0

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال: کدام یک برای شما مناسب تر است؟ 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال
بازدید 496

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال کدام می تواند سود خوبی را برای شما داشته باشد.

بسیاری از معامله ‌گران ارزهای دیجیتال جدید، از اصطلاحات «معامله‌ سازی» و «سرمایه ‌گذاری» به جای یکدیگر استفاده می ‌کنند، حتی اگر در معنا و رویکرد متفاوت باشند. با این حال، این دو فرآیند به سمت یک هدف هستند – سود. درک اینکه آنها چه هستند و تفاوت های آنها به شما کمک می کند یکی را انتخاب کنید که برای شما بهتر کار می کند. 

امروز، تفاوت بین تجارت کریپتو و سرمایه‌گذاری، نحوه عملکرد آن‌ها با استفاده از پارامترهای خاص و اینکه چگونه می‌توانید موردی را که برای شما مناسب ‌تر است را انتخاب کنید، توضیح خواهیم داد. 

سرمایه گذاری کریپتو چیست؟ 

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شامل خرید و نگهداری دارایی های رمزنگاری شده برای یک دوره معین است. سرمایه گذاران که به عنوان HODLers نیز شناخته می شوند، این کار را با این امید انجام می دهند که ارزش ارز دیجیتالی که در آن سرمایه گذاری می کنند در طول زمان افزایش یابد. 

سرمایه گذاری نیازمند انجام تحلیل هایی برای اندازه گیری احتمال افزایش ارزش یک سکه در آینده است. بنابراین، آنها به دنبال خرید کریپتو با قیمت پایین هستند و زمانی که به سطح مورد نظر افزایش یافت، آن را بفروشند. 

تجارت کریپتو چیست؟ 

تجارت رمزنگاری فرآیند خرید و فروش سکه های کریپتو در مدت کوتاهی برای کسب سود است. معامله گران می توانند موقعیت های باز از چند ثانیه تا چند ماه داشته باشند در حالی که بر بازه های زمانی مختلف معاملات تکیه می کنند. در نتیجه، آنها چندان نگران آینده سکه ای که معامله می کنند نیستند، زیرا آنها فقط یک روز یا چند هفته موقعیت دارند. 

معاملات به معامله گران اجازه می دهد تا با روندهای بازار پویاتر باشند، زیرا می توانند روندهای صعودی یا نزولی را معامله کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند انتخاب کنند که زمانی که یک سکه افزایش قیمت پیدا می کند، طولانی باشد و زمانی که قیمت سکه شروع به کاهش کرد، کوتاه باشد. 

تفاوت های عمده بین تجارت کریپتو و سرمایه گذاری 

اینها برخی از تفاوت های بین تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. 

بازه‌ های زمانی  

معامله گران ارزهای دیجیتال اغلب بر روی حرکت قیمت در بازه های زمانی کوتاه مدت تمرکز می کنند. بازه‌ های زمانی از ثانیه تا دقیقه (استراتژی‌های اسکالپینگ)، ساعت ‌ها (استراتژی‌های معاملاتی روزانه)، روزها و هفته ‌ها (تعداد نوسانی و استراتژی‌های معاملاتی بلندمدت) متغیر است. 

از سوی دیگر، سرمایه ‌گذاران کریپتو نگران بازه ‌های زمانی کوتاه‌ مدت نیستند، بلکه بر ارزش بلند مدت یک ارز دیجیتال تمرکز می‌ کنند. برای مثال، یک سرمایه ‌گذار ارز دیجیتال می ‌تواند یک دارایی ارز دیجیتال، مثلاً کاردانو، بخرد و آن را تا زمانی که می ‌خواهد نگه دارد. سپس، سرمایه ‌گذار می‌ تواند زمانی که سود مورد نظر حاصل شد، فروش دارایی را انتخاب کند. فرآیند نگهداری توکن رمزنگاری می تواند سال ها طول بکشد. 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال: تجزیه و تحلیل تجارت

معامله گران کریپتو اغلب روی استفاده از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی جهت قیمت تمرکز می کنند. این تحلیل شامل استفاده از ابزارها و شاخص های فنی برای تجزیه و تحلیل و اجرای معاملات است. این شاخص ها شامل شاخص قدرت نسبی، باندهای بولینگر و میانگین متحرک هستند. 

سرمایه گذاران همچنین از تحلیل تکنیکال و اکشن قیمت برای تجزیه و تحلیل قیمت ها استفاده می کنند، اما بیشتر بر تحلیل بنیادی بازار تمرکز می کنند. از این رو، سرمایه ‌گذاران رمزارز، معیارهایی مانند معیارهای روی زنجیره، معیارهای پروژه و معیارهای مالی را برای پیش‌ بینی اینکه یک توکن رمزنگاری در آینده پیش از سرمایه ‌گذاری روی آن احتمالاً عملکرد خوبی خواهد داشت، اتخاذ می‌کنند. 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال: فرکانس تجارت 

یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه بین معاملات ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری، تعداد دفعات انجام معاملات است. معامله گران کریپتو می توانند صدها معامله را در یک سال انجام دهند. آنها معمولاً فرکانس معاملاتی بالاتری دارند زیرا می خواهند از فرصت های بازار زیادی بهره مند شوند. به دلیل معاملات مکرر، آنها اغلب در مدت کوتاهی سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاران دارند. با این حال، تجارت اغلب آنها را در معرض خطرات بیشتری قرار می دهد. 

از سوی دیگر، سرمایه گذاران کریپتو فرکانس معاملاتی کمتری دارند. فرکانس معاملات برای سرمایه گذاران تا حد زیادی به این بستگی دارد که آنها هر چند وقت یکبار کریپتوهای جدیدی را برای سرمایه گذاری پیدا می کنند یا قیمت های جدیدی را که می خواهند ارز دیجیتال خریداری کنند، دریافت می کنند. به جای اینکه اغلب وارد بازار شوند و از آن خارج شوند، می توانند یک دارایی را برای مدت طولانی با امید به دست آوردن سود قابل توجه با گذشت زمان نگه دارند. 

هزینه 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال

برخی از هزینه ها به تجارت کریپتو در صرافی های رمزنگاری وابسته است. بسیاری از پلتفرم ها برای تجارت سکه، برداشت و واریز وجوه و سایر خدمات هزینه دریافت می کنند. معامله گران کریپتو به دلیل انجام معاملات و فعالیت مداوم، تمایل به پرداخت هزینه مبادله بیشتری دارند. 

برعکس، سرمایه گذاران کریپتو به اندازه معامله گران کریپتو پول نمی پردازند زیرا آنها فقط هر چند وقت یکبار معاملات را انجام می دهند. آنها همچنین به اندازه معامله گران از خرید خارج نمی شوند. 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال: خطرات 

تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده هر دو خطرناک هستند. بنابراین، تنها زمانی باید معامله یا سرمایه گذاری کنید که میزان ریسکی را که می توانید تحمل کنید، درک کنید – هر چه ریسک بیشتر باشد، احتمال سود و زیان بیشتر بیشتر می شود. بنابراین، از آنجایی که معامله‌ گران کریپتو بیشتر معامله می‌ کنند، در معرض خطرات کوتاه ‌مدت بیشتری قرار دارند که ناشی از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال است. 

در مقابل، سرمایه ‌گذاران کریپتو کمتر در معرض چنین ریسک ‌های کوتاه ‌مدتی قرار می ‌گیرند، زیرا برای مدت طولانی خرید می‌کنند و نگه می‌ دارند. 

بازارهای صعودی و نزولی 

معامله گران می توانند با سود بردن از هر دو روند نزولی و صعودی از نوسانات قیمت در بازار استفاده کنند. برای مثال، زمانی که فکر می‌ کنید قیمت کریپتو افزایش می‌یابد، ممکن است موقعیت خرید داشته باشید یا زمانی که قیمت همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد، یک موقعیت کوتاه داشته باشید. بنابراین، می توانید از هر دو جهت بازار سود کسب کنید. 

از سوی دیگر، HODLers از کاهش قیمت سودی نمی برند. آنها ممکن است نگران از دست دادن آن باشند، به خصوص اگر سکه ای که روی آن سرمایه گذاری کرده اند به شدت کاهش یابد. در طول این رکود، سرمایه گذاران مطمئن نیستند که نگه دارند یا بفروشند. چنین لحظاتی می‌تواند باعث شود برخی سرمایه‌ گذاران تصمیمی وحشتناک بگیرند که ممکن است منجر به ضرر شود. 

مزایای تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال 

معامله گران و سرمایه گذاران در حوزه کریپتو دسترسی آسان و دائمی به بازار کریپتو دارند. برخلاف اکثر بازارهای مالی، ارز دیجیتال همیشه 24 ساعته در دسترس است و به آنها امکان می دهد در هر زمان معامله کنند. 

معامله ‌گران و سرمایه‌ گذاران کریپتو از این فرصت بهره می ‌برند که به راحتی سکه‌های کریپتو را همانطور که می ‌خواهند از طریق صرافی‌های رمزنگاری بخرند و بفروشند. تراکنش ها نیز آسان هستند زیرا عمدتاً توسط مقامات مرکزی مانند بانک ها تنظیم نمی شوند. علاوه بر این، پلتفرم‌های آنلاین مختلف مانند بایننس به معامله ‌گران و سرمایه‌ گذاران رمزارز اجازه می ‌دهند تا سکه‌ های کریپتو را با چند کلیک بخرند و بفروشند. 

معایب تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده بسیاری از کلاهبرداران آنلاین را به خود جذب کرده اند، بنابراین لازم است هنگام درگیر شدن با آنها مراقب باشید. معامله گران و سرمایه گذاران کاملاً ایمن نیستند، زیرا کیف پول ها و صرافی های کریپتو می توانند توسط عوامل مخرب هک شوند و منجر به از دست رفتن سرمایه شوند. مسائل مربوط به مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در مناطق مختلف جهان نیز کمکی به این موضوع نمی کند. 

سرمایه‌ گذارانی که توکن‌های خود را آفلاین نگه می ‌دارند، در صورت خراب شدن یا دزدیده شدن هارد دیسک‌ها و فایل‌های کیف پول، حساب‌ها و پول خود را از دست می‌دهند. اگر این اتفاق بیفتد، بازیابی وجوه دزدیده شده یا گم شده تقریبا غیرممکن خواهد بود. 

در نهایت، بازار کریپتو، مانند سایر بازارهای مالی، غیرقابل پیش بینی است و حتی پس از تجزیه و تحلیل کامل، معامله گران و سرمایه گذاران ممکن است همچنان پول خود را از دست بدهند. 

آیا تجارت یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای شما مناسب تر است؟ 

درک تفاوت های بین تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده این امکان را به شما می دهد که با این سوال روبرو شوید که کدام یک برای شما مناسب تر است. پیشنهاد می کنیم در انتخاب خود سوالات زیر را بپرسید. 

چقدر در تجارت مهارت دارید؟ 

تسلط بر تجارت و انجام تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به زمان نیاز دارد. بنابراین، اگر در استفاده از ابزارهای فنی تجربه ندارید، ممکن است به راحتی دارایی خود را از بین ببرید. از سوی دیگر، سرمایه گذاری منفعل تر، ساده تر و قابل درک تر است. علاوه بر این، سرمایه‌ گذاران اغلب تحلیل‌ های کوتاه‌ مدت کمتری انجام می ‌دهند، زیرا تنها امیدوارند قیمت پس از خرید دارایی افزایش یابد. 

مقایسه سرمایه گذاری با ترید ارزهای دیجیتال

چگونه می توانید ریسک را مدیریت کنید؟ 

تجارت و سرمایه گذاری هر دو پر ریسک هستند. با این حال، معامله‌گران تمایل دارند ریسک‌های بیشتری را بپذیرند، زیرا بیشتر معامله می‌کنند و از اهرم برای افزایش پتانسیل سود خود استفاده می‌کنند. معامله گران متاثر از نوسانات کوتاه مدت بازار و نوسانات قیمتی هستند که در صورت عدم اجرای استراتژی های مدیریت ریسک می تواند باعث زیان قابل توجهی در معاملات شود. 

HODLers تا حد زیادی از نوسانات کوتاه مدت مصون هستند. به همین دلیل، ما معاملات را به عنوان متضمن ریسک بیشتر از روش خرید و نگهداری دسته بندی می کنیم. 

چقدر زمان برای معامله دارید؟ 

تجارت، تا حدی، از شما می خواهد که فعالانه در بسیاری از اتفاقات بازار مشارکت داشته باشید و اقدامات قیمت را پیگیری کنید. برعکس، سرمایه گذاری منفعل تر است و نیاز به مشارکت کمتری با فعالیت های روزانه بازار دارد. بنابراین، سرمایه گذاران زمان دارند تا بر سایر بخش های زندگی خود تمرکز کنند. 

هدف تجاری شما چیست؟ 

چقدر سریع قصد دارید سود را تضمین کنید؟ سرمایه گذاری نیاز به صبر زیادی دارد. گاهی اوقات، ممکن است سالها طول بکشد تا ارزش دارایی به طور قابل توجهی افزایش یابد. برعکس، معامله به زمان کمتری نیاز دارد. برخی از معاملات حتی می توانند فقط برای چند ثانیه ادامه داشته باشند. 

سرمایه گذاری و تجارت در کریپتو شرایط مرتبط هستند 

اگرچه تجارت و سرمایه گذاری دو فعالیت متفاوت هستند، اما شما نمی توانید این دو اصطلاح را همیشه به طور کامل از هم جدا کنید. به عنوان مثال، تجارت می تواند تا حدودی مانند یک سرمایه گذاری کوتاه مدت برای بدست آوردن درصدی سود به دلیل تغییرات قیمت باشد. از سوی دیگر، سرمایه گذاری شما را ملزم به خرید رمزارز می کند، که ارز فیات شما را با سکه انتخابی شما معامله می کند. 

بر روی کاغذ، ما می ‌توانیم تلاش کنیم تا مرز وسیعی بین آنها ترسیم کنیم. با این حال، در عمل، اصطلاحات می توانند در هم تنیده شوند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *