0

احساسات در بازار ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ 

احساسات در بازار ارز دیجیتال
بازدید 457

آیا این احساس بازار واقعاً می تواند راه خوبی برای نگاه کردن به تجارت کریپتو باشد؟ احساسات در بازار ارز دیجیتال را بشناسید.

درک احساسات بازار کریپتو یک مزیت بزرگ برای شما به عنوان یک معامله گر است. این به شما کمک می کند نظرات و افکار اکثریت را در مورد بازار کریپتو جمع آوری کنید و با چنین اطلاعاتی می توانید از جهت گیری های بازار در حال تغییر استفاده کنید. 

با این حال، آیا می توان از آن احساسات بازار کریپتو برای انجام معاملات ارزهای دیجیتالی دقیق استفاده کرد؟ 

احساسات بازار چیست؟ 

هر معامله گر نظر و توضیحی در مورد شرایط مختلف بازار دارد. با این حال، صرف نظر از اعتقادات معامله ‌گر، بازار همچنان می ‌تواند در مسیری پیش ‌بینی نشده حرکت کند و معامله ‌گر پول خود را از دست بدهد. چرا اینطور است؟ احساسات تجاری یک فرد، یعنی یک معامله گر خرده فروشی برای حرکت بازار کافی نیست. معمولاً ترکیبی از همه دیدگاه ها و نظرات معاملاتی است و چنین احساس ترکیبی به عنوان احساسات بازار شناخته می شود. 

احساسات بازار نگرش و روحیه کلی و غالب سرمایه گذاران نسبت به بازار کریپتو است. این جمع بندی دیدگاه های بازار است. احساسات مثبت بازار نشانه یک بازار صعودی است، در حالی که یک بازار بدبینانه یک بازار نزولی است. ترکیبی از این دو باعث افزایش قیمت می شود و فرصت های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت را ایجاد می کند. 

احساسات بازار تحت تأثیر هر چیزی و همه چیز قرار می گیرد، بنابراین مهم است که هنگام انجام یک تحلیل احساساتی، تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد بازار کسب کنید. انجام تحلیل احساساتی بازار معمولاً شامل ترکیبی از شاخص ها و عوامل مختلف بازار است که در این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت. 

نمونه ای از تاثیر احساسات بر قیمت بازار، توییت های ایلان ماسک درباره Dogecoin در سال 2021 است که باعث افزایش قیمت Doge شد. توییت‌های او بسیاری از سرمایه ‌گذاران را به Dogecoin امیدوار کرد و در آن دوره، قیمت به‌ طور چشمگیری افزایش یافت. 

چگونه احساسات در بازار ارز دیجیتال را اندازه گیری کنیم 

هیچ راه خاصی برای اندازه گیری روحیه بازار و روانشناسی تجاری غالب معامله گران وجود ندارد زیرا عوامل مختلفی بر احساسات عمومی بازار تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، سقوط یا هک بزرگ صرافی کریپتو می‌ تواند باعث شود که معامله ‌گران و سرمایه ‌گذاران اعتماد خود را به بازار از دست بدهند و سرمایه ‌گذاری‌های خود را از صرافی‌های دیگر خارج کنند. چنین اتفاقی می تواند باعث ایجاد یک احساس نزولی غیرمنتظره شود. 

به جای تلاش برای یافتن راهی دقیق برای سنجش احساسات بازار. شما باید راهی برای شناخت دیدگاه ها، ایده ها و افکار افراد مختلف درگیر در بازار کریپتو پیدا کنید. برخی از مواردی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از: 

Crypto Hype 

تبلیغات کریپتو می تواند بر احساسات بازار نسبت به یک ارز دیجیتال خاص تأثیر بگذارد. چنین تبلیغاتی می‌تواند توسط یک اینفلوئنسر یا رهبر پروژه ارزهای دیجیتال ایجاد شود. گاهی اوقات ممکن است افزایش علاقه به یک نشانه باشد. مثال ایلان ماسک که قبلا ذکر کردیم، نمونه ای از تبلیغات بازار است. 

یکی از راه‌های اندازه‌ گیری تبلیغات پیرامون یک پروژه رمزنگاری، استفاده از Google Trends است. حجم بالای جستجو برای یک ارز دیجیتال خاص می ‌تواند نشان ‌دهنده نظر بسیاری از سرمایه ‌گذاران باشد. 

اخبار مرتبط با رمزارز 

شما باید از آخرین اخبار صنعت و اتفاقات بازار از پلتفرم ‌های خبری ارز دیجیتال مورد اعتماد مطلع شوید. یک رویداد بزرگ، مانند ممنوعیت کریپتو در کشوری با سرمایه ‌گذاران کریپتو زیاد یا شکست یک صرافی بزرگ کریپتو، می ‌تواند بر بازار تأثیر منفی بگذارد. 

اخبار مربوط به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک سیستم پرداخت در کشورهای بزرگ یا سرمایه‌ گذار بزرگی که سرمایه‌ گذاری هنگفتی روی ارزهای دیجیتال انتخاب می ‌کند، می‌تواند برای بازار مثبت باشد. 

صفحات رسانه های اجتماعی 

بررسی صفحات رسانه های اجتماعی برای دانستن اینکه اعضای جامعه پروژه در مورد آن چه فکر می کنند، راه خوبی برای سنجش احساسات پیرامون چنین پروژه ای است. تلگرام و دیسکورد به پلتفرم های محبوب بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران رمزارز تبدیل شده اند و برای جمع آوری اطلاعات نیز مفید خواهند بود. برخی دیگر از پلتفرم‌هایی که می‌توانید اطلاعات جمع ‌آوری کنید عبارتند از Twitter و Reddit. 

استفاده از شاخص‌های احساسات بازار رمزنگاری 

استفاده از شاخص‌ های احساسات نیز می ‌تواند به شما در جمع‌آوری اطلاعات احساسات بازار کمک کند. چالش اصلی این روش این است که بیشتر شاخص‌های احساس کریپتو مبتنی بر بیت کوین هستند. در نتیجه، ممکن است نتوانید از این روش برای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال استفاده کنید. 

2 شاخص احساسات بازار بیت کوین 

می‌توانید از ترکیبی از شاخص‌های مختلف احساسات بازار برای بررسی تمایلات صعودی یا نزولی در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید. به طور معمول، این شاخص ها اطلاعات را در قالب یک مقیاس نشان می دهند. بیایید دو شاخص را در نظر بگیریم که می توانید از آنها برای دریافت ایده ای از احساسات بازار بیت کوین استفاده کنید. 

1. شاخص ترس و طمع بیت کوین 

این شاخص سطح ترس و طمع بیت کوین را در مقیاس 0 تا 100 نشان می دهد. علاوه بر این، این اندیکاتور اطلاعات مختلفی مانند نوسانات بازار، حجم، رسانه های اجتماعی، روندها و تسلط را تجزیه و تحلیل می کند. 

این شاخص تلاش می کند ترس و طمع را در بازار سنجید. هنگامی که قیمت بیت کوین افزایش می یابد، سرمایه گذاران بیشتری از ترس از دست دادن آن می خواهند وارد شوند (FOMO). بنابراین، بسیاری در بازار حریص می شوند. برعکس، زمانی که قیمت بیت کوین شروع به کاهش می کند، سرمایه گذاران از ترس از دست دادن پول خود می خواهند از تجارت خارج شوند. 

خواندن صفر شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می دهد که بازار در حالت شدید ترس قرار دارد، در حالی که خواندن 100 نشان می دهد که بازار در حالت طمع شدید قرار دارد. 

2. شاخص گاو نر و خرس 

این شاخص مکالمات رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می کند تا نشان دهد که آنها چقدر صعودی یا نزولی هستند. قرائت 0 یک احساسات بسیار نزولی را نشان می دهد، در حالی که یک نشانه یک احساسات بسیار صعودی است. 

تجزیه و تحلیل داده های نرم افزار بر اساس 93 احساسات و موضوعات به دست آمده از Reddit، Twitter و Bitcointalk است و هر ساعت به روز می شود. 

اهمیت تحلیل احساسات بازار 

انجام یک تحلیل احساساتی به شما کمک می کند تا بفهمید قیمت احتمالا در کوتاه مدت چگونه حرکت خواهد کرد. وقتی با تحلیل تکنیکال و معیارهای معاملاتی بنیادی ترکیب شود، قانع‌ کننده ‌تر می‌شود. شناسایی روندهای بالقوه قیمت قبل از اینکه حتی در بازار اتفاق بیفتد، شما را در موقعیت بهتری برای استفاده حداکثری از اطلاعات قرار می دهد. 

انجام مداوم معاملاتی که از تجزیه و تحلیل بازار با احساسات عمومی بازار، شاخص های فنی و شاخص های بنیادی حاصل می شود، نتایج بهتری به شما می دهد. ترکیب تجزیه و تحلیل احساسات با معاملات خود نیز به شما کمک می کند با اطمینان و هدف بیشتر و احساسات کمتر معامله کنید. 

تحلیل احساسات کافی نیست 

شما نمی توانید برای انجام معاملات تنها بر تحلیل احساسات بازار تکیه کنید. برای موفقیت، باید تحلیل احساسات را با تحلیل تکنیکال و بنیادی ترکیب کنید. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که برخی رویدادهای مهم به طور قابل توجهی بر قیمت بازار تأثیر بگذارد. بنابراین، پیش بینی واکنش بازار در هر زمان دشوار است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *