0

بزرگترین کلاهبردار ارزهای دیجیتال اعتراف کرد

بزرگترین کلاهبردار ارزهای دیجیتال
بازدید 656

یکی از بنیانگذاران کلاهبرداری رمزارزی وان کوین (OneCoin) به گناه خود اعتراف کرد. در این پست به بررسی اعتراف بزرگترین کلاهبردار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

بزرگترین کلاهبردار ارزهای دیجیتال

کارل سباستین گرین‌وود (Karl Sebastian Greenwood)، یکی از بنیان‌گذاران پروژه رمزارز جعلی وان کوین به اتهامات متعددی که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) مطرح شده است، اعتراف کرده و ممکن است به حداکثر ۶۰ سال زندان محکوم شود. طبق گزارش‌ها، اتهامات گرین‌وود عبارتند از: کلاهبرداری، توطئه کلاهبرداری و توطئه پولشویی که هر کدام از آنها، حداکثر ۲۰ سال حبس را به همراه دارد.
دادستان ایالات متحده می‌گوید که گرین‌وود «یکی از بزرگترین طرح‌های کلاهبرداری بین‌المللی انجام‌شده» را اجرا می‌کرد و مدعی شده که او وان‌ کوین را «قاتل بیت ‌کوین» معرفی می‌کرد، در حالی که آن توکن «کاملاً بی‌ارزش بود.»
وان کوین یک شرکت بلغاری بود که توسط گرین‌وود به همراه روجا ایگناتوا (Ruja Ignatova)، معروف به ملکه کریپتو، تأسیس شد و ارز دیجیتالی به همین نام را به بازار عرضه کرد. به گفته مقامات، این پروژه هم یک طرح هرمی و هم یک طرح پونزی بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانستند دیگران را به این طرح جذب کنند و سرمایه‌گذاران جدید با پول سرمایه‌گذاران قبلی دستمزد دریافت می‌کردند.
تخمین زده می‌شود که در پروژه وان کوین، بیش از ۴ میلیارد دلار از سه میلیون نفر کلاهبرداری شده است. در این میان، ایگناتوا نیز در ماه ژوئن به دلیل نقش خود در این طرح در فهرست ۱۰ فرد تحت تعقیب اداره تحقیقات فدرال (FBI) قرار گرفت. اعلام شده به هر کسی که اطلاعاتی منجر به دستگیری او ارائه نماید، ۱۰۰ هزار دلار پاداش تعلق خواهد گرفت.

cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *