0

ارز دیجیتال چیا چیست؟ چگونه می توان استخراج ارز چیا را انجام داد؟

ارز دیجیتال چیا
بازدید 965

همان‌طور که می‌دانید، طی سال‌های گذشته ارز های دیجیتال به تیتر اخبار مهم دنیا تبدیل شده‌اند؛ از همین رو کمتر کسی پیدا می‌شود که در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت نداشته یا حداقل با اخبار مربوط به کریپتو کارنسی برخورد نکرده باشد.

رهبر اصلی ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین، اخیراً دچار نوسانات و سقوط شدیدی شده و تمامی ارز های دیجیتالی دیگر را تحت تأثیر حرکات قیمتی خود قرار داده است.

با این حال همه ما میدانیم که این فراز و نشیب‌ها، عضوی جدانشدنی از این صنعت هستند و نمی‌توان توقع داشت که بازار ارزهای دیجیتال همیشه روندی صعودی را تجربه کند.

از مواردی که در سال‌های اخیر توجهات بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دنیای کریپتو کارنسی را به خود جلب کرد، موضوع کمبود تراشه در دنیا بود.

درواقع با پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتالی و به خصوص استخراج بیت کوین، کاربران تمام دنیا با مسئله کمبود پردازنده‌های قوی برای استخراج ارزهای دیجیتال روبرو شدند. درواقع یکی از مشکلاتی که بیت کوین به همراه دارد، نیاز شدید آن به انرژی و پردازنده‌های قوی می‌باشد.

زمانی که همه سرمایه‌گذاران با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند، ارز دیجیتال چیا نتورک معرفی شد و به عنوان یک نیروی تازه نفس توانست برخی ایرادات بیت کوین را پوشش دهد.

 اصلی‌ترین ویژگی رمز ارز چیا، استفاده از هارد دیسک رایانهٔ شخصی و دیگر ابزارهای هوشمند به جای پردازنده قوی که مصرف انرژی بسیار بالایی دارند، می‌باشد. درواقع برای استخراج ارز چیا نیازی به مصرف انرژی بسیار بالا و هزینه های زیاد نیست و حتی تراکنش‌ها در این شبکه، با امنیتی بالاتر از بیت کوین صورت می‌گیرند.

از همین رو، ارز دیجیتال چیا یک رمز ارز سبز به حساب می‌آید؛ به این معنی که این ارز دوست دار طبیعت بوده و آسیبی به محیط ‌زیست وارد نمی‌کند.

بنابراین اگر علاقه‌مند به صنعت ارز های دیجیتال هستید، بهتر است با استخراج ارز چیا آشنایی داشته باشید، چرا که رمز ارز چیا، یک ارز دیجیتال آینده دار و هدفمند می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با رمز ارز چیا و کسب اطلاع در مورد تاریخچه آن، همراه ارزی لند باشید. 

معرفی ارز دیجیتال چیا (chia) 

رمز ارز چیا اولین بار در سوم ماه می سال 2021 در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شد؛ این ارز در ابتدا قیمتی برابر 1498 دلار داشت و پس از عرضه، روند نزولی به خود گرفت و به قیمت 560 دلار رسید.

پس از تجربه روند نزولی ناگهانی، چیا توانست به خوبی سقوط خود را جبران کند و روند صعودی خود را آغاز کند. بالاترین قیمتی که رمز ارز چیا در این مدت ثبت کرده است؛ قیمت 1614 دلار می‌باشد. 

البته نمی‌توان گفت که استخراج ارز چیا تا کنون برای سرمایه‌گذارانش، سودده بوده و باید در نظر گرفت که اوج قیمتی این ارز درواقع همان زمان ابتدایی لیست شدن آن بود؛ اما می‌توان گفت که استخراج ارز چیا یک سرمایه گذاری بلند مدت و سودده به حساب می‌آید. 

شبکه چیا در سال 2017 توسط برام کوهن (Bram Cohen)، برنامه نویس موفق، پایه‌گذاری و در سال 2021 راه اندازی شد. 

همان‌طور که می‌دانید، کسب سود و درآمدهای غیر فعال، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال و یکی از اهداف بوجود آمدن این ارز ها می‌باشد؛ اما نکته‌ای که نباید از یاد ببرید این است که هدف اصلی ارزهای دیجیتال، خدمت به بشریت از راه‌های مختلف است. 

به‌طور مثال رمز ارز اتریوم را در نظر بگیرید، این رمز ارز به عنوان یک کامپیوتر بزرگ شناخته شده است تا بتوانیم برنامه‌های مختلف بر روی آن مستقر کنیم.

همچنین رمز ارز بیت کوین برای کمک به صنعت پرداخت و انجام تراکنش‌های امن به روی کار آمده است. بنابراین وجود رمز ارز ها برای کمک به زندگی بهتر می‌باشد و البته که ارز دیجیتال چیا نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. 

ارز دیجیتال چیا نتورک (Chia Network) هم مانند رمز ارز بیت کوین، برای کمک به صنعت پرداخت به روی کار آمده است. تفاوت بین ارز چیا و بیت کوین در شبکه این دو ارز نهفته است.

بیت کوین برای تایید تراکنش‌های شبکه از روش اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و این موضوع مستلزم وجود ماینرهای سخت افزاری بسیار پرقدرت است، در مقابل شبکه مورد استفاده برای استخراج و تایید تراکنش‌های ارز چیا از روش اجماع اثبات فضا استفاده می‌کند و در پی همین موضوع کاربران با در اختیار گذاشتن فضای خالی سیستم و یا گوشی هوشمند خود در شبکه، پاداش دریافت می‌کنند؛ در نتیجه این فرآیند، می‌توان گفت که هدف اصلی برام کوهن برای استخراج ارز چیا، ایجاد شبکه پرداختی نقل و انتقالات مالی بین‌المللی و رفع مشکلاتی نظیر نیاز به دستگاه‌های پرهزینه و وابسته به انرژی بسیار زیاد که در شبکه بلاک چین بیت کوین شاهد آن هستیم، می‌باشد. 

ارز دیجیتال چیا چگونه کار می‌کند؟ 

این ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع ( PoST) یا اثبات فضا و اثبات زمان، استفاده می‌کند. اثبات فضا از فضای خالی هارددیسک استفاده می‌کند و یک تکنیک رمزنگاری است که در آن فارمرها یا استخراج کننده¬ها، مقداری از فضای بلااستفاده از هارددیسک خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند؛ از طرفی برای حفظ امنیت بلاک چین، این اثبات باید با اثبات زمان همراه باشد.

اثبات زمان به‌وسیلهٔ “تابع تأخیر قابل تأیید یا VDF” صورت می‌گیرد که به زمانی مشخص برای انجام محاسبات نیاز دارد و اساساً هرچه فضای هارد دیسک بیشتری داشته باشید، از شانس بیشتری نیز در شبکه برخوردار هستید. . نماد اختصاری ارز دیجیتال چیا، XCH است و نام ارز رمز از یک گیاه از خانوادهٔ نعنا گرفته شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، هدف از خلق ارز چیا، کمک به شبکه پرداخت بین‌المللی است و کاربردی بسیار مشابه با بیت کوین دارد، تفاوت این ارز با بیت کوین در عدم نیاز آن به استفاده بسیار زیاد از برق و انرژی می‌باشد.

در پی همین موضوع، ارز چیا در ابتدای کار این ارز با محبوبیت بسیاری مواجه شد و با بازاری با ارزش تقریبی ۲۳۴ میلیون دلار، رتبهٔ ۲۶۷ از نظر بزرگی بازار را از آن خود کرده است. 

از آنجایی که فضای هر بلوک در شبکهٔ بلاک چین چیا حدودا ۱۰۱ گیگابایت است؛ پیش از استخراج ارز چیا باید در نظر داشته باشید که ذخیره‌سازی حدود ۹۱ بلوک شبکهٔ بلاک چین چیا، مستلزم وجود حافظهٔ ۱۰ ترابایتی خواهد بود.

استخراج ارز چیا نسبت به استخراج بیت کوین، آسیبی به محیط‌زیست نمی‌زند و از همین رو با استخراج رمز ارز چیا می‌توانید به حفاظت از محیط‌زیست کمک کنید. به دلیل آنکه ارز چیا را یک ارز سبز می‌دانند و استخراج ارز دیجیتال چیا در مسیر حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌گیرد، معمولاً از واژه فارمینگ (زراعت) به جای واژه ماینینگ (استخراج) برای آن استفاده می‌شود. 

روش‌های مختلف استخراج ارز چیا به صورت می‌باشد؟ 

روش‌های مختلف استخراج ارز چیا به صورت می‌باشد؟ 
روش‌های مختلف استخراج ارز چیا به صورت می‌باشد؟ 

استخراج بیت کوین، با استفاده از دستگاه‌های سخت افزاری پر هزینه مانند ASIC صورت می‌گیرد که مصرف برق بسیاری را نیز در پی دارد اما شما برای استخراج رمز ارز چیا نیازی به این سخت‌افزارها نخواهید داشت و می‌توانید تنها با استفاده از هارد درایوهای ذخیره‌ای که دارید، بدون نیاز به مصرف بالای انرژی و ابزارهایی که به محیط‌زیست هم آسیب می‌رسانند، فارمینگ ارز چیا را به انجام برسانید. 

اگر شما نیز از علاقه‌مندان به استخراج رمز ارز چیا هستید، می‌توانید با استفاده از استخر استخراج اختصاصی چیا با نام Pool Chia به فارمینگ ارز چیا بپردازید.

اگرچه در کنار استخر اختصاصی چیا، استخرهایی نیز در حال فعالیت هستند که با دریافت کلید چیای شما، به شما این فرصت را می‌دهند تا در فرآیند استخراج ارز دیجیتال چیا سهیم باشید.

البته طبق بررسی کارشناسان تیم ارزی لند، بهره‌مندی از این استخرها با خطراتی همراه خواهد بود و از همین رو توصیه می‌شود از این راه برای استخراج رمز ارز چیا استفاده نشود. 

همچنین استخراج ارز چیا نتورک به دو روش امکان پذیر است. این دو روش عبارت‌اند از Plotting و Harvesting: 

فارمینگ ارز دیجیتال چیا به روش Plotting 

با استفاده از روش Plotting کاربران می‌توانند به شبکه چیا این موضوع را اثبات کنند که فضای کافی برای در اختیار گذاشتن شبکه دارند. 

فارمینگ ارز دیجیتال چیا به روش Harvesting 

طبق روش Harvesting که به آن برداشت نیز گفته می‌شود، به این صورت انجام می¬شود که سیستم استخراج ارز چیا در بین کاربران چالشی را اعلام می‌کند و در پی آن، ۳۲ کاربران اول با انجام چالش اعلام شده، فرصت ایجاد بلاک جدید و در نتیجه دریافت پاداش را خواهند داشت. 

از چه کیف پول‌هایی می‌توان برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال چیا استفاده کرد؟ 

برای ذخیره و معامله رمز ارز چیا شما نیاز به کیف پول دیجیتالی دارید، در ادامه همراه ارزی لند باشید تا هر یک از کیف پول‌هایی که می‌توانید در آن به معامله ارز چیا بپردازید را معرفی نماییم. 

  • کیف پول رسمی رمز ارز چیا (Chia Wallet) 

کیف پول رسمی برای استخراج ارز چیا که Chia Wallet نام دارد، استفاده از کیف پول رسمی رمز ارز چیا می‌تواند بهترین راه ذخیره‌سازی این رمز ارز به حساب بیاید. برای ذخیره‌سازی می‌توانید از کیف پول اختصاصی Chia Network نیز بر روی ویندوز، مک و لینوکس بهره‌مند شوید. 

  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) 

برای آنکه فرآیند ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتالی شما با امنیت بالایی انجام بگیرد، تیم ارزی لند به شما توصیه می‌کند که از کیف پول‌های سخت افزاری بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای نگهداری و استخراج ارز چیا از کیف پول سخت افزاری تروزر استفاده کنید. 

  • کیف پول غیرمتمرکز Nucle 

مورد سومی که ارزی لند برای ذخیره ارز دیجیتال چیا به شما پیشنهاد می‌دهد، استفاده از کیف پول غیرمتمرکز Nucle در وب‌سایت یا نسخه وب این کیف پول می‌باشد. 

سخن آخر درباره ارز چیا

همچنان که شاهد پیشرفت تکنولوژی و به خصوص فراگیر شدن استخراج و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال هستیم، کسب اطلاع و دانش کافی در این زمینه به یکی از ضرورات زندگی هر فرد تبدیل می‌شود.

به عنوان مثال، شما با داشتن اطلاعات کافی در مورد فارمینگ ارز دیجیتال چیا و چگونگی خرید و فروش این ارز، این فرصت را دارید تا بخشی از این جنبش حفاظت از محیط‌زیست شوید و به گسترش صنعت پرداخت ایمن‌تر، کمک کنید.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که وجود یک منبع معتبر و جامع که اطلاعات کاملی را در زمینه ارز های دیجیتال و آموزش‌های پیرامون صنعت بلاک چین ارائه دهد، می‌تواند به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران، در این مسیر کمک شایانی کند.

سایت تخصصی ارزی لند به عنوان یکی از معتبرترین مراجع بلاک چین و ارز های دیجیتال، با هدف ارائه اطلاعات کامل به علاقه‌مندان شکل گرفته است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به این صنعت هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم مطالب سایت ارزی لند را از دست ندهید. 

سؤالات متداول 

ارزش بازار ارز دیجیتال چیا چقدر است؟ 

ارز دیجیتال چیا یا XCH امروز به قیمت 80.51 دلار بوده و حجم معاملات 24 ساعته آن 9,769,074.94 دلار می‌باشد. 

چگونه می‌توان در ارز دیجیتال چیا سرمایه گذاری کرد؟ 

ساده‌ترین راه برای خرید چیا، خرید از صرافی ارزهای دیجیتال است. شما برای خرید این ارز، می‌توانید در صرافی‌های ایرانی یا خارجی اقدام به افتتاح حساب نمایید و با واردکردن آدرس ایمیل و مشخصات خود در سایت مربوطه، هویت خود را تایید کنید. پس از انجام مراحل، به مقدار مورد نظر خود هزینه‌ای را واریز کرده و می‌توانید ارز دیجیتال چیا را خریداری نمایید. 

فارمینگ یا زراعت ارز دیجیتال چیا به چه صورت امکان پذیر است؟ 

فارمینگ ارز دیجیتال چیا به شما امکان می‌دهد مقدار مشخصی از فضای دیسک استفاده نشده خود را به شبکه اختصاص دهید. از هارد دیسک برای انجام Plotting استفاده می‌شود و پس از تکمیل Plotting، کامپیوتر شما شروع به فارمینگ یا استخراج ارز می‌کند و نرم‌افزار تمام کارها را انجام می‌دهد و پاداش‌های شما را برای شما دریافت می‌کند. 

آیا سرمایه گذاری در رمز ارز چیا سودآور است؟ 

استخراج و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیا، سودده می‌باشد. اما باید در نظر داشته باشید که با سرمایه گذاری بلند مدت در این ارز سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری کوتاه مدت کسب خواهید کرد. 

چرا ارز دیجیتال چیا با افت قیمت همراه شد؟ 

این ارز رمزنگاری شده اندکی پس از عرضه در ماه مه، با رسیدن به قیمت 1600 دلار به اوج خود رسید، اما پس از آن، به پایین قیمت 200 دلار رسیده است. دلیل این اتفاق هم این است که استخراج ارز چیا برای کسب نتیجه مؤثرتر، به فضای ذخیره زیادی نیاز دارد. 

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *