0

مقایسه Metamask با Phantom: بهترین کیف پول کدام است؟ 

مقایسه Metamask با Phantom
بازدید 541

آیا به دنبال یک کیف پول افزونه مرورگر برای مدیریت تراکنش های ارز دیجیتال خود هستید؟  مقایسه Metamask با Phantom را در ادامه بخوانید.

Metamask و Phantom دو مورد از محبوب ترین کیف پول های افزونه مرورگر در فضای رمزارز هستند. اگر در مورد اینکه از کدام یک باید استفاده کنید شک دارید، نگران نباشید. 

 بیایید این دو کیف پول را با هم مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید. ما ویژگی های اصلی این دو را با هم مقایسه می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم که کدام بهتر است. 

نمای کلی Metamask 

یکی از چیزهایی که باید در مورد کیف پول های افزونه مرورگر بدانید این است که آنها برای تعامل با بلاکچین های خاص ساخته شده اند. آنها بر خلاف کیف پول های سرد یا گرم معمولی دارای پشتیبانی زنجیره ای هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید بررسی کنیم که Metamask چگونه با Phantom متفاوت است. 

 Metamask در درجه اول یک کیف پول افزونه مرورگر است که برای تعامل با بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این کیف پول در طول سال ها بسیار محبوب شده است، به خصوص با ظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEX). 

 می‌توانید از آن برای خرید، فروش، مبادله، ارسال، دریافت و ذخیره توکن های مبتنی بر اتریوم استفاده کنید. همچنین برای تعامل با برنامه های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای خرید و فروش NFT در بلاکچین استفاده کرد. اگر در Metamask تازه کار هستید، بسیار مهم است که چیستی Metamask و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید. 

 نمای کلی Phantom 

از سوی دیگر، Phantom یک افزونه مرورگر مبتنی بر Solana است که برای تعامل با Solana DApps، قراردادهای هوشمند و توکن ها استفاده می‌شود. Phantom اساساً برای استفاده در Solana ایجاد شده است و فقط توکن های مبتنی بر Solana را پشتیبانی می‌کند. 

 می‌توانید با استفاده از مرورگرهای اصلی مانند کروم، فایرفاکس و Edge به کیف پول دسترسی پیدا کنید. Phantom یک برنامه تلفن همراه دارد که می‌توانید از آن برای دسترسی به خدمات افزونه مرورگر استفاده کنید. 

 همچنین می‌توانید کیف پول ها را همگام سازی کنید تا کاری که روی یکی انجام می‌دهید بر دیگری منعکس شود. 

 یک رابط کاربری ساده دارد که حتی افراد تازه کار می‌توانند برای تعامل با بلاکچین Solana از آن استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول را به هر وبسایتی که می‌خواهید با آن کار کنید متصل کنید. 

 مقایسه Metamask با Phantom : بلاکچین های پشتیبانی شده 

همانطور که قبلا ذکر شد، کیف پول های افزونه مرورگر برای تعامل با بلاکچین های خاص ایجاد می‌شوند. بنابراین، Phantom فقط با توکن ها، DApps، قراردادهای هوشمند و NFT‌ های ساخته شده بر روی بلاکچین سولانا سازگار است. این طبیعی است، زیرا تعداد کمی از کیف پول های افزونه مرورگر با بیش از یک بلاکچین کار می‌کنند. 

 Metamask هم برای تعامل و پشتیبانی از DApps، توکن ها، NFT ها و قراردادهای هوشمند ساخته شده بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. با این حال، این کیف پول اخیرا شروع به پشتیبانی از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) کرده و آن را علاوه بر توکن های ERC20 با توکن های BEP20 نیز سازگار می‌کند. 

 هنگام استفاده از Metamask می‌توانید بین بلاکچین های اتریوم و BSC به دلخواه خود جابه‌جا شوید. این قابلیت باعث می‌شود Metamask کیف پول بهتری از نظر بلاکچین های پشتیبانی شده باشد. 

مقایسه Metamask با Phantom: هزینه ها 

تا این مرحله، اتریوم و سولانا از نظر تراکنش ها و سایر کارمزدها قابل مقایسه نیستند. شبکه اتریوم به دلیل دریافت هزینه های گاز که گاهی حتی از کارمزد تراکنش های بیت‌کوین هم بیشتر است، بدنام است. 

 با این حال، با ادغام آینده اتریوم، که شبکه را به یک شبکه اثبات سهام تبدیل می‌کند، انتظار می‌رود هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

 BSC کارمزدهای کمتری نسبت به اتریوم دریافت می‌کند، اما کارمزدها همچنان بالاتر از آن چیزی است که سولانا دریافت می‌کند. بنابراین، استفاده از کیف پول Phantom همچنان ارزان تر از Metamask است. 

 Metamask در مقابل Phantom: کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی شده 

یکی از ویژگی های حیاتی که هر کیف پول گرم باید داشته باشد، قابلیت پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری است. زیرا کاربران ارزهای دیجیتال در مورد نیاز به استفاده از کیف پول های سخت افزاری آگاه هستند. 

 با مقایسه Metamask و Phantom در این زمینه، می‌بینیم که Metamask گزینه های بیشتری را ارائه می‌دهد. 

 Metamask از کیف پول های سخت افزاری Trezor، Ledger، Lattice، Keystone و AirGap Vault پشتیبانی می‌کند و مجموعه متنوع تری از کیف پول ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

 از طرف دیگر، Phantom تنها از Ledger، یک کیف پول سخت افزاری پیشرو و پیشگام، پشتیبانی می‌کند، این تنها یکی از مواردی است که Metamask از آن پشتیبانی می‌کند. 

 در زمینه پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری، Metamask با پنج کیف پول دربرابر یک به طور قاطع برنده می‌شود. 

 Metamask در مقابل Phantom: نحوه استفاده 

 اینکه چقدر استفاده از کیف پول آسان است بسیار مهم است زیرا بسیاری از کاربران جدید هستند و تجربه ندارند. از آنجایی که Phantom تنها از یک بلاکچین پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن بسیار ساده تر از Metamask است، که نیاز به جابجایی بین بلاکچین ها دارد. 

 علاوه بر این، دارای یک رابط کاربری ساده است که همه گزینه ها در یک صفحه قابل دسترسی هستند. گزینه ها شامل موجودی کیف پول، کلکسیون، مبادله، فعالیت های اخیر و تنظیمات است. 

 برای Metamask، باید پس از انتخاب بلاکچین مورد نظر خود، روی یک نوار کشویی کلیک کنید تا سایر گزینه های موجود را ببینید. این می‌تواند گیج کننده باشد، به خصوص برای افراد غیر فنی که برای اولین بار از کیف پول استفاده می‌کنند. از نظر سهولت استفاده، Phantom رقیبش را شکست می‌دهد. 

 Metamask در مقابل Phantom: امنیت 

امنیت مهمترین نکته در انتخاب کیف پول است. به این دلیل است که فضای رمزارز مملو از کلاهبردارانی است که به دنبال سرقت پول شما هستند. 

 هر دو کیف پول امنیت را جدی می‌گیرند و به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارند. این واضح است زیرا برای ایجاد کیف پول به اطلاعات شخصی نیاز نیست. 

 تنها چیزی که نیاز دارید یک رمز عبور است. بنابراین، هکرها نمی‌توانند اطلاعات شخصی شما را تا جایی که به کیف پول مربوط می‌شود سرقت کنند. در مورد دارایی های شما، از رمز عبور برای ایمن سازی کیف پول استفاده می‌شود تا هیچ کس دیگری نتواند به آن دسترسی داشته باشد. 

 با این حال، در صورتی که دستگاه حامل کیف پول را گم کنید یا به هر دلیلی نتوانید به آن دسترسی داشته باشید، هر دو کیف پول عبارات کلیدی بازیابی دارند که می‌توانید از آنها برای بازیابی کیف پول در دستگاه دیگری استفاده کنید. 

 این ویژگی نیز در صورت هک مفید است. پس از بازیابی کیف پول در دستگاه دیگر، می‌توانید به سرعت رمز عبور را تغییر دهید و کنترل را پس بگیرید. 

 تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد. Metamask مکانیزمی دارد که تضمین می‌کند عبارت کلیدی بازیابی ۱۲ کلمه‌ای را به طور ایمن کپی کرده و ذخیره کنید. برای تکمیل ساخت کیف پول خود، باید کلمات را به ترتیب مناسب دوباره وارد کنید. 

 در Phantom، می‌توانید این فرآیند را به تعویق بیندازید، که در صورت عدم ذخیره ایمن عبارت پشتیبان، کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد. هر دو کیف پول از نظر ویژگی های امنیتی مشابه هستند، این جزئیات کوچک Metamask را از Phantom جلوتر قرار می‌دهد.  

 Metamask در مقابل Phantom: تصمیم گیری 

 بنابراین، کدام کیف پول برای شما بهتر است؟ انتخاب تا حد زیادی به بلاکچین انتخابی شما بستگی دارد. اگر با اتریوم یا BSC سر و کار دارید، Metamask کیف پول بهتری است و Phantom برای بلاکچین Solana اینگونه است. 

 با این حال، اگر یک بلاکچین در ذهن ندارید و فقط به دنبال یک کیف پول مرورگر قابل اعتماد هستید، Metamask بهتر است. این کیف پول، ایمن تر است و کیف پول های سخت افزاری بیشتری را پشتیبانی می‌کند – علاوه بر این، از دو بلاکچین اصلی پشتیبانی می‌کند. اگر کارمزد اولویت شما باشد نه چیز دیگری، Phantom کارمزد کمتری دریافت می‌کند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *