0

آیا Coinbase کلاهبردار است؟ نه، اما اعتماد کردن به آن دشواراست. 

Coinbase کلاهبردار
بازدید 609

نمیتوان انکار کرد که Coinbase یک نام بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال است. این صرافی همیشه یکی از بزرگ‌ترین صرافی های ارزهای دیجیتال بوده است که در کنار سایر بازیگران بزرگ مانند Binance و Kraken قرار دارد. واضح است که Coinbase یک صرافی قانونی است که بسیاری از افراد سرمایه خود را به آن سپرده اند. اما این شرکت بزرگ به هیچ وجه کامل نیست و دلیل آن در این مقاله آمده است. آیا Coinbase کلاهبردار است؟

 چرا ممکن است Coinbase غیرقابل اعتماد باشد؟ 

Coinbase به عنوان یک پلتفرم معتبر شناخته می‌شود، اما در گذشته شاهد جنجال های زیادی بوده است که به شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری آن منجر شده است. 

 در آگوست 2022 Coinbase Global Inc. به دلیل ادعاهای متقلبانه و گمراه کننده در مورد نحوه عملکرد شرکت، مورد شکایت قرار گرفت. دو شاکی جداگانه از Coinbase به دلیل دست دادن سرمایه به دلیل تبلیغات فریبنده، شکایت کردند. دو شرکت مجزا که از Coinbase شکایت کردند، اظهار می‌کنند که مشتریانشان از شکست در ثبت برخی دارایی ها به عنوان اوراق بهادار متضرر شده‌اند. همچنین ادعا شد که Coinbase شرایط ورشکستگی خاصی را برای مشتریان خود فاش نکرده است که این موضوع نیز بر شاکیان تأثیر گذاشته است. 

 به همین دلیل در حال حاضر، Coinbase تحت بررسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دلیل فروش احتمالی اوراق بهادار ثبت نشده است. SEC در آگوست 2022 پس از طرح شکایت مدنی علیه این شرکت به اتهام ارائه برخی ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار، Coinbase را احضار کرد. گمان می‌رود که این پلتفرم به کاربران خود اجازه داد تا این دارایی های ثبت نشده را بدون اطلاع آنها معامله کنند. 

 توقف هشدارهای قیمت 

 علاوه بر این، ظاهراً Coinbase در طول سقوط بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، برخی از اعلان ها را بین فوریه تا ژوئن ۲۰۲۲ از کاربران خود مخفی کرده است. در این مدت، تقریباً همه ارزهای دیجیتال در بازار ضربه خوردند و سکه های بزرگی مانند بیت‌کوین و اتریوم بخش های زیادی از ارزش خود را از دست دادند. این خبر بدی برای صرافی ها بود، زیرا سرمایه گذاران وقتی متوجه می‌شوند که بازار در حال افول است، تمایل دارند به سرعت دارایی های دیجیتال را با پول نقد معاوضه کنند. 

 یک مقاله منتشر شده در آگوست 2022 بیان می‌کند که Joe Hovde، دانشمند داده، متوجه شد که دریافت ایمیل های مربوط به قیمت برخی ارزهای دیجیتال از  Coinbase را متوقف کرده است. قبل از این سقوط، Hovde ایمیل هایی از Coinbase درباره قیمت ها دریافت می‌کرد، اما این امر ناگهان در فوریه 2022 متوقف شد. تنها در ژوئن 2022 بود که Hovde دوباره شروع به دریافت اعلان های قیمت از Coinbase کرد. 

 Coinbase به Mother Jones گفت که اعلان های قیمت آن تنها به عنوان یک مجموعه آزمایشی برای کاربران خاصی ارسال می‌شود و کاربران تنها در ماه ژوئن شروع به دریافت اعلان های قیمت در مقیاس وسیع کردند. با این حال، این توقف در هشدارهای قیمت هنوز برای بسیاری مشکوک است. تصمیم Coinbase برای توقف اطلاع رسانی قیمت برای کاربرانش می‌تواند نقض قوانین حمایت از مصرف کننده باشد، اگرچه مشخص نیست که آیا این شرکت برای این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا خیر. این اتفاقات برخی را به این باور رساند که Coinbase از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

 فهرست عمومی گمراه کننده 

 در تابستان 2022، Coinbase دوباره مورد شکایت قرار گرفت، این بار توسط یک سهامدار. سهامدار مورد نظر به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار و سوء مدیریت از 9 مدیر مختلف Coinbase درخواست خسارت می‌کند. 

 Coinbase اولین صرافی ارز دیجیتالی شد که در آوریل 2021 در بازار سهام عمومی حاضر شد. با این حال، ادعا شده است که Coinbase در فرم ثبت فهرست خود به SEC اظهارات فریبنده ای کرده است. Coinbase یک برنامه رشد “flywheel” را تنظیم کرد. این برنامه با افزایش حجم پلتفرم مختل شد که به نوبه خود منجر به اختلال در خدمات شد. 

 از آنجایی که این پلتفرم مطابق گفته های Coinbase رشد نکرد، سرمایه گذاران تحت تاثیر منفی قرار گرفتند. این گمانه زنی ها مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن یا حتی کلاهبرداری Coinbase را تقویت کرد. 

 در این شکایت همچنین آمده است که Coinbase قوانین اوراق بهادار را در فهرست عمومی خود نقض کرده است. به شکایت های قبلی مربوط می‌شود که ادعا می‌کرد Coinbase قبل از اینکه به کاربران اجازه دهد تا دارایی ها را معامله کنند، آنها را به عنوان اوراق بهادار ثبت نکرده است و کلاهبرداری Coinbase زیاد است. 

 قیمت سهام Coinbase در طول سال 2022 ضربه بزرگی را متحمل شد و از حدود 200 دلار به ازای هر سهم در ماه مارس به تنها 67 دلار برای هر سهم در سپتامبر کاهش یافت. عوامل مختلفی در این سقوط نقش داشتند، از جمله سقوط رمزارز که در ماه می همان سال آغاز شد. 

 آیا Coinbase کلاهبرداری است؟ 

 نمیتوان انکار کرد که Coinbase یک پلتفرم امن است. با اینکه Coinbase کلاهبردار نیست، اما ضرر های قانونی مختلف آن به این شرکت شهرت مشکوکی داده است. زمان نشان خواهد داد که آیا Coinbase می‌تواند اعتماد سرمایه گذاران خود را دوباره به دست آورد و ارزش خود را در بازار سهام بازیابد یا خیر. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *