0

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین
بازدید 502

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین چه اتفاقی خواهد افتاد؟  آیا پس از استخراج آخرین بیت کوین، شبکه از کار می افتد؟ بعد چه اتفاقی می افتد؟ 

آیا می دانستید بیت کوین محدودیت عرضه 21 میلیون سکه دارد؟ 

گمانه زنی های زیادی در مورد دلایل خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو برای محدود کردن عرضه بیت کوین وجود دارد. با این حال، اکثر مردم معتقدند این رویکرد او برای ایجاد یک ارز الکترونیکی سخت بدون تورم بود. 

با این حال، دلایل هر چه باشد، سؤالات مبرم دیگری مطرح می شود، مانند اینکه چه زمانی تمام بیت کوین استخراج می شود؟ علاوه بر این، پس از وقوع این اتفاق برای ماینرهای بیت کوین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

چرا عرضه بیت کوین محدود است؟ 

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین

بیت کوین حداقل از چند جهت شبیه به طلا است. این یک شرط در کد منبع خود دارد که باید یک منبع محدود داشته باشد، به این معنی که بیت کوین و طلا هر دو منابع محدودی هستند. به همین دلیل، تنها 21 میلیون بیت کوین می تواند در گردش باشد. 

همچنین، مانند طلا، بیت‌کوین نیز نمی‌تواند به‌طور غیرعادی ایجاد شود. استخراج مقداری کار می خواهد. البته تفاوت این است که بیت کوین ها از طریق ابزارهای محاسباتی استخراج می شوند نه اینکه به صورت فیزیکی از زمین خارج شوند. 

استخراج بیت کوین نیازمند حل معادلات بسیار پیچیده ریاضی است. این معادلات رمزنگاری هستند، با یک رشته الفبایی، معروف به هش هدف، کلید حل هر مشکل را نگه می دارد. یک هش هدف با یک رشته صفر شروع می شود و سپس با حروف و اعداد تصادفی دنبال می شود، به عنوان مثال، 000000000000000006FCAq… 

استخراج بیت کوین به سخت افزار فوق العاده قدرتمندی نیاز دارد که به طور خاص برای یک بار استفاده طراحی شده است. استخراج‌کنندگان ASIC معادلات فوق‌الذکر را برای یافتن هش هدف پیوندی حل می‌کنند، و وقتی این کار را انجام می‌دهند، ماینر پاداش بلوک بیت‌کوین را دریافت می‌کند – اما بیشتر در مورد اینها و اهمیت آنها برای شبکه بیت‌کوین در یک لحظه. 

همه 21 میلیون بیت کوین قبلاً صادر شده است 

ماینرها هیچ بیت کوین جدیدی ایجاد نمی کنند، حتی اگر به نظر می رسد که این کار را می کنند. در حقیقت، ساتوشی ناکاموتو هنگام راه‌اندازی بیت‌کوین در ژانویه 2009، تمامی 21 میلیون بیت‌کوین را صادر کرد. 

نقش واقعی یک ماینر ایمن سازی شبکه و پردازش تراکنش های بیت کوین است. هر 10 دقیقه یک ماینر موفق با حل یک معمای رمزنگاری یک بلوک جدید را کشف می کند و اجازه دارد آن را به بلاک چین بیت کوین اضافه کند. 

بلاک ها به عنوان دفتر کل عمل می کنند و پر از تراکنش های بیت کوین هستند که منتظر پردازش هستند. برای این سرویس، ماینرها به صورت خودکار به صورت بیت کوین تازه و کارمزد تراکنش پرداخت می کنند. 

چه زمانی تمام بیت کوین ها استخراج می شوند؟ 

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین

در اعلامیه انتشار بیت کوین V.0.1، ساتوشی ناکاموتو یک پیشنهاد یک جانبه به هر کسی که مایل به انجام توافق خود برای توزیع آنها بود ارائه کرد. تا زمانی که ماینرها برای کمک به امنیت شبکه و پردازش تراکنش های بیت کوین قوانین بیت کوین را رعایت کنند، در قالب بیت کوین و کارمزد تراکنش ها پاداش می گیرند. 

وایت پیپر بیت کوین نرخی را که به ماینرها برای کارشان بیت کوین تعلق می گیرد، تعیین می کند و بیان می کند که تا زمانی که تمام بیت کوین ها استخراج شوند، نرخ مذکور هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. به این نتیجه رسید که وقتی عرضه بیت کوین تمام شد، سیستم پاداش می تواند با کارمزد تراکنش جایگزین شود. 

زمانی که بیت کوین راه اندازی شد، ماینرها به ازای هر بلوک تازه کشف شده، 50 بیت کوین پاداش دریافت کردند. این مقدار در سال 2012 به 25 بیت کوین و دوباره در سال 2016 به 12.5 بیت کوین کاهش یافت. 

از سال 2021، ماینرها برای هر بلوک جدید 6.25 بیت کوین به دست می آورند. با این حال، در سال 2024، پاداش استخراج بیت کوین به 3.125 بیت کوین در هر بلوک استخراج شده کاهش می یابد. با این نرخ – با کاهش پاداش بلاک بیت کوین بعد از هر 210000 بلاک – آخرین بیت کوین تا حدود سال 2140 استخراج نخواهد شد. 

با این حال، ویژگی‌های عجیب شبکه بیت‌کوین و نحوه گردآوری اعداد به این معنی است که، به طرز عجیبی، بیت کوین احتمالاً هرگز به عدد دور خوب یعنی دقیقاً ۲۱ میلیون نخواهد رسید. وقتی بیت کوین به 21 میلیون رسید، احتمالاً چند اعشار کمتر از عدد دقیق خواهد بود. 

پس از استخراج هر 21 بیت کوین چه اتفاقی برای ماینرها خواهد افتاد؟ 

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین

عرضه محدود 21 میلیون بیت کوین، همراه با اتکای شبکه به ماینرها برای عملکرد، بیشتر کاربران و علاقه مندان بیت کوین را نگران کرده است. این عمدتا به این دلیل است که انگیزه اصلی ماینرها برای عملکرد به عنوان گره های تأیید کننده، پاداش بیت کوین است. 

ساتوشی قبلاً در انتشار اطلاعیه بیت کوین راه حلی برای مشکل ارائه کرده است. همانطور که گفته شد، هنگامی که عرضه بیت کوین تمام شود، سیستم پاداش فقط از کارمزد تراکنش استفاده می کند. در حال حاضر، ماینرهای بیت کوین علاوه بر هر پاداش استخراج بلاک بیت کوین، کارمزد تراکنش دریافت می کنند که به محبوبیت بیت کوین کمک می کند. همچنین به حفظ امنیت شبکه بیت کوین کمک می کند. 

بنابراین، تا زمانی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا نکند (که بسیاری انتظار دارند به دلیل افزایش کمیاب بیت کوین تازه استخراج شده اتفاق بیفتد)، ارزش پولی پاداش بلاک بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. 

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین

حتی زمانی که عرضه بیت کوین محدود است، استخراج کنندگان همچنان انگیزه خواهند داشت تا مدت ها پس از پایان عرضه، به پشتیبانی از شبکه ادامه دهند. ماینرها در حال حاضر پاداش هایی را به صورت کارمزد تراکنش و همچنین بیت کوین جمع آوری می کنند. 

در حال حاضر، کارمزد تراکنش تنها حدود 6 درصد از درآمد یک ماینر را تشکیل می دهد. با این حال، انتظار می رود بازده کارمزد تراکنش قبل از اینکه شبکه بیت کوین به حد عرضه خود برسد، به طور تصاعدی افزایش یابد. 

انگیزه ماینر برای حمایت از شبکه به احتمال زیاد قبل از استخراج آخرین بیت کوین به آهستگی به سمت هزینه های تراکنش تغییر می کند. 

وقتی همه 21 میلیون بیت کوین استخراج شود چه اتفاقی می افتد؟ 

متأسفانه، سال 2140 برای بسیاری از ما در آینده بسیار دور است، بنابراین ما هرگز نمی دانیم با استخراج آخرین بیت کوین چه اتفاقی می افتد. با این حال، با توجه به جامعه فعال و پرشور بیت‌کوین، تصور می‌کنید جایگزینی قوی در حال حاضر وجود داشته باشد، به احتمال زیاد به شکل یک فرآیند کارمزد تراکنش اصلاح‌شده مانند بالا. 

در حال حاضر، نگرانی در مورد زمان بندی آخرین پاداش بلاک بیت کوین بیهوده است. احتمالاً تغییراتی در بیت‌کوین، شبکه بیت‌کوین، و در واقع، دنیای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال قبل از آن زمان وجود خواهد داشت، بنابراین نتیجه واقعی واقعاً حدس هر کسی است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *