0

هشدار ایلان ماسک در مورد افزایش نرخ بهره

افزایش نرخ بهره
بازدید 455

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، اعلام کرد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا رکود را تشدید خواهد کرد. ثروتمندترین مرد جهان و مدیر خودروهای برقی چنین چیزی را در توییتر خود منتشر کرد. 

افزایش نرخ بهره

در اوایل سال جاری، ماه اکتبر، ایلان ماسک پیش‌بینی کرد که رکود اقتصادی تا بهار 2024 ادامه خواهد داشت. در ماه اکتبر، حساب کاربری تسلا مالکان سیلیکون ولی از ایلان ماسک پرسید که فکر می‌کند رکود چقدر طول می‌کشد، و او پاسخ داد: “فقط حدس می‌زنم، اما احتمالا تا بهار 2024“.

به گفته اقتصاددانان، فدرال رزرو احتمالاً افزایش نهایی سال 2022 را در هفته آینده اعلام خواهد کرد. جروم پاول، رییس فدرال رزرو همچنین اشاره کرد که نرخ بهره معیار بانک مرکزی به احتمال زیاد در جلسه هفته آینده با روند آهسته تری افزایش خواهد یافت. با این حال، این که آیا افزایش نرخ 0.5 یا 0.75 درصد است، تردید وجود دارد. نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در 14 دسامبر اعلام خواهد شد.

فدرال رزرو ماه گذشته چهارمین افزایش متوالی 0.75 درصدی نرخ بهره را در ماه نوامبر در تلاش برای مهار تورم اعلام کرد.

نگاه اقتصاددانان به رکود

بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که رکود اقتصادی در سال 2023 در نتیجه افزایش نرخ مستمر و دلسرد کننده استقراض محتمل تر است. 42 اقتصاددان در پاسخ به نظرسنجی بلومبرگ تخمین می‌زنند که احتمال رکود اقتصادی در سال آینده به 60 درصد افزایش یافته است.

بین اکتبر و نوامبر، قیمت تمام شده کالاها فقط 0.1٪ افزایش یافته است، در حالی که قیمت گاز 6٪ کاهش یافته است. (قیمت مواد غذایی یک استثنا بود؛ این قیمت در ماه گذشته به دلیل قیمت بالای مرغ، تخم مرغ و سبزیجات 3.3 درصد افزایش یافت.)

در مقابل، هزینه خدمات بیشتر افزایش می یابد، 0.4٪، در درجه اول به دلیل قیمت بالاتر خدمات مالی. شاخص قیمت مصرف کننده، شناخته شده ترین شاخص تورم دولت ایالات متحده، منتشر خواهد شد. در آخرین گزارش CPI در ماه اکتبر که نشان دهنده تعدیل تورم بود، قیمت ها نسبت به سال گذشته 7.7 درصد افزایش داشت. این کمترین رقم مقایسه از ژانویه بود، علیرغم اینکه همچنان بالا بود.

منبع: کوین گیپ

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *