0

سرمایه گذاری متوسط هزینه دلاری چیست و چگونه کار می کند؟ 

متوسط هزینه دلاری
بازدید 594

سرمایه گذاری متوسط هزینه دلاری روشی مفید برای رسیدن به پایین ترین سطح و مقابله با اوج های بازار طوفانی کریپتو است، اما جنبه های منفی خود را نیز دارد. 

متوسط هزینه دلاری یک استراتژی سرمایه گذاری محبوب است که در بسیاری از بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در موقعیت های مختلف بازار قابل اعتماد است. دانستن اینکه این استراتژی چگونه کار می کند می تواند به شما کمک کند سرمایه گذاری های خود را بهتر مدیریت کنید، به خصوص در بازار کریپتویی که بسیار نوسان دارد. پس بیایید نحوه عملکرد این استراتژی محبوب و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. 

متوسط هزینه دلاری چیست؟ 

متوسط هزینه دلاری (DCA) در واقع سرمایه گذاری مقدار معینی پول در کریپتو (یا سایر دارایی ها) در فواصل زمانی منظم برای کاهش تأثیر منفی نوسانات بازار بر سرمایه گذاری است. 

این روش سرمایه گذاری، سرمایه گذاران را از ریسک کردن تمام سرمایه خود در هر موقعیت تجاری باز می دارد. بنابراین ذره ذره سرمایه گذاری می کنند با این امید که قیمت بازار همچنان مطلوب باشد. DCA یکی از بهترین استراتژی‌ های سرمایه ‌گذاری برای سرمایه ‌گذاران خرده ‌فروش است تا سودهای بلندمدت ایجاد کنند. 

متوسط هزینه دلاری چگونه کار می کند 

برای اجرای متوسط هزینه دلاری، باید میزان پولی را که می‌ خواهید سرمایه‌ گذاری کنید، تعیین کنید. وقتی که این مقدار تعیین شد، می توانید به دارایی یا گروهی از دارایی هایی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید بپردازید. این دارایی برای خرید باید همانی باشد که به رشد آن اعتقاد دارید. در واقع شما فکر می کنید قیمت آن دارایی افزایش می یابد، حتی با این وجود که ندانید چه زمانی این اتفاق می افتد. 

فرض کنید می خواهید 10000 دلار در اتریوم سرمایه گذاری کنید. استراتژی متوسط هزینه دلاری شما می تواند سرمایه گذاری در 50 موقعیت مختلف باشد. شما باید 200 دلار در نقاط مختلف سرمایه گذاری کنید تا زمانی که آن مقدار پول را تمام کنید. بسته به استراتژی خود، ممکن است هر روز، هر هفته یا در هر زمان یا نقطه از پیش تعریف شده ای که در ابتدا تعیین کرده اید، اتر را خریداری کنید. 

بنابراین فرض کنید قیمت 1ETH  ، 1200 دلار است. شما می توانید آن را به ارزش 200 دلار با قیمت های مختلف خریداری کنید، مثلاً 1300 دلار، 1350 دلار، 1400 دلار و 1500 دلار. البته، ناگفته نماند که همیشه به این سادگی هم نیست. بازار برای همیشه به افزایش قیمت ادامه نخواهد داد. نوعی تغییر قیمت یا حتی یک بازار نزولی طولانی وجود خواهد داشت که قیمت را به پایین‌ تر از نقطه شروع می‌ کشد. 

بیایید فرض کنیم قیمت برای 1ETH به 900 دلار کاهش می یابد، به این معنی که کل موقعیت شما در یک موقعیت ضرر قرار دارد. خرید در آن نقطه می تواند شما را در دراز مدت در موقعیت بهتری قرار دهد. این کار به شما کمک می کند با قیمت بسیار پایین خرید کنید و از حرکت های صعودی زودهنگام بهره مند شوید. انجام این تمرین به طور مداوم تا زمانی که پول تعیین شده خود را تمام کنید به سادگی همان DCA است، شما در نقاط مختلف سرمایه گذاری می کنید تا ضررهایی را که ممکن است از خرید فقط در یک موقعیت به وجود بیاید، کاهش دهید. 

برخی از سرمایه گذاران استفاده از DCA را در بازارهای نزولی ترجیح می دهند زیرا نمی توانند به درستی نقطه برگشت قیمت را پیش بینی کنند. با کاهش قیمت، آنها شروع به خرید در نقاط مختلف می کنند. آنها این کار را با این باور انجام می دهند که گاوها (به دسته‌ ای از افراد و سرمایه ‌گذاران گفته می ‌شود که اعتقاد دارند بازار، قیمت یک اوراق بهادار خاص یا ارز آماده صعود است.) برخی از امتیازها را تصاحب می کنند و موقعیت های آنها سود خواهد داشت. 

استراتژی متوسط هزینه دلاری شما نباید فقط با یک دارایی اجرا شود. همچنین می توان آن را در یک زمان بر روی دارایی های مختلف اجرا کرد. حتی ممکن است بهتر باشد که مقدار خاصی را در هر دارایی تصادفی در یک مجموعه انتخاب شده سرمایه گذاری کنید. 

همچنین می ‌توانید استراتژی DCA خود را از طریق ربات ‌های سرمایه‌ گذاری خودکار یا DCA ارائه شده توسط صرافی ‌های کریپتو و پلتفرم ‌هایی که ربات ‌ها را ایجاد می‌ کنند، خودکار کنید. این ربات های معاملاتی کریپتو همه کارها را بر اساس شرایط از پیش تعیین شده برای شما انجام می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارامترهای دلخواه خود را تنظیم کرده و اجازه دهید اجرا شود. پلتفرم هایی که ربات های معاملاتی DCA را ارائه می دهند عبارتند از: 

1. Crypto.com 

Crypto.com یک ربات معاملاتی DCA را ارائه می دهد که معاملات را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده در صرافی خود اجرا می کند. این ربات به صورت رایگان در دسترس همه کاربرانش است. 

2. Bybit 

ربات معاملاتی Bybit DCA نیز برای کاربران Bybit رایگان است و می توانید بودجه آن را با USDT یا USDC تامین کنید. این ربات به شما این امکان را می دهد تا حداکثر پنج ارز دیجیتال را برای استراتژی DCA خود انتخاب کنید. پس از تعیین مقداری که می خواهید سرمایه گذاری کنید، می توانید فرکانس معاملات را از هر ده دقیقه تا هر چهار هفته یک بار انتخاب کنید. همچنین می توانید ربات را به دلخواه تغییر دهید یا به کار آن خاتمه دهید. 

3. 3commas 

ربات های معاملاتی 3commas را می توان در 18 صرافی از جمله Binance و Bybit استفاده کرد. همچنین از ادغام TradingView پشتیبانی می کند. شما می توانید در ابتدا به یک طرح رایگان سه روزه دسترسی داشته باشید و پس از آن در طرح Light، Advanced یا Pro مشترک شوید. 

4. Coinrule 

ربات معاملاتی کریپتوی Coinrule به شما این امکان را می دهد تا استراتژی DCA خود را بر اساس زمان یا قیمت تنظیم کنید. این ربات همچنین می تواند به شما کمک کند تا از معاملات خود سود کسب کنید. به این ترتیب، به شما کمک می کند تا بخشی از کوین خود را به ارز پایه خود بفروشید تا در طول زمان سود جمع آوری کنید. Coinrule یک طرح Starter دارد که دسترسی به آن رایگان است. همچنین دارای طرح های Hobbyist، Trader و Pro است که به ترتیب 29.99 دلار، 59.99 دلار و 449.99 دلار ماهانه قیمت دارند. 

5. BitsGap 

ربات معاملاتی BitsGap DCA به شما این امکان را می دهد که یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه بدون وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود داشته باشید. این برنامه دارای یک طرح Basic، Advanced و Pro است که قیمت آنها به ترتیب 23، 55 و 199 دلار است. می توانید از طریق کارت بانکی، پی پال و بیش از 59 ارز دیجیتال مختلف برای آن پرداخت کنید. 

3 مزیت سرمایه گذاری متوسط هزینه دلاری 

در زیر سه مزیت برای سرمایه گذاری DCA آورده شده است. 

1. فرصتی برای شروع با سرمایه اندک 

استفاده از DCA به شما این امکان را می دهد تا در هر زمان مقدار کمی سرمایه گذاری کنید. بنابراین این روش سرمایه گذاری برای سرمایه گذارانی مقرون به صرفه است که کل سرمایه برای سرمایه گذاری یکجا را ندارند. علاوه بر این، زمانی که چشم انداز یک کوین نامشخص است، DCA به شما اجازه می دهد تا در چنین کوین هایی سرمایه گذاری کنید تا زمانی که به عملکرد آن کوین در آینده اطمینان پیدا کنید. 

2. استفاده آسان 

متوسط هزینه دلاری روشی ساده و آسان برای سرمایه گذاری است. این روش نیاز به دانش فنی ندارد، که آن را به انتخاب خوبی برای مبتدیان تبدیل می کند. با در دسترس بودن خودکار سرمایه گذاری و ماشین حساب DCA، انجام این روش آسان تر از آنچه به نظر می رسد هم می شود. 

3. استرس های احساساتی کاهش می یابد 

DCA از سرمایه گذاران در برابر تصمیم گیری های هیجانی محافظت می کند. نوسانات مداوم کریپتو و نوسانات منظم قیمت می تواند موجب تحت تاثیر قرار دادن احساسات سرمایه گذاران شود. با این حال، این استراتژی سرمایه گذاری استرس ناشی از مشاهده منظم ترندهای بازار برای فرصت های معاملاتی را کاهش می دهد. بنابراین، شما کمتر نگران نوسان قیمت یا نوسانات کوتاه مدت هستید. 

3 عیب سرمایه گذاری متوسط هزینه دلاری 

همانطور که انتظار می رود، متوسط هزینه دلاری نیز دارای اشکالاتی است. 

1. تمایل به از دست دادن سودهای بیشتر 

یک اشکال عمده استفاده از DCA تمایل به از دست دادن سودهای بزرگتر است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که سرمایه گذاران DCA مبالغ کمتری را به جای یک مبلغ عمده در زمانی که قیمت بازار پایین است، قرار دهند. از این رو، سرمایه گذاران DCA می توانند سود کمتری در مقایسه با سرمایه گذارانی داشته باشند که مقدار بیشتری از سرمایه را به یکباره وارد می کنند. 

2. هزینه معاملات 

DCA می تواند منجر به هزینه های معاملاتی بالاتر شود زیرا سفارشات شما به طور منظم اجرا می شوند. هزینه های معاملاتی کارمزدی است که پلتفرم های معاملاتی برای هر تراکنش انجام شده دریافت می کنند. با این حال، از آنجایی که این استراتژی بیشتر یک هدف بلندمدت است، سود نهایی ممکن است هزینه معاملاتی را پوشش دهد. 

3. زمان سرمایه گذاری طولانی تر 

در نهایت، DCA بیشتر یک فرآیند سرمایه گذاری طولانی مدت است، به این معنی که ممکن است سود فوری نداشته باشید. بسته به استراتژی شما، ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا به سود مطلوب برسید. 

انتخاب هوشمند برای سرمایه گذاران محافظه کار 

با استراتژی DCA، می ‌توانید محافظه ‌کارانه ‌تر روی ارزهای دیجیتال سرمایه ‌گذاری کنید. با این حال، ریسک کمتر نیز ممکن است منجر به سود کمتری نسبت به آنچه در صورت سرمایه ‌گذاری تمام پول خود در یک موقعیت واحد به دست می ‌آورید، شود، اگرچه سرمایه ‌گذاری همه در یک موقعیت نیز جنبه ‌های منفی خود را دارد. به عنوان یک قاعده، هر چه ریسک بالاتر باشد، سود یا زیان بالقوه بالاتر است و بالعکس. 

متوسط هزینه دلاری برای سرمایه گذاران جدید، معامله گران خبره و سرمایه گذاران محافظه کار که به افزایش های کوچک و ثابت در دارایی های خود راضی هستند، انتخاب هوشمندانه ای است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *