1

مرورگر کریپتو چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

مرورگر کریپتو
بازدید 1445

اگر به کریپتو، Web 3.0 و NFT علاقه دارید، داشتن یک مرورگر کریپتو همان چیزی است که نیاز دارید.

مرورگرهای وب مانند دروازه ای برای ورود به دنیای گسترده و شگفت انگیز اینترنت در زندگی روزمره ما هستند. البته، بسیاری از ما ترجیح می دهیم همچنان از مرورگرهای پیشرو مانند گوگل کروم، سافاری یا فایرفاکس استفاده کنیم، اما امروزه مرورگرهای جدیدی وجود دارند که می توانند برای کسانی که به ارزهای دیجیتال، NFT و همه چیزهای مربوط به DeFi علاقه مند هستند، بسیار مفید باشد.

حال بیایید بررسی کنیم که یک مرورگر کریپتو دقیقا چیست و چه چیزهایی می تواند به شما ارائه دهد؟

مرورگر کریپتو چیست؟

مرورگر کریپتو چیست؟
مرورگر کریپتو چیست؟

از آنجایی که تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است، کسب و کارها به دنبال راه هایی برای توسعه مرورگرها برای استفاده های خاص تر هستند. و با توجه به شکوفایی صنعت کریپتو در چند سال گذشته، جای تعجب نیست که مرورگرهای کریپتو شروع به به دست آوردن جایگاهی قوی در بین وب گردها کرده اند.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، مرورگرهای کریپتو دارای ویژگی هایی هستند که استفاده از وب را برای علاقه مندان به کریپتو و Web3 بسیار آسان تر می کند.

کل ایده Web 3.0 (که Web3 هم نوشته می شود)، و کلا گام بعدی اینترنت، می تواند برای برخی گیج کننده باشد، و استفاده از سایت ها و برنامه های Web 3.0 نیز خودش می تواند یک چالش باشد. بنابراین، یک مرورگر کریپتو می تواند کل این فرآیند را برای کاربران ساده تر کند.

امروزه، مرورگرهای کریپتو زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، از جمله CryptoTab، مرورگر کریپتو Opera و مرورگر Brave. همه این ها مزایا و معایب مختلفی را ارائه می دهند، بنابراین قبل از اینکه انتخاب کنید کدام مورد را دانلود کنید، حتماً در مورد هر کدام تحقیق کنید.

راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آن مرورگرهای کریپتو دسترسی کاربران به وب 3.0 و به روز بودن در دنیای غیرمتمرکز را آسان تر می کنند.

اولاً، یک مرورگر کریپتو می تواند آمار لحظه ای کریپتوکارنسی ها را در صفحه اصلی خود نمایش دهد و به کاربران این امکان را می دهد بدون نیاز به مراجعه مستقیم به وب سایت یا برنامه آماری، قیمت سکه های محبوب را دنبال کنند.

ثانیاً، مرورگرهای کریپتو به جای رایج ترین سایت های توصیه شده مانند ویکی پدیا یا فیس بوک، سایت های محبوب کریپتو و مرتبط با NFT را توصیه می کنند. به عنوان مثال، اگر از مرورگر کریپتو Opera استفاده می کنید، سایت هایی مانند Coinmarketcap، Opensea و AAVE را در بخش پیشنهادی خود در صفحه اصلی مشاهده می کنید.

همچنین می توانید نوع شبکه اصلی Web 3.0 را که می خواهید در بسیاری از مرورگرهای کریپتو به آن متصل شوید، انتخاب کنید، و همچنین یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول موجود را به مرورگر ارز دیجیتال مورد نظر خود متصل کنید.

علاوه بر این، بسیاری از مرورگرهای کریپتو از امنیت بالایی برخوردار هستند، زیرا امنیت عنصر مهمی در غیر متمرکز سازی و Web 3.0 است. به همین دلیل، شما اغلب مرورگرهای کریپتو را به همراه VPN های داخلی و تاریخچه جستجو و کوکی های خود حذف شونده خواهید دید.

اما مرورگرهای کریپتو فقط برای کریپتو، NFT و DeFi نیستند. همچنین می توانید با استفاده از آنها به تمام سایت های موجود در مرورگرهای معمولی مانند YouTube، Netflix و eBay دسترسی داشته باشید. شما می توانید هر کاری که در هر مرورگر دیگری انجام می دهید را در مرورگر کریپتو هم انجام دهید، فقط کافی است ویژگی های مرتبط با کریپتو و Web3 را اضافه کنید.

سوالاتی در مورد مرورگرهای کریپتو

اگرچه مرورگرهای کریپتو ممکن است برای بسیاری گزینه ای مناسب به نظر برسند، اما در مورد برخی از ویژگی هایی که ارائه می دهند شک و شبهه هایی وجود دارد.

به عنوان مثال، برخی از مرورگرها، مانند CryptoTab، به کاربران این امکان را می دهند که با استفاده از الگوریتم ماینینگ کریپتو داخلی خود، سودی در کنار سرمایه خود به دست آورند.

در عین حال که این ویژگی مفید به نظر می رسد، اما بسیاری به این نکته اشاره کرده اند که برای ماینینگ نیازی به مرورگر کریپتو ندارید و نیازی به دانلود مرورگر کریپتو برای تنها به هدف ماینینگ کریپتو نیست. و باید توجه داشته باشید که احتمالاً با استفاده از نرم افزارهای ماینینگ معتبر به جای افزونه های این مرورگرها، سود بسیار بیشتری کسب خواهید کرد.

علاوه بر این، برخی از ویژگی های ماینینگ مرورگر کریپتو، از جمله ویژگی ارائه شده توسط CryptoTab، از طریق یک برنامه وابسته کار می کنند.

با افزایش تعداد افرادی که وارد شبکه ماینینگ خود می کنید، سود شما نیز افزایش می یابد. بسیاری حدس می زنند که این ویژگی به نظر کمی شبیه یک طرح هرمی است که در آن شما به ازای اضافه کردن اعضای جدید پول می گیرید.

اما در کل به این معنی نیست که مرورگرهای کریپتو به طور کلی گزینه های بدی هستند. مثلا شما مجبور نیستید از هیچ نوع ویژگی کسب سود اضافی ارائه شده توسط مرورگرهای کریپتو استفاده کنید.

در عوض، می توانید به سادگی از دسترسی آسان تر به Web 3.0 ، افزایش امنیت و ویژگی متمرکز بر کریپتو این مرورگرها لذت ببرید و همچنین به هر بخش دیگری از وب که در یک مرورگر سنتی وجود دارد می توانید دسترسی داشته باشید.

مرورگرهای کریپتو هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید هستند

همانطور که صنعت کریپتو از بازارهای جدید استقبال می کند، مطمئناً شاهد عرضه خدمات و محصولات بیشتری برای کسانی خواهیم بود که علاقه خاصی به دنیای غیرمتمرکز سازی دارند.

بنابراین، اگر به کریپتو و Web 3.0 علاقه زیادی دارید و به دنبال مرورگری هستید که بیشتر با علایق شما مطابقت داشته باشد، تغییر مرورگر فعلیتان به یک مرورگر کریپتو ممکن است بسیار مفید باشد.

(3 امتیاز) - 3.7/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سارا لویی گفت:

    این مرورگرها با مرورگرهای فایرفاکس یا کروم چه فرقی داره؟