0

استخراج ارز دیجیتال با Apple M1 یا M2 Silicon

استخراج ارز دیجیتال با Apple M1 یا M2 Silicon
بازدید 518

اگر تا به حال درمورد استخراج ارز دیجیتال تحقیق کرده باشید، احتمالاً از گرانی آن آگاه هستید. خرید سخت افزار تخصصی برای استخراج ارز دیجیتال می‌تواند فوق العاده گران باشد و اغلب افراد را به کلی از فکر سرمایه گذاری دور می‌کند. اما می‌توانید با استفاده از رایانه فعلیتان برای استخراج هزینه ها را کاهش دهید. 

 آیا می‌توانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از دستگاه های مجهز به Apple M1 و M2 استخراج کنید؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد. 

 آیا می‌توانید ارز دیجیتال را با تراشه Apple M1 استخراج کنید؟ 

استخراج ارز دیجیتال با Apple M1 یا M2 Silicon

اولین تراشه سیلیکونی اپل، M1، در نوامبر 2020 عرضه شد. از آن زمان، سه مدل بعدی، M1 Pro، M1 Max و M1 Ultra روانه بازار شدند.  تعدادی از محصولات اپل اکنون توسط تراشه M1 پشتیبانی می‌شوند، از جمله MacBook Air 2020 و MacBook Pro 2020. آیا می‌توانید با چنین دستگاه هایی ارز دیجیتال استخراج کنید؟ 

 به طور خلاصه، ماینینگ ارز دیجیتال با مدل های مجهز به M1 امکان پذیر است. این خبر خوبی برای کسانی است که می‌خواهند بدون صرف صدها یا هزاران دلار برای سخت افزار جدید، به استخراج بپردازند. به هر حال، هزینه بر ترین بخش سرمایه گذاری استخراج ارز دیجیتال، راه اندازی آن است، زیرا ASIC و GPU بسیار گران هستند. 

 بنابراین، اگر نمی‌خواهید سخت افزار اضافی بخرید، استخراج با دستگاه سیلیکونی M1 می‌تواند گزینه ای مناسب باشد. با این حال، توجه داشته باشید استخراج ارز دیجیتال بسیار انرژی بر است. به این معنی که اگر استخراج ارز دیجیتال در حال انجام باشد، پردازنده مک شما قادر به انجام کارهای دیگری نخواهد بود. 

 این بدان معنی است که استفاده از دستگاه شما به طور معمول در حین اجرای عملیات استخراج امکان پذیر نخواهد بود. با توجه به اینکه ماینینگ اغلب به صورت 24 ساعته انجام می‌شود، باید دستگاه فعلی را به استخراج اختصاص بدهید و یک Mac دیگر برای انجام کارهای روزمره خریداری کنید. 

 اما سوال اینجاست که آیا استخراج ارز دیجیتال با استفاده از M1 Silicon سودآور است؟ 

 سودآوری استخراج با M1 

 برای پاسخ به این سوال، باید قدرت هش را که میتوان با تراشه M1 به دست آورد، تعیین کرد. متأسفانه تراشه M1 در مقایسه با سایر سخت افزارهای تخصصی استخراج قدرتمند نیست. دستگاه های تخصصی می‌توانند به قدرت هش بیش از 110TH/s دست یابند. اما تراشه M1 حداکثر در حدود 5MH/s است. البته این تفاوت بسیار زیاد است و مطمئناً بر میزان موفقیت سرمایه گذاری شما تأثیر خواهد داشت. 

 اما این بدان معنا نیست که استخراج ارز دیجیتال با تراشه M1 دور از ذهن است. ارزهای دیجیتال مختلف سطوح دشواری استخراج متفاوتی دارند. به عنوان مثال، استخراج بیت‌کوین بسیار رقابتی است، در حالی که استخراج سکه های کم ارزش برای کسانی که سخت افزار بسیار تخصصی ندارند، در دسترس تر است. 

 برای مثال اتریوم را در نظر بگیرید. در اوایل سال 2021، یک مهندس نرم افزار موفق شد اتر را با استفاده از تراشه M1 استخراج کند (زیرا این یک گزینه ماینینگ سازگار با GPU است). این خبر بزرگی برای صنعت ماینینگ بود و مردم را به این سوال واداشت که آیا دستگاه های مک، دستگاه مورد علاقه ماینرها خواهند بود یا خیر. اما استخراج ETH با استفاده از M1 چندان ساده نیست. 

 Yifan Gu، مهندس پیشگام این سرمایه گذاری، اظهار داشت که مکبوک او تنها می‌تواند اتریوم را با سرعت 2 MH/s استخراج کند، نرخ هش بسیار پایین که منجر به سود کمتر از 15 سنت در روز می‌شود. در یک سال، او تنها توانست با استخراج اتریوم با استفاده از تراشه M1 Silicon کمی بیش از 50 دلار درآمد داشته باشد. 

 تراشه M1 از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد است، اما این میزان موفقیت ماینینگ را نشان نمی‌دهد. راندمان انرژی بالا برابر با قدرت هش بالا نیست. 

 گو همچنین اشاره کرد که پیکربندی M1 خود با نرم افزار Ethminer چندان آسان نیست. برای انجام این کار، فرد نیاز به دانش کدنویسی در C++ دارد. اما اگر تا حدودی در کدنویسی ++C تجربه دارید، احتمالاً می‌توانید مراحل Gu را دنبال کنید. 

 اگر به دنبال کسب درآمدهای کلان از طریق استخراج ارز دیجیتال هستید، استفاده از تراشه M1 گزینه مناسبی نیست. همانطور که Gu در پست وبلاگ خود بیان کرد، استخراج اتریوم M1 می‌تواند “سودآور، اما با سود ناچیز” ایجاد کند. 

 اگر قصد استخراج بیت‌کوین را دارید، استفاده از تراشه M1 امکان پذیر نخواهد بود. به این دلیل است که استخراج بیت‌کوین اکنون تنها با استخراج کنندگان ASIC امکان پذیر است که دارای نرخ هش بسیار بالاتری نسبت به M1 هستند. استخراج بیت‌کوین از نظر تئوری با استفاده از GPU ها قابل انجام است، آنها دیگر گزینه ای برای ایجاد سود کافی نیستند. شما دیگر نمی‌توانید اتریوم را با استفاده از تراشه مجهز به Apple M1 استخراج کنید، زیرا استخراج اتریوم با M1 پس از ادغام اتریوم 2.0 غیرممکن است. 

استخراج ارز دیجیتال مطمئناً با M1 Silicon امکان پذیر است، اما سودآوری خیلی کمی دارد، شما تقریباً به طور کامل دستگاه مک خود را به عملیاتی خواهید سپرد که پاداش زیادی به همراه نخواهد داشت. درعوض، اگر می‌خواهید سود بالاتری کسب کنید، یک GPU با قیمت مناسب در نظر بگیرید. 

 آیا می‌توانید Crypto را با تراشه Apple M2 استخراج کنید؟ 

استخراج ارز دیجیتال با Apple M1 یا M2 Silicon

اولین نسخه تراشه سیلیکونی M2 اپل در ژوئن 2022 منتشر شد. متأسفانه، در زمان نگارش این مقاله، اطلاعات زیادی در مورد استخراج ارز دیجیتال با تراشه M2 وجود ندارد. 

 با این حال، تایید شده است که استخراج بیت‌کوین با تراشه M2 امکان پذیر نخواهد بود. تراشه M2 در مقایسه با سایر سخت افزارهای استخراج، خیلی قدرتمند نیست. نمی‌تواند با ماینرهای ASIC رقابت کند، به این معنی که استخراج موفقیت آمیز بیت‌کوین از طریق تراشه M2 برای شما بسیار دشوار یا تا حدودی غیرممکن است. 

 سودآوری M2 

 اگرچه M2 نسخه بهبودیافته M1 است، و با سرعت پردازش بسیار بالاتر، اما به هیچ وجه برای استخراج ارز دیجیتال طراحی نشده است و هنوز نرخ هش کافی برای کسب سود روزانه قابل توجه را ارائه نمی‌دهد. 

 در حال حاضر، هیچ رقم دقیقی در مورد اینکه استخراج ارز دیجیتال با M2 چقدر می‌تواند سودآور باشد، وجود ندارد. اما در هر صورت، به نظر می‌رسد که سود کلی چندان زیاد نخواهد بود. 

 به طور کلی، استخراج ارز دیجیتال با استفاده از تراشه های M1 و M2 ایده آل نیست. بنابراین، اگر کنجکاو هستید که از تراشه سیلیکون خود برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید، می‌توانید آن را امتحان کنید، اما توجه داشته باشید که این سرمایه گذاری برای کسانی که به دنبال ایجاد جریان درآمد کافی هستند مناسب نیست. اگر می‌خواهید از طریق استخراج ارز دیجیتال سود قابل توجهی به دست آورید، بهتر است از سخت افزارهای تخصصی مانند GPU و ASIC استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *