0

اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ 4 روش برای مدیریت ریسک هنگام معامله با اهرم

اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال
بازدید 415

اهرم یک سکه دو رو است. یاد بگیرید که چگونه با اهرم مسئولانه معامله کنید. اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال را در ادامه بررسی کرده ایم.

اهرم یک راه سریع برای کسب درآمد بیشتر در هنگام معامله است. با آن می توانید سود معاملاتی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. البته جالب به نظر می رسد. با این حال، این یک شمشیر دو لبه است که نه تنها سودمند است، بلکه باعث ایجاد کابوس برای بسیاری از معامله‌گران مبتدی کریپتو در صورت عدم مدیریت صحیح می‌شود. به همین دلیل، شما باید بدانید که اهرم چیست، چگونه کار می کند و چگونه ریسک خود را هنگام استفاده از آن مدیریت کنید. 

اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ 

لوریج به شما این امکان را می دهد که نسبت به مبلغی که برای باز کردن معامله سپرده گذاری می کنید، در معرض دید بیشتری از بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرید. بیشتر شبیه استفاده از وجوه قرض گرفته شده برای باز کردن معاملات است در حالی که تنها کسری از ارزش کامل معامله را فراهم می کند. 

معامله گران و سرمایه گذاران از آن برای افزایش مقداری که در کیف پول خود دارند استفاده می کنند تا سرمایه بیشتری برای معامله داشته باشند. اهرم توسط کارگزار یا صرافی مورد استفاده شما ارائه می شود و میزان اهرم قابل استفاده برای معاملات از یک صرافی و ابزار معاملاتی دیگر متفاوت است. 

معامله با اهرم کریپتو چگونه کار می کند؟ 

اهرم معمولاً در نسبت ها نشان داده می شود. صرافی ها معمولاً گزینه های اهرمی را بین 1:1 تا 1:500 و حتی بالاتر ارائه می دهند. استفاده از اهرم 1:100 به این معنی است که می توانید معامله ای را 100 برابر (100 برابر) بالاتر از مارجین اولیه خود انجام دهید. نسبت اهرمی برای یک موقعیت با مقایسه کل قرار گرفتن در معرض بازار با سپرده شما، که به عنوان مارجین نیز شناخته می شود، تعیین می شود. 

بنابراین فرض کنید که یک موقعیت خرید در BTCUSDT با 100 دلار باز کرده اید. اگر قیمت 5 درصد افزایش یابد، سود شما نیز 5 درصد افزایش می یابد، یعنی 105 دلار خواهید داشت. اگر از اهرم 10 برابری استفاده کنید، موقعیت شما در ده ضرب می شود. بنابراین اگر 5 درصد افزایش داشته باشید، نتیجه در ده ضرب می شود (اهرم)، یعنی به جای 5 درصدی که بدون اهرم داشتید، 50 درصد سود خواهید داشت. 

از طرف دیگر، اگر معامله با شما 5 درصد پیش برود، 50 درصد از آن موقعیت را نیز از دست خواهید داد و اگر 10 درصد بر علیه شما باشد، موقعیت شما منحل می شود و پول خود را از دست خواهید داد. 

اجازه دهید آن را به شکل دیگری توضیح دهیم. اگر 1000 دلار در کیف پول خود دارید و می خواهید موقعیتی را در DOGE/USD به ارزش 10000 دلار وارد کنید، می توانید آن را 10 برابر کنید، به این معنی که مارجین شما در 10 ضرب می شود. اما اگر کمتر از 1000 دلار دارید، مثلاً 500 دلار، شما همچنین می تواند اهرم شما را تا 20 برابر افزایش دهد و همچنان می توانید به موقعیت 10000 دلاری وارد شوید. 

درست مانند مثال اول، معامله با اهرم بیشتر به این معنی است که ضررهای احتمالی شما افزایش می یابد و اگر معامله بر خلاف شما پیش برود، خیلی بیشتر از آنچه که بدون اهرم ضرر می کردید، ضرر خواهید کرد. 

راه هایی برای مدیریت ریسک هنگام استفاده از اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال

اکنون که می دانید اهرم چگونه کار می کند، لازم است هنگام استفاده از آن، ریسک خود را مدیریت کنید. در زیر راه هایی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید: 

  1.  ریسک خود را در هر معامله تعیین کنید 

قبل از تصمیم گیری در مورد میزان اهرمی که قصد استفاده از آن را دارید، ابتدا باید درصد سرمایه خود را که قصد دارید در هر معامله ریسک کنید، تعیین کنید. توصیه رایج بسیاری از معامله گران خبره این است که بیش از 3-5٪ از سرمایه تجاری در هر معامله را ریسک نکنید، مهم نیست چقدر امیدوار کننده به نظر می رسد. این به این دلیل است که هیچ معامله ای نتیجه مطمئنی ندارد و اهرم بیش از حد موجودی کیف پول شما را در معرض خطر بالایی قرار می دهد اگر معامله به طور مداوم بر خلاف پیش بینی شما باشد. 

  1. از اهداف Stop Loss و Take Profit استفاده کنید 

دستورهای توقف ضرر و برنده سود انواعی از سفارشات بازار هستند که به معامله گران کمک می کنند تا مبلغی را که در هر موقعیت معاملاتی به دست می آورند یا ضرر می کنند را کنترل کنند. زمانی که قیمت به نقطه خاصی که از قبل تعیین کرده اید می رسد، استاپ ضرر به محدود کردن ضرر شما کمک می کند، در حالی که وقتی قیمت به یک نقطه خاص می رسد، سود برداشت سود شما را تضمین می کند. 

اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال

دستورهای توقف ضرر و سود به شما کمک می کند تا کنترل خود را حفظ کنید، صرف نظر از اینکه شرایط بازار چقدر بد است یا از اهرم بالایی که استفاده می کنید. به موردی فکر کنید که در آن نسبت ریسک به پاداش دارید. بدون توجه به اینکه چقدر از اهرم استفاده می کنید، در هر معامله 2 درصد از حساب خود را به خطر می اندازید. استفاده از استاپ ضرر که معامله را در زمانی که بازار با 2 درصد مخالفت می کند متوقف می کند، شما را در بازی نگه می دارد زیرا ضرر همچنان طبق برنامه پیش می رود. اگر از استاپ ضرر استفاده نکنید، یک معامله بد می تواند باعث از دست دادن پول زیادی شود. 

  1. یک حساب جداگانه نگه دارید 

بازار کریپتو غیرقابل پیش بینی است. حتی با بهترین تجزیه و تحلیل، قیمت بازار همچنان می تواند برخلاف پیش بینی های شما باشد. بنابراین، شما همیشه نمی توانید دقیق باشید، بنابراین استفاده از تمام مبالغی که در حساب خود دارید خطرناک است. انجام این کار می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد زیرا نمی خواهید کل مجموعه خود را از دست بدهید. به همین دلیل، بهتر است با تخصیص مقدار مشخصی از سرمایه خود به آن، حساب جداگانه ای برای معاملات اهرمی نگه دارید. 

  1. سعی کنید از یک حساب شبیه سازی شده استفاده کنید 

شما نمی توانید میزان اهرمی را که استفاده می کنید کنترل کنید اگر نحوه عملکرد آن را درک نکنید. یکی از بهترین راه‌ها برای درک عملکرد آن، امتحان کردن آن در یک حساب کاربری شبیه‌سازی شده است، زیرا هیچ خطری در بر ندارد. 

معاملات کاغذی برای مدتی باعث می شود که ببینید اهرم چگونه کار می کند و با آن، می توانید بدانید که از چه مقدار اهرم استفاده می کنید. تجارت کاغذی یا حساب معاملاتی ساختگی به شما کمک می کند با یک حساب شبیه سازی شده به همان روشی که با یک حساب زنده معامله می کنید معامله کنید. 

اهرمی که استفاده می‌کنید بر سود و زیان شما تأثیر می‌گذارد، همان‌طور که در یک حساب کاربری زنده روی آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، می تواند به شما کمک کند که بدانید با چه میزان اهرمی راحت هستید یا حتی علاقه ای به استفاده از هیچ اهرمی ندارید. 

اهرم سود و زیان شما را افزایش می دهد 

اهرم می تواند به شما کمک کند در مدت زمان کوتاه تری نسبت به معامله گر متوسطی که اصلا از هیچ اهرمی استفاده نمی کند، سود بیشتری کسب کنید. در دستان یک معامله گر ماهر و آگاه به مدیریت ریسک، می تواند یک مزیت معقول باشد. همین امر بسیار مخاطره آمیز است و می تواند منجر به زیان های قابل توجه و حتی انحلال حساب برای معامله گران بی دقت شود. 

تاثیری که می تواند روی حساب شما داشته باشد فوق العاده است. برای این کار، لازم است زمان خود را صرف درک نحوه عملکرد آن کنید و اطمینان حاصل کنید که استفاده از آن همیشه با به کارگیری نکاتی که داده ایم کنترل می شود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *