شود. 

اگر دارایی برای تجارت دارید و شرایط هر روش معامله Arbitrage ذکر شده در بالا را دارید، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. 

اطلاعات موجود در این وب سایت به منزله مشاوره مالی، مشاوره سرمایه گذاری یا مشاوره تجاری نیست و نباید به عنوان چنین تلقی شود. سایت ما در مورد هیچ موضوع تجاری یا سرمایه گذاری توصیه نمی کند و توصیه نمی کند که ارز دیجیتال خاصی باید خرید یا فروخته شود. همیشه بررسی های لازم را انجام دهید و برای مشاوره سرمایه گذاری با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی Arbitrage در دنیای کریپتو را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *